Sunday, 28 October 2018

JTI Certified Top Employer in Egypt for the Second Consecutive Year




Recognition Confirms JTI’s Commitment to Global Levels of Excellence in the Workplace




Cairo, October 10, 2018

JTI (Japan Tobacco International) has once again been officially certified as a Top Employer in Egypt, reaffirming its status as a premier employer that puts people first. This recognition was confirmed during an awards ceremony held in Johannesburg, South Africa. Organisations certified as Top Employers dedicate themselves to providing the very best working environment for employees through their progressive ‘people-first’ HR practices.

Ayman El-Abbassi, JTI’s General Manager for Egypt, said: “We are very proud that JTI Egypt has gained Top Employer certification for the second year in a row. We are pleased that each and every employee has a sense of accomplishment from this achievement and from being part of this great work environment.

“We believe that our business performance is strongly linked to the quality of our people as they are our biggest asset. Only with them we can move forward”. Akram Hebesha, JTI’s HR Director in Egypt, said: "We are always eager to maintain and sustain a healthy and productive work environment, which definitely adds to the business”.

Mohamed Awad, JTI’s Environment, Health and Safety Manager in Egypt, added: “Top Employer status benefits the business by setting the company in a higher standard among others in the Egyptian market, which helps in attracting the best calibre candidates in the country to be willing to ‘Join The Idea’ and work in JTI”. JTI has also been certified in eight other African countries, meaning the Company retained its elite status of Top Employer Africa, first achieved in 2017.

David Plink, CEO at The Top Employers Institute, said: “We believe that the 2019 certified organisations demonstrate exceptional employee conditions and encourage the development of these practices by putting their people first. These companies help enrich the world of work with their outstanding dedication to HR excellence and, because of this, they are recognised as an employer of choice”.



شركة JTI "جابان توباكو انترناشونال" تنال اعتماد "أفضل ربّ عمل" Top Employer في مصر للعام الثاني على التوالي

التكريم يؤكد التزام JTI بأرقى معايير التميز العالمية في توفير بيئة عمل مثالية 




القاهرة في 10 أكتوبر 2018

مُنحت شركةJTI (جابان توباكو انترناشونال) رسميًّا اعتماد "أفضل ربّ عمل" Top Employer في مصر للعام الثاني على التوالي، وهو ما يؤكد المكانة المتميزة التي تحظى بها الشركة كربّ عمل من الطراز الأول، حيث تضع الشركة مواردها البشرية في مقدمة أولوياتها. تمّ تسليم هذا الاعتماد خلال حفل توزيع الجوائز الذي أقيم في مدينة جوهانسبرج بجنوب أفريقيا.

تجدر الإشارة أنّ الشركات المعتمدة كأفضل أرباب للأعمال تركز على توفير أرقى بيئة عمل للموظفين وتعليقاً على حصول الشركة على هذا التكريم الرفيع، صرح السيد/أيمن العبّاسي، مدير عام JTI في مصر: "تفخر شركة JTI مصر بحصولها على هذا التكريم الهام للعام الثاني على التوالي، حيث نشعر بسعادة كبيرة لإحساس كل موظف في الشركة بروح الإنجاز وبكونه جزءا رئيسياً من بيئة العمل الرائعة التي تميز شركتنا. في الوقت نفسه، نؤمن بالارتباط الوثيق بين أداء شركتنا القويّ ومستوى جودة المهارات ورقي السمات الشخصية التي تميز موظفينا، الذين نعتبرهم من أهم وأثمن أصول الشركة على الإطلاق، وبفضلهم فقط سنستمر في التقدم والنمو في المستقبل".

يضيف السيد/أكرم حبيشة، مدير عام الموارد البشرية في JTI مصر قائلاً: "تطمح الشركة دائماً لتوفير بيئة عمل صحية ومنتجة، وهو ما يسهم بكل تأكيد في إضافة قيمة حقيقية لأعمالنا". ومن جانبه، يقول السيد/محمد عوض، مدير بيئة العمل والصحة والسلامة في JTI مصر: "إنّ حصول JTI على لقب أفضل ربّ عمل في مصر يعود بفوائد جمة على أعمال الشركة، حيث يضعنا في مكانة أفضل بين منافسينا في السوق المصري، وهو ما يساهم في اجتذاب أفضل الكوادر والمهارات المتميزة في البلاد، واختيارهم العمل في JTI تحديداً". 

الجدير بالذكر ان JTI حصلت على لقب أفضل ربّ عمل في ثمانِ دول أفريقية أخرى، بما يؤكد حرص الشركة على مكانتها الرفيعة باعتبارها أفضل ربّ عمل في قارة أفريقيا، وهو الإنجاز الذي حققته الشركة للمرة الأولى عام 2017.

ويختتم السيد/ديفيد بلينك-الرئيس التنفيذي لمعهد أفضل أرباب العمل-الجهة المانحة لهذه الشهادة، بقوله: "نؤمن أنّ الشركات الحاصلة على هذا الاعتماد توفر بيئة عمل استثنائية للعاملين بها، وتشجعهم على تطوير هذه الممارسات من خلال وضع موظفيها في مقدمة أولوياتها. إنّ الشركات الفائزة تساهم في إثراء عالم الأعمال من خلال تفانيها المثير للإعجاب في تطبيق أفضل ممارسات الموارد البشرية ولهذا السبب تم اعتبارهم الشركات الأكثر اختياراً للعمل بها". 



=