Sunday, 28 October 2018

Egypt’s Smart City Project Boosts IT Market to EGP 41 Billion



  • At GITEX Technology Week, SAP to Showcase Smart City Journeys with Technology Innovations Transforming the Way People Live and Work


    Gergi Abboud: “Combining cutting edge technology innovations on one digital platform will drive better customer experiences”


    Hoda Mansour: “Egypt Vision 2030 is accomplishing its goal of the smart transformation of the country’s economy, society, and environment”




    CAIRO, Egypt — 11 October 2018 – Egypt’s government-led Smart City projects are driving the country’s IT market top EGP 41 billion by 2021, and using technology innovations to transform people’s daily lives, industry experts announced today ahead of GITEX Technology Week.



    As Egypt ramps up its Smart Cities developments –– the country’s IT market is to top EGP 41 billion by 2021, according to a recent report by Fitch Solutions.



    “Record-high spend on the Middle East’s Smart Cities shows the mass transition of the region’s enterprises in becoming ‘‘Intelligent Enterprises,” said Gergi Abboud, Senior Vice President and General Manager, SAP Middle East South. “GITEX Technology Week is an ideal platform to showcase how Intelligent Enterprises and Smart Cities can leverage data more effectively to draw meaningful insights that can transform citizen services, enhance daily lives, and ultimately make the world run better.”



    Supporting digital transformation of Egypt’s industry verticals and lines of business, at GITEX, SAP will exhibit under the theme “The Intelligent Enterprise,” with a central showcase of how the future of Smart Cities can reimagine daily lives in the Digital Economy. Visitors will be able to experience intelligent entertainment parks, blockchain for supply chain, smart sports, Intelligent Enterprises, and Future of Work.



    Helping to catalyze Smart Cities growth, SAP is seeing strong progress on its recent opening of cloud data center in the UAE, which is open to customers in Egypt.



    “Egypt’s strong Smart Cities development and robust IT market are markers of how Egypt Vision 2030 is accomplishing its goal of the smart transformation of the country’s economy, society, and environment,” said Hoda Mansour, Managing Director, SAP Egypt. “GITEX is a prominent event for showcasing how a digital foundation can transform Egypt’s Intelligent Enterprises and Smart Cities to enhance customer experiences. We are also enhancing our relationships with our Egyptian channel partners, and fostering young talent job creation.”



    During GITEX, visit the SAP stand at the Dubai World Trade Centre – Hall 6 from 14-18 October 2018. Visitors can experience solutions running on the SAP HANA in-memory platform, SAP S/4HANA real-time business suite, SAP C/4HANA customer experience solutions, and SAP Leonardo digital innovation system.





    Visit the SAP News Center. Follow SAP on Twitter: @SAPMENA and @sapnews.




    مشاريع المدن الذكية تعزز سوق تقنية المعلومات في مصر ليصل إلى 41 مليار جنيه مصري





    "إس إيه بي" تستعرض في جيتكس رحلة الانتقال للمدن الذكية من خلال ابتكارات تغير معيشة الأفراد وعمل والمؤسسات


    جرجي عبود: توفير كافة الابتكارات التقنية المتقدّمة عبر منصة رقمية موحّدة سيوفر تجربة أفضل للعملاء


    هدى منصور: رؤية مصر 2030 تحدد ملامح التحول الذكي لاقتصاد البلاد ومجتمعها وبيئتها مع أساس رقمي متطوّر. 





    القاهرة، جمهورية مصر العربية، 11 أكتوبر 2018




    صرح خبراء في قطاع تقنية المعلومات، على هامش الاستعدادات الجارية لانطلاق فعاليات أسبوع جيتكس للتقنية 2018، بأن مشاريع المدن الذكية التي تقودها حكومة مصر، تدفع حجم سوق تقنية المعلومات في مصر ليصل إلى مستويات قياسية، إذ من المتوقع أن يبلغ 41 مليار جنيه مصري بحلول العام 2021.




    وأشارت دراسة حديثة صادرة عن مؤسسة فيتش سوليوشنز، إلى أن تصاعد العمل في مشاريع المدن الذكية في مصر سيرفع قيمة سوق تقنية المعلومات في مصر ليصل إلى 41 مليار جنيه مصري بحلول العام 2021.




    وأشار جرجي عبود، النائب الأول للرئيس والمدير التنفيذي لدى إس إيه بي في جنوب الشرق الأوسط، إلى أن الارتفاع القياسي في الإنفاق على مشاريع المدن الذكية في منطقة الشرق الأوسط يُظهر حجم التغيّر الشامل الذي تتبناه مشاريع المنطقة لتتحوّل إلى "مشاريع ذكية". وقال: "يشكل أسبوع جيتكس للتقنية منصة مثالية لعرض قدرات المشاريع والمدن الذكية في توظيف البيانات توظيفاً فعالاً لاستخلاص الرؤى النافعة والأفكار المفيدة الكفيلة بتحقيق قفزة نوعية في الخدمات المقدمة للسكان وتعزيز الحياة اليومية للوصول بالنهاية إلى عالم أفضل".




    وفي إطار دعمها لعملية التحول الرقمي التي يشهدها قطاع الأعمال في مصر، تشارك إس إيه بي في جيتكس تحت شعار "المشاريع الذكية"، حيث ستسلّط الضوء على الأثر الكبير الذي ستحدثه المدن الذكية على الحياة اليومية في عصر الاقتصاد الرقمي، وسيكون بمقدور الزوار الاطلاع على نماذج عن المنصات الترفيهية الذكية، وآلية استخدام تقنية بلوك تشين في سلاسل الإمداد، والرياضات الذكية، والمؤسسات الذكية، ومعاينة مستقبل الأعمال.




    وتشهد إس إيه بي، في إطار جهودها لتحفيز مشاريع المدن الذكية، تطوراً كبيراً على صعيد مركز البيانات السحابية الذي افتتحته الشركة مؤخرا في الإمارات والمتاح لخدمة عملاء الشركة في مصر. 




    بدورها، قالت هدى منصور، العضو المنتدب لدى اس ايه بي في مصر: "إن التطور القوي الذي تشهده مشاريع المدن الذكية في مصر وسوق تقنية المعلومات القوية في البلد هي مؤشرات هامّة على أن رؤية مصر 2030 تحقق أهدافها في مسيرة التحول الذكي لاقتصاد البلد ومجتنعها وبيئتها، ويمثل جيتكس حدثا بارزا الضوء على دور الأساس الرقمي المتقدّم في إحداث تغييرات في عمل المؤسسات الذكية في مصر ومشاريع المدن الذكية لتحسين تجربة العملاء، كما أننا نعمل على تحسين علاقتنا مع قنوات التوزيع في مصر ونساهم في خلق فرص عمل للمهارات الشابة في البلد".




    ويمكن للمهتمين زيارة جناح إس إيه بي خلال أسبوع جيتكس للتقنية، الذي يقام مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض خلال الفترة مابين 14 و 18 أكتوبر 2018، في القاعة رقم 6. ويمكن للزوار الاطلاع على أحدث الحلول التي تعمل على منصة هانا من إس إيه بي للحوسبة داخل الذاكرة، وحزمة حلول الأعمال الفورية S/4HANA من إس إيه بي، إلى جانب حزمة الحلول السحابية الذكية C/4HANA من إس إيه بي، ومنصة "ليوناردو" لأنظمة الابتكار الرقمي. 



=