Tuesday, 11 October 2016

Oxford International AQA Examinations Launches Globally Relevant Qualifications for International Schools in Egypt


Cairo, Egypt – 11 October 2016: Oxford International AQA Examinations (Oxford AQA Exams) today expanded its presence in the Middle East by launching its qualifications in Egypt this week with events in Cairo and Alexandria.

The move is aimed at raising educational standards in Egypt by providing high quality English medium qualifications for the increasing number of students attending schools teaching a British curriculum.

Oxford AQA Exams is a joint venture between AQA, the UK’s largest provider of academic qualifications, and Oxford University Press, a department of the University of Oxford. Today’s launch makes Egypt part of an increasing number of countries to benefit from its qualifications, which have been recognised by a rapidly growing number of higher education institutions throughout the US, UK, Canada, the Middle East and Asia Pacific.

Oxford AQA Exams provides international GCSEs, AS and A-levels to a growing number of countries throughout the Middle East and South East Asia. The qualifications will initially focus on English, maths and science, offering additional qualifications in the areas of business, computer science, geography and psychology. The portfolio also includes a unique research-based qualification, known as the Individual Project Qualification (IPQ), which provides an opportunity for students to extend their abilities beyond the A-level syllabus, stand out and prepare for university or their future career.

“Oxford AQA Exams is committed to helping international students realise their potential,” said Christine Ozden, Managing Director, Oxford International AQA Examinations. “Our qualifications have been designed to provide students of all backgrounds an equal chance of succeeding based on their subject knowledge and skills - not their literacy or cultural understanding.”

Oxford AQA Exams has adopted the new 9-1 GCSE grading system that is currently being implemented in England, replacing the existing A*- G grades.  The qualifications are aligned to many of the latest reforms to raise standards in the UK – while ensuring international relevance for students.

“Oxford AQA Exams is at the forefront of educational research,” said Andrew Hall, Chief Executive, AQA. “Our qualifications are based upon over 100 years of experience, academic research and international best practice, enabling us to offer schools access to the most trusted academic qualifications in the UK.”

Oxford International AQA Examinations qualifications are based on UK GCSEs, AS and A-levels developed by more than 1,500 teachers, subject specialists and university academics.  The qualifications have been developed to ensure that the content is appropriate for students living outside the UK, so that they can achieve solely on the basis of their subject knowledge and skills.

The Egypt launch will take place in Cairo on the 11th of October at the Royal Kempinski Hotel in Cairo and in Alexandria at the Hilton Alexandria Corniche on Thursday, October 13th.  Andrew Hall, Chief Executive, AQA, will speak at the Cairo launch, and Christine Ozden, Managing Director, Oxford International AQA Examinations will address audiences in Cairo and Alexandria. Oxford AQA Exams’ qualifications will be available for teaching from September 2017.

ضمن امتحانات "تحالف التقييم والمؤهلات الدولية"
"جامعة أكسفورد" تطلق المؤهلات الجديدة لطلاب المدارس الدولية في مصر


11 أكتوبر 2016، القاهرة، مصر: أعلنت امتحانات "تحالف التقييم والمؤهلات الدولية" من جامعة أكسفورد، اليوم، عن توسيع حضورها في منطقة الشرق الأوسط من خلال إطلاق مجموعة المؤهلات الدوليّة الجديدة.
جاء ذلك خلال مؤتمر صحفي عقدته "أكسفورد"، على هامش فعاليتين جرى تنظيمهما في القاهرة اليوم فيما تعقد الثانية في الإسكندرية يوم الخميس الموافق 13 أكتوبر الجاري.

وتهدف هذه الخطوة إلى الارتقاء بمعايير قطاع التعليم في مصر عبر توفير مؤهلات متوسطة المستوى وعالية الجودة باللغة الإنجليزية، في سبيل مواكبة الاحتياجات المتزايدة لطلاب المدارس التي تعتمد المناهج البريطانية.


وتأسست "امتحانات تحالف التقييم والمؤهلات الدولية" من أكسفورد بموجب تعاون مشترك جمع بين "تحالف التقييم والمؤهلات" الذي يعدأكبر هيئة لمنح المؤهلات الأكاديمية في المملكة المتحدة، ومطبعة أوكسفورد التابعة لجامعة أكسفورد.
ويأتي هذا الإعلان في خطوة تسعى أكسفورد من خلالها إلى ضم مصر لمحفظة البلدان التي تستفيد من امتحانات تحالف التقييم والمؤهلات الدولية من أكسفورد، والتي حظيت بإشادة وتقدير عدد كبير من مؤسسات التعليم العالي المرموقة في الولايات المتحدة الأمريكية، والمملكة المتحدة، وكندا، ومنطقة الشرق الأوسط وآسيا والمحيط الهادئ.

وتوفر امتحانات تحالف التقييم والمؤهلات الدولية من أكسفورد الشهادات العامة للتعليم الثانوي الدولية (GCSE)، وشهادات المستوى التكميلي المتقدّم (AS) وشهادات المستويات المتقدّمة (A-levels)، وذلك ضمن عدد متزايد من بلدان الشرق الأوسط وجنوب شرق آسيا.
وستتركز المؤهلات في البداية على اللغة الإنجليزية والرياضيات والعلوم، ما يتيح مؤهلات إضافية في مجالات إدارة الأعمال وعلوم الحاسوب والجغرافيا وعلم النفس.
وتشتمل محفظة المؤهلات أيضاً على شهادات التأهيل للمشاريع الفردية (IPQ) والتي تعتمد على بحوث فريدة من نوعها وتتيح للطلاب توسيع مداركهم المعرفيّة خارج إطار منهج المستوى المتقدم (A-level)، فضلاً عن تمكينهم من تحقيق التميّز والاستعداد جيداً لدخول المرحلة الجامعية أو بناء مستقبلهم المهني.

وفي هذا الإطار، قالت كريستين أوزدين، المديرة العامة، لامتحانات تحالف التقييم والمؤهلات الدولية من أكسفورد: "نضع نصب أعيننا دعم الطلاب وتمكينهم من بلوغ أقصى إمكاناتهم. وقد حرصنا على تصميم المؤهلات الجديدة بما يقدّم للطلاب باختلاف خلفياتهم الثقافية فرصاً متساوية للنجاح استناداً إلى معارفهم ومهاراتهم وليس بناءً على تعليمهم أو فهمهم الثقافي".



وتعتمد الشهادات الصادرة عن امتحانات تحالف التقييم والمؤهلات الدولية من أكسفورد على نظام الدرجات الجديد (9-1) المخصص للشهادات الدولية العامة للتعليم الثانوي، والذي يجري تطبيقه حالياً في إنجلترا، كي يحل مكان نظام (A*- G). كما تم تصميم المؤهلات الجديدة لتنسجم مع أحدث التطورات التي تتخذها المملكة المتحدة للارتقاء بمعايير التعليم وتوفير أعلى مستويات الملاءمة التي تلبي احتياجات الطلاب كافة.


من جانبه، قال آندرو هول الرئيس التنفيذي لتحالف التقييم والمؤهلات: "لطالما تبوأ تحالف امتحانات التقييم والمؤهلات الدولية من أكسفورد مكانة ريادية على مستوى الأبحاث التعليمية والتربوية، وترتكز مؤهلاتنا على ما يزيد عن 100 عامٍ من الخبرات والبحوث الأكاديميّة وأفضل الممارسات الدوليّة، الأمر الذي يتيح لنا تزويد المدارس بإمكانية الوصول إلى أعلى المؤهلات الأكاديمية وأكثرها موثوقيّة في المملكة المتحدة".


وقام بتطوير المؤهلات الجديدة لتحالف امتحانات التقييم والمؤهلات الدولية من أكسفورد، أكثر من 1500 مدرس ومتخصص، إضافة إلى العديد من الأكاديميين وأساتذة الجامعات. كما تمّ تصميم هذه المؤهلات بشكلٍ يلائم الطلاب الذين يعيشون خارج المملكة المتحدة، بما يمكّنهم من تحقيق النجاح والتقدّم استناداً إلى معارفهم ومهاراتهم الخاصة.



وجرى إطلاق المؤهلات الجديدة في العاصمة المصرية القاهرة اعتباراً من 11 أكتوبر، وذلك في فندق رويال كمبنسكي بالقاهرة، ويوم الخميس 13 أكتوبر في فندق هيلتون بكورنيش الاسكندريّة. وسيقوم آندرو هول، الرئيس التنفيذي لتحالف التقييم والمؤهلات، بإلقاء كلمة في القاهرة بمناسبة إطلاق المؤهلات الجديدة، في حين تلقي كريستين أوزدين، العضو المنتدب لامتحانات تحالف التقييم والمؤهلات الدولية من أكسفورد، كلمتها أمام الحضور في مدينتيالقاهرة والإسكندرية. وستُطبق المؤهلات الجديدة في قطاع التعليم ابتداءً من سبتمبر 2017.

No comments:

Post a Comment

=