Monday, 31 October 2016

Emircom honored among top Telecom Suppliers at 2016 Etisalat Strategic Suppliers Conference


Systems integrator is Runner Up in ‘Supplier – Business’ category



UAE, October 30, 2016 - Emircom, a leading systems integrator, placed Runner Up in the ‘Supplier – Business’ category during the awarding ceremony of the 2016 Etisalat Strategic Suppliers Conference held recently at the Rosewood Hotel in Abu Dhabi. The company has been providing various information and communications technology (ICT) solutions for Etisalat and Etisalat Customers for over three decades and counts the multinational UAE-based telecommunications services provider among its key clients.

Emircom partners with leading technology vendors to deliver best-in-class solutions to customers such as Etisalat. During the conference, Emircom was commended for its innovative and comprehensive portfolio of integrated systems, its team of highly-qualified professionals, and its exceptional expertise in the telecommunications domain.

Mohamad Abou-Zaki, Chief Operating Officer, Emircom, said: “The recognition from Etisalat marks another major milestone in our efforts to become a preferred partner to the region’s telecom leaders. It serves as further motivation for us to add more value to our products and services in strategic partnership with renowned technology vendors. We thank Etisalat for this award and will continue to harness the latest technologies and best practices to come up with industry-leading ICT solutions.”

For more than 30 years, Emircom has been delivering cutting-edge integrated ICT solutions across the MEA region. Its experienced and highly skilled engineering teams ensure the highest quality of System Integration and Managed Services. Emircom’s ICT portfolio covers Data Centers, Cloud Services, Security, Collaboration and Services. The company is currently building up its expertise in emerging technologies such as the Internet of Things, Big Data and Cloud Computing.


 تكريم "إميركوم" كواحدة من أفضل مزودي خدمات الاتصالات خلال "مؤتمر اتصالات الاستراتيجي لمزودي خدمات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات 2016"

شركة الأنظمة المتكاملة جاءت في مرتبة الوصيف ضمن فئة "مزود قطاع الأعمال"

الإمارات،30  أكتوبر 2016 - احتلت "إميركوم" (Emircom)، إحدى شركات الأنظمة المتكاملة الرائدة، مركز الوصيف ضمن فئة "مزود قطاع الأعمال" خلال حفل توزيع جوائز "مؤتمر اتصالات الاستراتيجي لمزودي تكنولوجيا المعلومات والاتصالات 2016" (2016 Etisalat Strategic Supplier Conference)، الذي عقد مؤخراً في فندق "روز وود" في أبوظبي. وتقدم الشركة مختلف حلول تكنولوجيا المعلومات والاتصالات (ICT) لشركة "اتصالات" وعملائها منذ ما يزيد على ثلاثة عقود، حيث تعتبر "اتصالات"، مزود خدمات الاتصالات متعدد الجنسيات ومقرها الإمارات، من بين عملائها الرئيسيين.  

وتقيم "إميركوم" علاقات شراكة مع شركات التكنولوجيا الرائدة مثل شركة "اتصالات" من أجل تقديم حلول رفيعة المستوى للعملاء. وتمت الإشادة بشركة "إميركوم" خلال هذا المؤتمر لتوفيرها محفظة مبتكرة وواسعة من الأنظمة المتكاملة ولكونها تضم فريقاً على درجة عالية من الكفاءة، وتقديراً لخبرتها الكبيرة في مجال الاتصالات.

وقال محمد أبو زكي، المدير التنفيذي للعمليات التشغيلية في شركة "إميركوم": "يأتي تكريمنا من قبل "اتصالات" تتويجاً لجهودنا الرامية إلى أن نصبح أحد الشركاء المفضلين لشركات الاتصالات في المنطقة. كما يعتبر هذا التكريم أيضاً حافزاً لنا لإضافة مزيد من القيمة على منتجاتنا وخدماتنا في شراكتنا الاستراتيجية مع أبرز شركات التكنولوجيا. ونشكر "اتصالات" على منحنا هذه الجائزة، وسنواصل استفادتنا من أحدث التقنيات وأفضل الممارسات لتقديم حلول رائدة في مجال تكنولوجيا المعلومات والاتصالات".

وتقدم "إميركوم" منذ ما يزيد على 30 عاماً حلول تكنولوجيا المعلومات والاتصالات المتكاملة والمتطورة في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا، حيث يقوم فريقها من المهندسين ذوي الخبرة والمهارات العالية بضمان أعلى مستويات الجودة في منتجاتها من الأنظمة المتكاملة والخدمات المدارة. وتغطي محفظة حلول تكنولوجيا المعلومات والاتصالات لشركة "إميركوم" مراكز البيانات

 والخدمات السحابية والأمن والحلول التشاركية والخدمات. كما تعمل الشركة حالياً على تعزيز خبرتها في مجال التكنولوجيا الناشئة مثل إنترنت الأشياء والبيانات الضخمة والحوسبة السحابية.
=