Monday, 31 October 2016

ITWORX Education to Reveal Its Award-Winning Portfolio with Microsoft at BETT LatAm Leadership Summit


Mexico City, Mexico, October 27, 2016: (ME NewsWire) ITWORX Education is set to disclose its award-winning portfolio of education solutions with Microsoft at the 4th BETT LatAm Leadership Summit, taking place in Mexico City between 27 and 28 October 2016. The summit brings together over 2,000 influential education leaders from more than 29 countries across Latin America (LatAm) and the rest of the world.
As the 2016 Microsoft Partner of the Year award finalist, ITWORX Education will be joining an elite group of high-profile industry experts and thought leaders to define the future of technology-driven quality education.
Within the framework of its overarching mission and vision at the service of knowledge-based economies across the world, ITWORX Education will be delivering a presentation titled Transforming Education using Technology: Blended Learning, 21st Century Skills, and Student Engagement. The presentation aims to showcase the company’s recent endeavors and success stories of providing easily accessible and affordable quality education.
Commenting on the company’s participation in the BETT LatAm Leadership Summit, Mr. Hatem Sallam, CEO of ITWORX Education, said:
“The world is constantly changing and the way we learned and taught things 10 years ago is no longer effective today. Which is why at ITWORX Education we are really excited to be participating in the BETT LatAm Leadership Summit. Along with other thought leaders and innovators, we can collectively explore trends, strategies and opportunities for all stakeholders and work together to transform the educational scene. The summit also serves as an excellent platform to share and discuss our vision, philosophy and expertise on how to break traditional methods through innovation, in order to improve the processes of education and, ultimately, enable every school around the world to enhance the quality and ease the accessibility of quality education.”
Paying homage to the company’s achievements and its outstanding solutions and services in the public sector, ITWORX Education was recently named the 2016 Microsoft Partner of the Year ‘CityNext’ award finalist, based on its WinjiGo Syrian Refugees project.

Through its participation in the BETT LatAm Leadership Summit, ITWORX Education will not only extend its reach and forward its vision to new unexplored territories in the Latin American region, but also share its success stories and how technology can harness the potential of education on a global scale. As part of its global expansion plans and building on its previous success, ITWORX Education is currently collaborating with JP-IUSA to implement a WinjiGo pilot in two of the UPAP School classrooms, located in the northwestern part of Mexico, in the municipality of Jocotitlán. Alongside that, the Company is coordinating with LatinShare to introduce solutions to the Chilean market that is ripe with opportunities for education technology and education.
Besides introducing WinjiGo, ITWORX Education’s latest prize-winning social learning platform, the Company’s TeacherKit app is already being used by thousands of teachers in Mexico, Brazil and Chile. TeacherKit is the world’s number one classroom management too, with over 1 million instructors using it around the world.
Through keynote presentations, interactive discussions and debates, the Summit will explore the new Mexican education reform and how it may improve education equality, as well as address the issues at the heart of Latin American education, while highlighting the importance of professional development in today's world and in Latin America, considering the dynamic of the population, the demographic bonus, and the immediate challenges facing the region.

"آي تي ووركس" تكشف النقاب عن مجموعة أعمالها الحائزة على الجوائز خلال قمة القيادة BETT LatAm

مكسيكو سيتي، المكسيك -27  أكتوبر 2016 -)"إم إي نيوز واير"(  تستعد شركة "آي تي ووركس التعليمية"، الى جانب شركة مايكروسوفت،  لاستعراض حلولها التكنولوجية والتعليمية الحائزة على عدد من الجوائز في قمة "BETT LatAm" الرابعة للقيادة والمقامة في مدينة مكسيكو يومي 27 و 28 أكتوبر 2016. وتجمع القمة اكثر من ألفي مؤثر في مجال ريادة التعليم والآتين من اكثر من 29 دولة من اميركا اللاتينية والعالم.
بصفتها المرشح النهائي لجائزة شريك مايكروسوفت 2016، تنضم "آي تي ووركس التعليمية" إلى نخبة من الخبراء وقادة الفكر البارزين لتحديد مستقبل التعليم غير التقليدي والمرتكز على التكنولوجيا.
وفي إطار مهمتها ورؤيتها الشاملة في خدمة الاقتصاد القائم على المعرفة في كافة أنحاء العالم، تقدم "آي تي ووركس التعليمية" عرضا يحمل عنوان "تحويل التعليم باستخدام التكنولوجيا: التعليم المزدوج، مهارات القرن الحادي والعشرين، والمشاركة الطلابية". ويهدف العرض الى التعريف بأحدث ما توصلت اليه الشركة وآخر الانجازات التي قامت بها في سبيل توفير تجربة تعلم سهلة، ذات نوعية جيدة وكلفة معقولة.
وفي معرض تعليقه على مشاركة الشركة في قمة "BETT LatAm" للقيادة، قال السيد/ حاتم سلّام، الرئيس التنفيذي لـ "آي تي ووركس التعليمية":
"العالم يتغير باستمرار وطريقة التعليم التي كانت سائدة قبل 10 سنوات لم تعد تصلح لعصرنا الحالي. لذلك، فإننا في "آي تي ووركس التعليمية" متحمسون لأن تكون مشاركتنا في قمة القيادة BETT LatAm مع رواد الفكر والمبدعين الآخرين، مناسبة لنستكشف معاً الآفاق، الاستراتيجيات والفرص المتاحة للقائمين على العملية التعليمية. كما أن هذه القمة تمثل منصة مثالية لنتشارك رؤانا، فلسفتنا وخبرتنا في كيفية تجاوز النهج التقليدي للتعليم من خلال الابتكار، وصولاً إلى تطوير نوعية التعليم وتمكين كل مدرسة في أي منطقة من العالم من تقديم تجربة تعليم نوعية يسهل على الجميع اللحاق بها".
تقديراً لتميزها في تقديم الحلول والخدمات للقطاع العام، فقد تمت تسمية "آي تي ​​ووركس التعليمية" كمرشح نهائي لنيل جائزة شريك مايكروسوفت لعام 2016 في شهر يوليو الماضي، عن مشروع منصة التعليم الإلكتروني"وينجيغو" للاجئين السوريين.
من خلال مشاركتها في قمة "BETT LatAm" للقيادة، لا تعمل "آي تي ووركس التعليمية"  على نشر رؤيتها في مناطق جديدة من أمريكا اللاتينية فحسب، بل تشارك أيضاً قصص نجاحها المميزة مع الجميع ملقية الضوء على دور التكنولوجيا في توفير التعليم على مستوى العالم.
يضم المؤتمر في نسخته الرابعة أكثر من 120 متحدثاً بارزاً على مستوى العالم، حيث سيستعرضون بعض الدراسات الفريدة ويناقشون مواضيع على قدر من الأهمية،  تم اختيارها من قبل أبرز رواد التكنولوجيا التعليمية وصناع السياسات في أميركا اللاتينية.


كجزء من خططها للتوسع عالميا وبناء على نجاحاتها السابقة، تتعاون "آي تي ​​ووركس التعليمية" حاليا مع JP-IUSA لاطلاق نسخة تجريبية من منصة "وينجيغو" في صفين من صفوف مدرسة UPAP الواقعة في الجزء الشمالي الغربي من المكسيك، والتابعة لبلدية Jocotitlán. إلى جانب ذلك، فإن الشركة تنسق مع LatinShare لتقديم حلول لسوق تشيلي الغني بالفرص المتاحة لتكنولوجيا التعليم والتعليم.
إلى جانب "وينجيغو"، استطاعت "آي تي ووركس التعليمية" ادخال تطبيق "TeacherKit "، أحدث منصة اجتماعية للتعلم والحائزة على جوائز، الى يوميات آلاف المعلمين في المكسيك والبرازيل وتشيلي. وتعتبر " TeacherKit " الاداة رقم واحد لإدارة الصف الدراسي مع أكثر من  مليون مدرب يستخدمون هذا التطبيق من حول العالم.
من خلال العروض الرئيسية والنقاشات التفاعلية، تسعى القمة لاستكشاف الاساليب المناسبة لإصلاح التعليم في المكسيك وكيفية ارساء المساواة في التعليم، فضلا عن معالجة القضايا ذات العمق الاكاديمي في أمريكا اللاتينية، مع تسليط الضوء على أهمية التنمية المهنية في عالم اليوم وفي أمريكااللاتينية، بالنظر الى  دينامية السكان، والديموغرافيا المتنامية، والتحديات المباشرة التي تواجه المنطقة.
=