Sunday, 10 April 2022

Dulsco commissions a new Refuse Derived Fuel (RDF) Plant, a first in the region



  • The technology treats waste to produce an RDF product that is used as an alternative fuel

  • Businesses across the UAE can benefit from the RDF plant to achieve environmental goals


DUBAI, United Arab Emirates-Friday 8 April 2022:

Dulsco, an integrated solutions provider and the Official Waste Management Partner of Expo 2020 Dubai, continues to drive environmental sustainability with the successful introduction of its Refuse Derived Fuel (RDF) plant, currently located within the Expo 2020 premises.  The waste to energy plant has the capacity to process more than 70,000 tons of waste per annum – which is the equivalent of 7,000 garbage trucks diverted away from landfill.

The RDF plant has an innovative processing methodology that treats waste to produce a refuse derive fuel product. The plant is the first of its kind in the region. The waste is pre-treated before being processed and the output product conveniently serves as a fuel feed to power the plant itself or is used by cement and other factories as an environmentally friendly and more sustainable alternative to natural gas.

The RDF Plant, which enables Dulsco to treat waste, underpins the company’s commitment to sustainability and supports its drive toward achieving a circular economy with an effective long-term solution for waste management in the region in line with the UAE’s Circular Economy Policy 2021 - 2031.

David Stockton, CEO, of Dulsco, said: “The waste to fuel plant is an important addition to our collection of waste treatment facilities, as treating waste arising is an integral part of a sustainable waste management process.”

Expo 2020 was a great platform for Dulsco to utilise our state-of-the-art processing facility and expertise to treat waste which helped us achieve in excess of 85% waste diversion from landfill. 

Our aim is always to find solutions to make the communities that we serve more efficient, productive and sustainable.  We will continue to invest heavily in technology and innovation, as we remain committed to supporting the UAE’s drive for sustainability and the country’s mission to achieve a circular economy”, Mr Stockton added.

Factories and businesses across the UAE can now access the waste recycling services from Dulsco and contribute to a greener, more sustainable economy.

*Source: AETOSWire

دلسكو تفتتح أول منشأة من نوعها في المنطقة لتحويل النفايات إلى مواد بديلة للوقود

تماشياً مع سياسة الاقتصاد الدائري لدولة الإمارات العربية المتحدة

المنشأة الجديدة تفتح أبوابها أمام الشركات لتحقيق الأهداف البيئية المستدامة


دبي، الإمارات العربية المتحدة-الجمعة 8 أبريل 2022:

في إنجاز هو الأول من نوعه على مستوى المنطقة، افتتحت دلسكو، المزود الرائد للحلول المتكاملة، محطة جديدة لتحويل النفايات إلى وقود، في المنطقة المتاخمة لإكسبو 2020، حيث تمتلك القدرة على معالجة أكثر من 70,000 طن من المخلّفات سنوياً، وهو ما يعني تجنب إرسال حمولة 7,000 شاحنة قمامة إلى مكب النفايات، بما يسهم في تعزيز الاستدامة البيئية.


ويشكل افتتاح المحطة الجديدة تأكيداً على التزام دلسكو بالاستدامة ودعماً لمسيرتها نحو تحقيق اقتصاد دائري من خلال حل فعال وطويل الأمد لإدارة النفايات في المنطقة، بما يتماشى مع سياسة الاقتصاد الدائري لدولة الإمارات العربية المتحدة 2021-2031.


وقال ديفيد ستوكتون، الرئيس التنفيذي لشركة دلسكو: "تمثل محطة تحويل النفايات إلى وقود، إضافة مهمة إلى مبادرات الاستدامة البيئية في دولة الإمارات العربية المتحدة، مستندة في ذلك إلى نجاحها في تحويل أكثر من 85% من مخلّفات مكبات النفايات في إكسبو 2020 دبي إلى مواد بديلة للوقود، ونتطلع إلى البناء على هذا النجاح من خلال توظيف خبراتنا لخدمة الشركات العاملة في المنطقة". 


وأكد ستوكتون أن دلسكو تعمل على إيجاد حلول ناجحة تسهم في جعل المجتمعات التي تخدمها أكثر كفاءة وإنتاجية واستدامة، مشيراً إلى أن المجموعة ستواصل الاستثمار في التقنيات والابتكارات التي تدعم تحقيق هذا الهدف، مع إتاحة المجال لمختلف المصانع والشركات في جميع أنحاء دولة الإمارات الاستفادة من خدمات دلسكو لإعادة تدوير النفايات ومن ثم المساهمة في التحول إلى اقتصاد أكثر اخضراراً واستدامة.


وتعتمد محطة تحويل النفايات إلى وقود، على تقنية مبتكرة في مجال معالجة المخلفات لإنتاج الوقود المشتق من النفايات، وتتطلب هذه التقنية معالجة النفايات مسبقاً قبل تحويلها إلى وقود، فيما يستخدم المنتج الناتج كوقود لتشغيل المحطة نفسها أو يمكن استخدامه في مصانع الاسمنت وغيرها من المصانع كبديل صديق للبيئة وأكثر استدامة من الغاز الطبيعي.

المصدر: "ايتوس واير"


=