Monday, 1 November 2021

MARAKEZ Hosts for the First Time the Superstar Mostafa Haggag’s concert at Town Center



Cairo, Egypt: October 31, 2021 – In line with MARAKEZ’s commitment to deliver the best retail experience for all shoppers and families, the leading mall developer and operator is running a shopping festival at Town Center from the October 20 – November 20. For every EGP 500 spent at any retail outlet at Town Center, one receives a voucher to enter a raffle for a chance to win the grand prize: a brand new Changan EADO compact car.

Shoppers only need to take the receipt to the voucher kiosk located in the Plaza of Town Center and receive a stamped voucher to enter the raffle – where one can “Shop for EGP 500 and enter the raffle” for a chance to win the Changan EADO.

As part of the month-long activation at Town Center, the mall hosted a special performance by superstar Mostafa Haggag during the second week of the shopping festival. The special concert took place on October 30th in the Town Center Plaza.

“At MARAKEZ, we have pioneered the development of destinations that serve as the retail, dining, entertainment and social hubs of the community,” said Basil Ramzy, CEO of MARAKEZ. “We continue to explore fun, exciting and engaging ways to keep our families and neighborhoods connected

Town Center, which opened in December 2020, with over 25,000 sqm of gross leasable area includes a variety of retail outlets for fashion, cosmetics, electronics, home accessories and appliances, anchored by Carrefour, Mostafa El Sallab, LC Waikiki, Active, and many more.

With direct access from the Ring Road and Ismailia Road, Town Center has transformed the retail and leisure landscape of the area to serve the residents of Gesr El Suez, El Nozha El Gedida, El Salam, Ein Shams, as well as Oraby and Shorouk.

Town Center is part of MARAKEZ’s strategic investment plan in Egypt. The company is investing more than EGP 20 billion on key projects in Cairo and other governorates with a new mall projected to open every year: Mall of Tanta in 2019, the upcoming opening of D5M in 2022 and Mall of Mansoura in 2023.


مراكز تستضيف حفل الفنان مصطفى حجاج في تاون سنتر السلام لأول مرة

القاهرة، مصر: ×× أكتوبر، 2021- في إطار سعيها الدائم نحو تقديم أفضل تجربة تسوق لجميع أفراد العائلة، قامت شركة مراكز، أحد أكبر مطوري ومشغلي المولات التجارية في مصر، بتنظيم مهرجان للتسوق في تاون سنتر السلام في الفترة من 20 أكتوبر إلى 20 نوفمبر . حيث سيتمكن كل رواد المول من الحصول على الدخول في سحب للفوز بالجائزة الكبرى وهي سيارة شانجان ايدو المدمجة الجديدة.

فكل ما علي المتسوقين فعله هو تسليم الفاتورة للكشك الموجود داخل منطقة البلازا في تاون سنتر واستلام قسيمة سحب مختومة لدخول السحب. لذلك فإن كل فاتورة شراء بقيمة 500 جنيه تزيد من فرصة الفوز بسيارة شانجان ايدو.

وفي إطار فاعليات الحملة التي تمتد على مدار شهر كامل في تاون سنتر؛ استضتف النجم للنجم مصطفى حجاج وذلك خلال الأسبوع الثاني من المهرجان يوم 30 أكتوبر في منطقة البلازا داخل تاون سنتر.

وتعليقاً على ذلك، يقول السيد باسل رمزي- العضو المنتدب لشركة مراكز:" لقد تمكنت شركة مراكز من تحقيق الريادة في تطوير الوجهات المتكاملة التي تضم متاجر التجزئة، والمطاعم، والوجهات الترفيهية. وانطلاقاً من هذا المفهوم، تواصل الشركة ابتكار المزيد من وسائل الترفيه الممتعة والجذابة التي ستعزز بالتأكيد من التواصل بين أفراد العائلة وسكان المجتمعات التي نعمل بها بشكل عام."

جدير بالذكر أن تاون سنتر ، والذي تم افتتاحه في ديسمبر 2020، يمتد على مساحة تأجيرية إجمالية تتجاوز 25,000 متر مربع ويضم باقة متنوعة من متاجر التجزئة والمطاعم، والملابس ومستحضرات التجميل والالكترونيات والترفيه والإكسسوارات والأجهزة المنزلية، منها كارفور هايبر ماركت وال سي وايكيكي، وأكتيڤ، و مؤسسة مصطفي السلاب للسيراميك وغيرها.

ومن المتوقع أن يغير المول من تجربة التجزئة في تلك المنطقة من خلال موقعه المتميز، حيث يتميز بمدخل مباشر من الطريق الدائري وطريق القاهرة-الإسماعيلية بما يمكنه من خدمة مواطني جسر السويس والنزهة الجديدة والسلام وعين شمس وصولًا لمنطقتي عرابي والشروق.

ويُعد تاون سنتر جزءاً من الخطة الاستثمارية الاستراتيجية التي تنفذها شركة مراكز في مصر وتتخطى قيمتها 20 مليار جنيه. تركز هذه الخطة على عدد من المشروعات الرئيسية في القاهرة والمحافظات المصرية الأخرى، مع افتتاح مول جديد للتسوق كل عام حيث تم افتتاح مول طنطا في عام 2019، بالإضافة إلى مول دي فايف ام D5M والذي سيتم افتتاحه في عام 2022 ثم مول المنصورة والذي سيتم افتتاحه في 2023.

=