Monday, 5 April 2021

PEARSON PTE LAUNCHES SECURE ENGLISH LANGUAGE TESTING IN EGYPT

 




Egypt, April 04th 2021: On April 01st 2021, Pearson-the world’s learning company, hosted a virtual launch of its PTE Secure English Language Test (SELT) at Misr University of Science and Technology, 6th of October City, Giza. These tests have been approved by the UK Home Office and are used for UK Visas & Immigration (UKVI) purposes.

Ozhan Toktas, Managing Director at Pearson Middle East and Africa said: “Taking PTE is a seamless online experience. From booking a test up to 24 hours in advance to sitting the exam in 3 hours and getting your results back on average within 1.5 days. Most importantly it is a true reflection of one’s language ability and we are excited that people in Egypt can now take PTE to help them come to the UK to live, work or study.”

Sir Geoffrey Adams, British Ambassador to Egypt, said: “Many congratulations to Pearson for their virtual launch for the PTE Academic UKVI, Secure English Language Test. Education truly has the power to transform lives, which is why we are working at every level here in Egypt to increase access to quality education. It is great to see how Pearson has also been contributing to this cause – now with the launch of this new test, which will help more people to gain work and student visas and access a world-class education in the UK. The UK hosts the second largest number of international higher education students in the world, many of whom are Egyptian. PTE is a great addition to the options available for these students, and we look forward to strengthening our educational partnership with Egypt still further.”

Tests are delivered through the Pearson VUE test center network. Pearson VUE’s network of test centers have implemented proactive health and safety measures including, but not limited to, readily available hand sanitiser, increased sanitisation in high touch areas, and disinfected testing workstations (completed between each test-taker) to support the safety of testing candidates and staff. Face masks are required at all Pearson VUE-owned test centers.

This new location brings Pearson’s worldwide total of UKVI approved locations to over 190. Pearson’s SELT tests are focused on immigration requirements and the details are as follows:


PTE Academic (UKVI) – a four–skills language test accepted for work and study visas. It tests Speaking, Writing, Reading and Listening skills.  


PTE Home – a two-skills language test accepted for family, settlement, citizenship applications as well as Sportsperson and Representative of an Overseas Business applications. It tests Speaking and Listening skills.  

PTE Academic is one of the fastest-growing products in Pearson and is a strategic growth priority for the company, posting 17% growth in test volumes last year. The test is already accepted by the Australian and New Zealand Governments for all visa applications. It is also accepted by 100% of Australian, New Zealand and Irish universities and 99% of UK universities.

بيرسون تطلق مركزًا جديدًا لاختبار اللغة الإنجليزية الآمن في مصر



مصر، 4 أبريل 2021 – أطلقت بيرسون، الشركة التعليمية العالمية الرائدة، وبصورة افتراضية، مركزًا جديدًا لتقديم اختبار اللغة الإنجليزية الآمن (SELT) ، وذلك في جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا الواقعة في مدينة السادس من أكتوبر، الجيزة. هذا وقد تمّت الموافقة على تفاصيل هذا الاختبار من قبل وزارة الداخلية في بريطانيا وذلك لاستخدامه لأغراض التقديم للحصول على التأشيرة والهجرة إلى هناك.
وبهذه المناسبة، علّق السيد أوزان توكتاس، المدير العام لشركة بيرسون الشرق الأوسط وأفريقيا، قائلًا: "يتميز اختبار بيرسون للغة الإنجليزية أونلاين بأنه تجربة سلسة بكل معنى الكلمة، بدءً من فرصة التسجيل للاختبار حتى قبل 24 ساعة من تقديمه إلى الانتهاء من الاختبار في غضون 3 ساعات فقط ومن ثم الحصول على نتائجك بعد مرور يوم ونصف تقريبًا. والأهم من ذلك، يعكس هذا الاختبار قدرة المتقدم اللغوية. لهذا، فنحن متحمسون جدًا لتمكين سكان مصر الراغبين من التقدم للاختبار، مما يساعدهم على الانتقال إلى بريطانيا بهدف العيش أو العمل أو الدراسة."
ومن جهته، صرح سير جيفري آدامز، السفير البريطاني في مصر قائلًا: "يسرني نيابة عن سفارة المملكة المتحدة في مصر أن أهنيء بيرسون على الإطلاق الافتراضي لاختبار بيرسون الأكاديمي الآمن للغة الإنحليزية المُعتمد من وكالة التأشيرات والهجرة البريطانية. نحن نؤمن بإمكانية التعليم على تغيير حياة الكثيرين، ولهذا نعمل على جميع المستويات، وبالتحديد هنا في مصر، لتعزيز قدرات الجميع للوصول إلى أرقى وأفضل معايير التعليم. من الرائع حقًا أن نرى بأعيننا دور بيرسون في تسهيل شتى السبل لتحقيق هذا الأمر، خاصة الآن مع إطلاق هذا الاختبار الجديد والذي سيساعد عددًا أكبر من الراغبين في الحصول علي تأشيرات سواء للعمل أو للدراسة و الاستفادة بالمستوي العالمي للتعليم في بريطانيا. نفتخر في بريطانيا باستضافة ثاني أكبر عدد من طلبة التعليم العالي الدوليين في العالم، وكثير منهم مصريون. ناهيك عن أن اختبار بيرسون للغة الإنجليزية يُعتبر إضافة رائعة للخيارات المتاحة لهؤلاء الطلاب، ونتطلع قُدُمًا إلى تعزيز شراكتنا التعليمية مع مصر بشكل أكبر."
وفي إطار آلية التقدم للاختبار، خاصة في الظروف الراهنة، ستتولى شبكة مراكز بيرسون فيو (Pearson VUE) الإشراف على ذلك، حيث وضعت تدابير استباقية لمراعاة الصحة والسلامة، بما في ذلك، على سبيل المثال لا الحصر: توفير معقم اليدين، التأكد من تعقيم وتطهير المناطق التي يتم لمسها كثيرًا، وإعادة تعقيم وتطهير مساحات الاختبار بعد انتهاء كل متقدم، وذلك للتأكد من سلامة المتقدمين للاختبار وموظفي المراكز على حد سواء. كما أن أقنعة الوجه إلزامية في جميع مراكز اختبارات بيرسون فيو.
يرفع هذا الموقع الجديد من إجمالي عدد مواقع بيرسون المعتمدة من وكالة التأشيرات والهجرة البريطانية في جميع أنحاء العالم إلى أكثر من 190 موقعًا. كما تجدر الإشارة إلى أن اختبارات بيرسون الآمنة للغة الإنجليزية (SELT) تركّز على متطلبات الهجرة؛ وفيما يلي تفاصيل هذه المتطلبات:

اختبار بيرسون الأكاديمي للغة الإنجليزية (PTE Academic): اختبار لغوي يسلط الضوء على أربع مهارات أساسية وهو مُعتمد للتقدم للحصول على تأشيرات العمل والدراسة. يركز هذا الاختبار على مهارات التحدث والكتابة والقراءة والاستماع.

اختبار بيرسون الأسري للغة الإنجليزية (PTE Home): اختبار لغوي مكون من مهارتين للأسر، الهجرة، وطلبات الحصول على الجنسية، بالإضافة إلى الرياضيين وطلبات العمل في الخارج. يقيّم هذا الاختبار مهارات التحدث والاستماع.
يعد اختبار بيرسون الأكاديمي للغة الإنجليزية أحد أسرع المنتجات نموًا في بيرسون ويمثل أولوية نمو استراتيجية للشركة، حيث سجل نموًا بنسبة 17٪ في أحجام اختبارات العام الماضي. هذا ويتم قبول الاختبار من قبل الحكومتين الأسترالية والنيوزيلندية لجميع طلبات التأشيرات، كما أنه مقبول بنسبة 100٪ من الجامعات الأسترالية والنيوزيلندية والإيرلندية، وبنسبة 99٪ في الجامعات البريطانية.

=