Sunday, 10 January 2021

AstraZeneca Ranked in the Top Position Among the Best Companies to Work for in Egypt (Category Large Enterprises) 2020

 





CAIRO--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- AstraZeneca Egypt, an affiliate of the multinational pharmaceutical and biopharmaceutical company, has been recently recognized as #1 among all the best places to work in Egypt within the large enterprises category. The company succeeded in building a culture where people feel empowered and excited to be a part of the team, resulting in its recognition among the employer of choice in Egypt.

Best Places to Work is an international certification program, considered as the ‘Platinum Standard’ in identifying and recognizing top workplaces around the world. The program provides employers the opportunity to learn more about the engagement and the satisfaction of their employees and honor those who deliver an outstanding work experience with the highest standards in regards to working conditions.

“Ranking as #1 amongst all Best Employers in Egypt across all Industries is a great achievement that we are deeply proud of. We have a bold ambition to be a trusted healthcare partner and to improve Egyptian patients’ lives with innovative solutions. This cannot be achieved without a highly engaged and competent organization, and that gives us a lot of confidence in our future and our ability as an organization to grow and deliver” said Hatem Werdany, Country Director for AstraZeneca Egypt.

“Getting certified as “Best Place to Work” for second year in a row with rank # 1 in 2020 is an achievement we are proud of as a team, it is a reflection of how effective our people strategy is and it paves the way for further success in the future. Having our people confirm that AstraZeneca in Egypt is a great employer sets a strong ground for our performance. We offer our people a culture of a life-long learning & development, with immense career growth opportunities, and importantly a speak-up inclusive culture where everyone has room to add value. With our great team, we are confident we will achieve our bold business ambition” said Heba El Shabrawy, HR Director for AstraZeneca Egypt.

"We congratulate AstraZeneca Egypt for the certification this year. The employees of the organization reported a consistently positive experience with their coworkers, their leaders, and their jobs and this is something to be proud of” said Hamza Idrissi, Program Manager for Egypt.

ABOUT BEST PLACES TO WORK PROGRAM

Best Places To Work is the most definitive ‘Employer of Choice’ certification that organizations aspire to achieve. The program certifies and recognizes leading workplaces in many countries around the world with its proprietary assessment that analyzes a company’s attractiveness through a two-step process focusing on 8 Workplace factors.

For more information, please visit www.bestplacestoworkfor.org

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210108005167/en/




أسترازينيكا تحتل المرتبة الأولى بين أفضل أماكن العمل في مصر (فئة الشركات الكبيرة) للعام 2020



القاهرة - (بزنيس واير/"ايتوس واير") - حازت "أسترازينيكا" مصر، وهي إحدى الشركات التابعة للشركة المتعددة الجنسيات المتخصصة في مجال الأدوية والمستحضرات الصيدلانية الحيوية، مؤخراً على المرتبة الأولى بين أفضل أماكن العمل في مصر ضمن فئة الشركات الكبيرة. ونجحت الشركة في بناء ثقافة يشعر فيها الموظفون بالتمكين والحماسة لكونهم جزءاً من الفريق، ما قاد إلى الاعتراف بها بين أصحاب العمل المفضّلين في مصر.



ويعد أفضل أماكن العمل برنامجاً دولياً للشهادات وهو بمثابة "المعيار البلاتيني" في تحديد وتكريم أفضل أماكن العمل حول العالم. ويوفر البرنامج لأرباب العمل الفرصة للتعرف أكثر على انخراط موظفيهم ورضاهم، وتكريم أولئك الذين يقدمون تجربة عمل متميزة على أعلى المعايير في ما يتعلق بظروف العمل.



وقال حاتم ورداني، المدير القطري لشركة أسترازينيكا" مصر في هذا السياق: "يعتبر تصنيفنا في المرتبة الأولى بين أفضل أرباب العمل في مصر على امتداد كل القطاعات إنجازاً رائعاً نفتخر به بشدة. طموحنا واضح وجريء، ويتمثل في أن نكون شريكاً موثوقاً في مجال الرعاية الصحية وفي تحسين حياة المرضى في مصر من خلال حلول مبتكرة". وأضاف: "لا يمكن تحقيق ذلك لولا مؤسسة تتمتع بمستوى عالٍ من المشاركة والكفاءة، وهذا يمنحنا الكثير من الثقة في مستقبلنا وقدرتنا كمؤسسة على النمو والعطاء".



من جهتها، قالت هبة الشبراوي، مديرة الموارد البشرية لشركة "أسترازينيكا" مصر: "إن حصولنا على شهادة ’أفضل مكان للعمل‘ "للسنة الثانية على التوالي مع حلولنا في المرتبة الأولى في العام 2020 هو إنجاز نفخر به كفريق، وهو انعكاس لمدى فعالية استراتيجيتنا في الموارد البشرية ويمهد الطريق لـلمزيد من النجاح في المستقبل. ويأتي تأكيد موظفينا على أن ’أسترازينيكا‘ في مصر هي رب عمل رائع ليرسي دعامةً قوية لأدائنا". وتابعت حديثها قائلةً: "نقدم لموظفينا ثقافةً تقوم على التعلم والتطور لمدى الحياة، مع فرص هائلة للنمو الوظيفي، والأهم من ذلك، أنها ثقافة شمولية واضحة وتشجع على التعبير، وهناك متّسع للجميع لإضافة القيمة". وختمت بالقول: "نحن على ثقة بأننا سنحقق طموحنا الجريء بفضل فريقنا الرائع".



وقال حمزة الإدريسي، مدير البرنامج في مصر بهذه المناسبة: "نهنئ شركة ’أسترازينيكا‘ مصر على حصولها على الشهادة هذا العام. لقد أفاد موظفو المؤسسة عن تجربة إيجابية ثابتة ومستمرة مع زملائهم في العمل ومدرائهم ووظائفهم، وهذا الأمر مدعاةٌ للفخر".

لمحة عن برنامج "أفضل أماكن العمل"



يعد ’أفضل أماكن العمل‘ شهادة "رب العمل المفضّل" الأكثر تأكيداً التي تطمح المؤسسات إلى حيازتها. يكرّم البرنامج ويصادق على أماكن العمل الرائدة في العديد من البلدان حول العالم ويعترف بها من خلال التقييم الخاص بالبرنامج الذي يحلل جاذبية الشركة من خلال عملية من خطوتين تركز على ثمانية عوامل في مكان العمل.



للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني www.bestplacestoworkfor.org



يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20210108005167/en/



إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.


=