Wednesday, 13 January 2021

Africa’s Top 15 Best Companies to Work in 2021 Revealed


LONDON--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Boehringer Ingelheim, Teleperformance, Comdata Group, Dell, Lundbeck are among the top best places to work for in Africa according to the prestigious “Best Places To Work” certification program. 

The program recently compiled its annual list of the top 15 Best Companies To Work for in Africa ranking based on the assessment of over 500 organizations operating across the continent. Findings from this year program show how well businesses across Africa have adapted to the challenges brought about by the COVID-19 pandemic. 

On average 81% of the employees of top 15 companies affirmed that their companies are among the “Best Places to Work for” in 2020. Employees consistently ranked leadership, inclusive culture, commitment to professional development, agility and sense of community as key reasons they feel proud to work for these companies. The ranking was determined based on feedback from employees gathered through anonymous surveys and an HR assessment evaluating the people management practices against outstanding workplace standards. 

The top 15 list includes: 

  1. Boehringer Ingelheim 

  2. Teleperformance 

  3. Comdata Group 

  4. Dell 

  5. Lundbeck 

  6. BSH 

  7. AstraZeneca 

  8. Hilti 

  9. Roche 

  10. MSD Animal Health 

  11. Safran Group 

  12. Novartis 

  13. Somezzo 

  14. Johnson & Johnson 

  15. Schindler 

“In light of the economic and employment challenges created by the COVID-19 pandemic, these organizations succeeded in maintaining a positive workplace culture and providing the employees with the tools to adapt” said Hamza Idrissi, program manager for Africa. 


الكشف عن أفضل 15 مكان للعمل في أفريقيا لعام 2021


لندن – (بزنيس واير/"ايتوس واير"): تتصدّر كلّ من "بوهرينجر إنجلهيم"، و"تيلي بيرفورمانس"، و"كومداتا جروب"، و"ديل"، و"لوندبيك"، قائمة أفضل أماكن للعمل في أفريقيا، وذلك وفق برنامج الشهادات المرموق لأفضل أماكن العمل.



هذا وقام البرنامج مؤخّراً بإعداد قائمته السنوية لأفضل 15 مكاناً للعمل في أفريقيا بناءً على تقييم أكثر من 500 مؤسسة تعمل في جميع أنحاء القارة. وتظهر نتائج برنامج هذا العام مدى نجاح الشركات في التكيف مع التحديات التي فرضتها جائحة "كوفيد-19". 


في المتوسط، أكد 81 في المائة من موظفي أفضل 15 شركة مدرجة في القائمة أن شركاتهم من بين "أفضل أماكن للعمل" في عام 2020. وقد قام الموظفون باستمرار بتصنيف القيادة والثقافة الشاملة والالتزام بالتطوير المهني والمرونة والحس المجتمعي كأسباب رئيسية يشعرون بفضلها بالفخر للعمل في هذه الشركات. تم تحديد التصنيف بناءً على التعليقات الواردة من الموظفين المجمّعة من خلال استطلاعات مجهولة وتقييمات الموارد البشرية لتقييم ممارسات إدارة الأفراد مقابل معايير أماكن العمل المتميزة.


وضمت قائمة أفضل 15 مكاناً للعمل كلّاً من:


"بوهرينجر إنجلهيم" 


"تيلي بيرفورمانس" 


"كومداتا جروب" 


"ديل" 


"لوندبيك"


"بي إس إتش"


"أسترازينيكا"


"هيلتي"


"روش"


"إم إس دي أنيمال هيلث"


"سافران جروب"


"نوفارتيس"


"سوميزو"


"جونسون آند جونسون"


"شيندلر"


وقال حمزة إدريسي، مدير البرنامج في أفريقيا، في هذا السياق: "في ضوء التحديات الاقتصادية والتوظيفية الناتجة عن جائحة ’كوفيد-19‘، نجحت هذه المؤسسات في الحفاظ على الثقافة الإيجابية في مكان العمل وتزويد الموظفين بالأدوات اللازمة للتكيف مع التحديات".


=