Wednesday, 6 February 2019

Making beauty easy









Dr Maher Al Ahdab shows you 6 easy ways to get and maintain beautiful skin and a healthy appearance.





In this age of social media, good looks are desired more than ever. And it’s not just the women who are looking to improve their appearance – men are becoming more conscious of their looks as well.




As desirable as it is to look good, it is also important that a good appearance should be easy to maintain. Dr Maher Al Ahdab gives his top tips for gaining and maintaining a young and healthy appearance.




1

The foundation for looking good is in a healthy body. So, following a healthy diet and giving your body the right nutrition is extremely imperative. A healthy and balanced diet, rich in vitamins is important for the skin. Vitamins B and A, which are found in green vegetables, anti-oxidants that fight aging, found in berries, and sufficient amounts of omega-3, found in fish, are some easily available options.





2

Exercise regularly. Exercise activates blood circulation and gives you a sense of energy and vitality. Regular movement helps to keep the body agile and sporty, and hence beautiful.




3

Get enough sleep. Our fast-paced lives have meant that we sacrifice on the number of hours our body gets to rest and rejuvenate. Get rid of the excuses and make sure you get at least eight hours of sleep every day. This is the basic time required for your skin cells to repair DNA and regenerate.




4

Drink enough water. Drinking about 2 litres, or around 8 to 9 glasses a day is required to maintain moisture in the body. Well-moisturised skin is soft and supple, and more effective in fighting signs of aging, like wrinkles.




5

Protect yourself from the sun. While some amount of exposure to the sun is necessary for Vitamin D, which is essential for building bones, you must be smart about it. Limit your exposure to the sun during peak hours, and not matter what time of the day you step out, cover yourself with a good sunscreen. The UV rays of the sun can cause pigmentation and age the skin faster, so it is important to keep it protected.




6

Stop, or limit smoking. Smoking is not only injurious to your internal health, but can affect your appearance as well. Smoking causes the appearance of wrinkles and darkens the colour of the skin. It can also cause the skin to sag and lose elasticity, making you look older and dreary.




جعل الجمال سهل



يوضح لك الدكتور ماهر الأحدب 6 طرق سهلة للحصول على بشرة جميلة ومظهر صحي.




الجمال و الرغبة بالظهور بأفضل مظهر شيء بات يهتم به الجميع و لم يعد مقتصرا على النساء فقط حيث 

أصبح الرجال أيضا مهتمين بمظهرهم. و لا يخفى على أحد أهمية المظهر الخارجي و الانطباع الذي يتركه بالذات في عصر السوشيال ميديا و لذلك إليكم أهم النصائح للمحافظة على شباب المظهر و الجمال بأسهل الطرق

1- اتبع نظام غذائي صحي. التغذية السليمة و الصحية هي أساس صحة و جمال الإنسان فأنصح باتباع نظام غذائي صحي و متزن يكون غني بالفيتامينات المهمة للبشرة لا سيما فيتامينات ب و أ و التي نجدها في الخضراوات الخضراء كما يجب الحرص على تناول مضادات الأكسدة التي تكافح الشيخوخة و التي نجدها في الفراولة و التوت بالإضافة لضرورة تناول كميات كافية من أوميغا 3 المتوفر في الأسماك.

2- مارس الرياضة بانتظام. ممارسة الرياضة تنشط الدورة الدموية و تعطي الإحساس بالطاقة و الحيوية و تساعد في الحصول على جسم رشيق و رياضي و جميل.

3- احظى بقدر كافي من النوم. كثير منا لا ينام عدد كافي من الساعات في ظل وتيرة الحياة العملية السريعة إلا أن النوم لثمان ساعات على الأقل ضروري لإعطاء خلايا البشرة الفرصة لإصلاح ال DNA و تجديد الخلايا لمظهر أكثر شبابا.

4- اشرب مكية كافية من الماء. الحصول على لترين من الماء أو ما بين 8-9 أكواب يوميا ضروري جدا للحفاظ على كمية الرطوبة المطلوبة في الجلد و التي تساهم في نعومة ملمسه و تأخير ظهور التجاعيد

5- احمي نفسك من أشعة الشمس. أشعة الشمس ضرورية للحصول على فيتامين د الضروري لبناؤ العظام إلا أنه يجب اختيار الوقت المناسب للاستفادة من الشمس كما يجب وضع طبقة جيدة من كريم واقي الشمس على الوجه للوقاية من الأشعة فوق البنفسجية التي تسبب التصبغات في البشرة و تظهر التجاعيد في الوجه.

6- ابتعد عن التدخين. لا يخفى على أحد الآثار الخطيرة للدخان على الصحة إلى أن تأثير الدخان لا يقتصر على الصحة بل يمتد أيضا إلى عالم الجمال حيث يؤدي التدخين لظهور التجاعيد و اسوداد لون البشرة و ترهل الجلد و فقدان مرونته.

7- قم بزيارة جراح التجميل. رغم اتباع كل النصائح المذكورة لا بد لتقدم العمر أن يلعب دورا في تغيير مظهر الإنسان و لذلك لا تتردد في زيارة جراح التجميل للاستشارة فهنالك الكثير من العلاجات السطحية و الغير جراحية السريعة و الآمنة التي يمكن اجراؤها في العيادة لتجديد الشباب و المحافظة على الجمال

=