Wednesday, 6 February 2019

Alpha Destination Management Showcases Latest Tourism Initiatives at FITUR to Drive Growth of Visitors to Dubai





6 February 2019




Alpha Destination Management was recently in Madrid to promote its latest products and initiatives at FITUR. Now in its 39th year, FITUR is one of the largest global tourism platforms targeted at the Spanish and Ibero American markets attracting over 140,000 trade participants from 165 countries.




Samir Hamadeh, General Manager, Alpha Destination Management, said, “Spain is an important market for us. Also, tourism from Latin American countries holds significant potential for growth for our destination with increased direct flights from Dubai as well as greater collaboration between the regions. FITUR presents us a great opportunity to strengthen our relationship with our key trade partners while showcasing our new attractions.”




Alpha Destination Management has, recently, entered into a strategic alliance with ‘On the Beach’ to feature and promote Dubai’s unique and diverse beach attractions on the hugely popular portal for beach holidays in the UK.




Commenting on development, Samir said, “Dubai is ranked among the world’s top ‘sun, sea and surf’ destinations with pristine white sandy beaches stretching along the coast of the beautiful Arabian Gulf and a wide choice of luxury resorts and seaside adventure sports. We are delighted to collaborate with ‘On the Beach’, that is the fifth largest tour operator in the UK and the leading online retailer of beach holidays in the country, to promote beach packages in the emirate. Our partnership with ‘On the Beach’ will boost sale of Dubai’s exceptional product proposition to the site’s 1.5 million customers while increasing awareness about the city’s spectacular beaches.”




Alpha Destination Management has also expanded its list of excursions and activities in Dubai with the creation of fascinating new tours such as ‘Guinness Book of World Record Tour of Dubai’ and ‘Drive a Supercar’.




Samir said, “At Alpha we offer a wide choice of city tours for travellers to explore Dubai’s exceptional attractions from iconic landmarks to the most hidden corners as well as an exhilarating mix of adventures. In addition, we are always working on new concepts to provide our customers new experiences. Our aim is to take the travellers ‘beyond and beneath’ the typical tour experience and offer something unique based on their interest with an emphasis on flexibility and personalisation. Both ‘Guinness Book of World Record Tour of Dubai’ and ‘Drive a Supercar’ are a great addition to our list of tours and have been very well received by our customers.”





#AlphaTours #AlphaToursDubai #AlphaDMC #AlphaToursAe #Dubai #VisitDubai #Dxb #DubaiTourism #MyDubai #travel #tours #ilovedubai #TravelGram #OntheBeach #BeachHoliday #LifeisaBeach #DubaiBeach #DubaiBeaches #Fitur #Fitur2019 #Madrid #Spain




About Alpha Destination Management

Founded in 1996, by Mr. Ghassan Aridi and his partners, Alpha Destination Management is the leading destination management company and a pioneer in the tourism sector in the Arabian Gulf. Over the last two decades, the company has established itself as one of the most credible and reputed brands not only in the Gulf region but also in the international tourism industry. Controlling a significant market share of the lucrative tourism sector in the GCC, Alpha Destination Management is a market leader in the region with the largest annual turnover and wide network of international partners offering the highest levels of service and innovative and exciting experiences. Our extensive global and local knowledge and network, outstanding expertise and sound reputation is the key to success for us and all our partners.




For more information about Alpha Destination Management visit

www.alphadestinationmanagement.com

ألفا للوجهات السياحية تعرض أحدث مبادراتها السياحية في المعرض الدولي للسياحة "فيتور" لتعزيز السياحة الوافدة إلى دبي




للنشر الفوري 6 فبراير/شباط 2019




تواجدت ألفا للوجهات السياحية مؤخراً في العاصمة الأسبانية مدريد للترويج لأحدث منتجاتها ومبادراتها السياحية في المعرض الدولي للسياحة "فيتور" (FITUR). ويعد معرض فيتور بنسخته التاسعة والثلاثين أحد أكبر المنصات العالمية للترويج السياحي التي تستهدف الأسواق الأسبانية سواء في شبه جزيرة ايبريا أو أمريكيا اللاتينية وتجتذب أكثر من 140,000 مشاركاً تجارياً من 165 بلداً.




وفي معرض تعليقه على هذه المشاركة، قال السيد سمير حمادة، مدير عام ألفا للوجهات السياحية: "يعتبر السوق الأسباني من أهم الأسواق السياحية بالنسبة لنا. كما أن أسواق بلدان أمريكا اللاتينية تنطوي علي إمكانات كبيرة لنمو السياحة الوافدة منها إلى وجهتنا تزامناً مع زيادة الرحلات الجوية المباشرة من دبي، فضلاً عن زيادة التعاون مع هذه البلدان على هذا الصعيد. ويتيح لنا المعرض الدولي للسياحة "فيتور" فرصة كبيرة لتعزيز علاقتنا مع شركائنا التجاريين الرئيسيين وفي الوقت ذاته عرض وتقديم معالم الجذب السياحي الجديدة التي تزخر بها إمارة دبي." 




يذكر أن ألفا للوجهات السياحية قد دخلت مؤخراً في تحالف استراتيجي مع شركة "أون ذا بيتش" لعرض والترويج لمعالم دبي الشاطئية الفريدة والمتنوعة على بوابة الشركة الإلكترونية المتخصصة في العطلات الشاطئية والتي تحظى بشعبية كبيرة في المملكة المتحدة. 




وتعليقاً على هذه التطورات الأخيرة، قال السيد حمادة: "تصنف دبي ضمن أفضل الوجهات في العالم للاستمتاع بالشمس والبحر وركوب الأمواج، كما تتميز بالشواطئ الرملية البيضاء البكر الممتدة على طول ساحل الخليج العربي الجميل، إضافة إلى مجموعة واسعة من المنتجعات الفاخرة ورياضات المغامرة على شاطئ البحر. نحن سعداء للغاية بتعاوننا مع "أون ذا بيتش"، خامس أكبر منظم للجولات السياحية ومنصة البيع بالتجزئة الرائدة على الإنترنت للعطلات الشاطئية في المملكة المتحدة، والذي نهدف من خلاله إلى الترويج للعروض الشاطئية في الإمارة. وستسهم شراكتنا هذه مع "أون ذا بيتش" في تعزيز عملية بيع عروض دبي الترويجية من المنتجات الاستثنائية لعملاء الموقع البالغ عددهم 1,5 مليون عميل وفي الوقت ذاته الترويج للشواطئ الخلابة في المدينة". 







هذا وقامت ألفا للوجهات السياحية بتوسيع قائمة رحلاتها الاستكشافية وأنشطتها في دبي من خلال ابتكار عروض وجولات سياحية جديدة رائعة، مثل "جولة كتاب غينيس للأرقام القياسية العالمية في دبي" و "قيادة سيارات خارقة مثيرة". 




وأضاف السيد حمادة: "تفخر ألفا بتقديمها لمجموعة واسعة من الجولات الرائعة في المدينة للمسافرين لاستكشاف المعالم السياحية الاستثنائية في دبي، ابتداء من المعالم الأيقونية الشهيرة إلى الأماكن والبقاع الخفية الجميلة، فضلاً عن مزيج مبهج من المغامرات المثيرة. بالإضافة إلى ذلك، نحن نسعى دائماً إلى ابتكار مفاهيم جديدة لتوفير خبرات غير مسبوقة لعملائنا. ويتمثل هدفنا الأساسي في أن نصطحب المسافرين في جولات سياحية فريدة من نوعها بعيداً عن النمط التقليدي المتعارف عليه من أجل تقديم تجارب وخبرات تستند في الأساس إلى اهتماماتهم وتطلعاتهم، مع التركيز على عامل المرونة وإضفاء الطابع الخاص على هذه التجارب. وتمثل كل من "جولة كتاب غينيس للأرقام القياسية العالمية في دبي" و "قيادة سيارات خارقة مثيرة" إضافتين رائعتين إلى قائمتنا من الجولات السياحية والتي حظيت باستحسان عملائنا وإعجابهم". 





#ألفا_تورز #ألفا_تورز_دبي #ألفا_دي_إم_سي #دبي #زر_دبي #دي_إكس_بي #سياحة_دبي #ماي_دبي #السفر #الجولات_السياحية #أنا_أحب_دبي #ترافيل_جرام #أون_ذا_بيتش #العطلات_الشاطئية #الحياة_شاطىء #شاطىء_دبي #شواطىء_دبي #فيتور #فيتور_2019 #مدريد #أسبانيا 




نبذة عن ألفا للوجهات السياحية

في عام 1996، أسس غسان العريضي وشركاؤه ألفا للوجهات السياحية لتكون شركة إدارة الوجهات السياحية الكبرى والرائدة في قطاع السياحة في الخليج العربي. وعلى مدار السنوات العشرين الماضية، رسخت الشركة مكانتها كواحدة من أكثر الأسماء تمتعا بالثقة والسمعة الطيبة ليس فقط في الخليج لكن أيضاً في صناعة السياحة العالمية. تسيطر ألفا للوجهات السياحية على حصة كبيرة من السوق في قطاع السياحة المربح في دول مجلس التعاون الخليجي، فهي رائدة وقائدة للسوق في المنطقة إذ حققت أكبر عائد سنوي، فضلاً عن امتلاكها شبكة واسعة من الشركاء العالميين يقدمون أعلى مستويات الخدمة والتجارب المبتكرة والمثيرة. ما نمتلكه من معرفة هائلة وشبكة كبيرة عالمياً ومحلياً، إلى جانب الخبرة الهائلة والسمعة الراسخة هي أساس نجاحنا ونجاح كل شركائنا.




للحصول على مزيد من المعلومات عن ألفا للوجهات السياحية، الرجاء زيارة الموقع الإلكتروني: 




أو اتصل على الرقم: +971 4 701 9111
=