Wednesday, 6 February 2019

Celebrating craftsmanship!





Grundfos Unveils Three new Installer Champions in the Middle East




Dubai, United Arab Emirates, 06 February 2019, (AETOSWire): Grundfos, the award-winning world leader in advanced pump and water application systems, offered a thrilling experience for pump installers around the Middle East to test their skills, with three Grundfos Installer Championships that took place in the UAE, Saudi Arabia and Kuwait. The Grundfos Installer Championship is a prize competition organized curtsey of Grundfos, which aims to assemble installers from all over the region to compete in installer-related capabilities and showcase their skills in various disciplines and becoming the best!




The competition is designed to boost awareness of Grundfos’ DBS products (Domestic Building Services) and to make Grundfos the preferred brand for both domestic and well driller installers. The first phase in the search for the next Grundfos Installer Champion took place on November 2, 2018 in the United Arab Emirates, in partnership with Mahy Khoory, Grundfos channel partner in the UAE.




More than 86 attendees came in for the thrill at the Swiss BelHotel in Sharjah and navigated the challenges of completing the task of answering the myriad of technical questions related to the Scala2, CMBE, Sololift and Unilift pump applications. The top 10 achieving participants were then selected for the final round of the competition, during which they were marked against tough criteria as they were asked to assemble a pump within a strict timeframe and with the added pressure of the spectators.




Commenting on the competition, Syed Ashraf Shahzad; Executive Sales Manager, Grundfos Gulf Distribution FZE said, “The competition aims to acquaint customers with Grundfos’ wide range of products that will deliver water to where it is needed; and help them understand how Grundfos is the right fit for the required application.”




Winner of the UAE Installer Championship was Wasim Ahmed.




The Kuwait Installer Championship took place on November 6, 2018 at the Crowne Plaza Hotel and brought together more than 200 attendees. The winner Huthayfah Hesham Abdulhay and his fellow finalists competed for the installation of domestic pump applications during the competitions. They also received training about Grundfos domestic pumps, including the PM1&2/PM twin, Scala 2, Unilift C9, UPA Home Booster, CMBE (Twin), PF, Sololift, SB-A.




The event was held in partnership with Arabi, Grundfos channel partner in Kuwait, in the presence of Aaron Alex Fernandes, Sales Manager and garnered positive feedback from customers.




Amen Mohammed Fadel became the face of Grundfos Well Driller program in the Saudi Arabia Championship, which took place in partnership with Al Mousa, Grundfos’ channel partner in KSA.




“More than 60 installers joined our competition to bag the title and become the fastest installers of Deep Well Product; SQ. They also enjoyed the informative presentations, which highligted other deep well products, such as SP, MS, MMS applications,” commented Nader Ibrahim Alhujaylan - Account Manager. “The event was also the opportunity for installers from the region to understand challenges and a platform to discuss their needs.”




Also present at the event was Yousuf Gaber – Service Engineer for Grundfos.



الاحتفاء بالمهارة!




غروندفوس تكشف النقاب عن ثلاثة بطولات جديدة في مجال تركيب المضخات في الشرق الأوسط




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 06 فبراير 2019، ("ايتوس واير"): قدمت شركة "غروندفوس"، الشركة العالمية الرائدة والحاصلة على جوائز في مجال تصنيع الحلول المتطورة للمضخات وتطبيقات أنظمة معالجة المياه، تجربة مثيرة لاختبار مهارات المهنيين في مجال تركيب المضخات في جميع أنحاء الشرق الأوسط من خلال تنظيم ثلاث بطولات لتركيب المضخات في كلّ من الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية والكويت. وتعدّ مسابقة "غروندفوس" لتركيب المضخات مسابقة تمنح جوائز نُظمت من قبل شركة "غروندفوس" وتهدف إلى جمع المهنيين في مجال تركيب المضخات من جميع أنحاء المنطقة للتنافس في إبراز قدراتهم المتعلقة بتركيب المضخات وعرض مهاراتهم في مختلف التخصصات في سبيل أن يصبحوا الأفضل!




صُممت هذه المسابقة لتعزيز الوعي بالمنتجات المقدمة من "غروندفوس" في مجال خدمات المباني السكنية وبهدف جعل "غروندفوس" العلامة التجارية المفضلة لدى شركات تركيب المضخات المنزلية وشركات حفر الآبار. وأقيمت المرحلة الأولى من عملية البحث عن البطل المقبل في مسابقة "غروندفوس" لتركيب المضخات في 2 نوفمبر 2018 في دولة الإمارات العربية المتحدة، بالتعاون مع شركة محمد عبد الله حاجي يوسف خوري وشركاه، شريك التوزيع المعتمد لمضخات "غروندفوس" في الإمارات العربية المتحدة.




وشارك أكثر من 86 شخصاً في الفعالية للتمتع بالحماس الذي تبعث عليه المسابقة، والتي أقيمت في فندق "سويس بل هوتيل" في الشارقة، وقد تمكنوا من تجاوز تحديات الإجابة على مجموعة من الأسئلة التقنية المرتبطة بتطبيقات مضخات "سكالا 2" و"سي إم بي إي" و"سولوليفت" و"يونيليفت". ثم تم اختيار أفضل 10 مشاركين للإنتقال إلى الجولة النهائية من المسابقة، التي تمّ تقييمهم خلالها بموجب معايير صارمة، بحيث طُلب منهم تجميع مضخة في إطار زمني دقيق وضيق، من دون ذكر الضغوط الإضافية الناجمة عن العمل تحت أنظار المشاهدين.




وتعليقاً على المسابقة، قال سيد أشرف شهزاد؛ المدير التنفيذي لشؤون المبيعات في شركة "غروندفوس الخليج للتوزيع": “تهدف المسابقة إلى تعريف العملاء بالمجموعة الواسعة من منتجات ’غروندفوس‘ التي من شأنها توفير المياه إلى حيث تدعو الحاجة؛ ومساعدتهم على فهم كيف أن الشركة تلبي وتناسب جميع التطبيقات المطلوبة".




تجدر الإشارة إلى أن الفائز في بطولة "غروندفوس" لتركيب المضخات في الإمارات العربية المتحدة هو وسيم أحمد.




أما بطولة الكويت فأقيمت في 6 نوفمبر 2018 في فندق كراون بلازا، وضمت أكثر من 200 مشارك. وقد تنافس الفائز حطيفة هشام عبد الحي وزملاؤه من المرشحين النهائيين على تركيب تطبيقات المضخات المنزلية في المسابقات. كما تلقوا تدريبات حول مضخات "غروندفوس" المنزلية، بما في ذلك مضخات "بيه إم 1 و2"/"بيه إم توين"، و"سكالا 2"، و"يونيليفت سي 9"، و"يو بيه إيه هوم بوستر"، و"سي إم بي إي" ("توين")، و"بيه إف"، و"سولوليفت"، و"إس بي-إيه".




أقيم هذا الحدث بالشراكة مع شركة "عربي"، شريك التوزيع المعتمد لمضخات "غروندفوس" في الكويت، بحضور آرون أليكس فرنانديز، مدير المبيعات في الشركة. وقد حصل على ردود فعل إيجابية من العملاء.




وفي ختام الحفل، تمّ إختيار أمين محمد فاضل ليكون الوجه الخاص لبرنامج "غروندفوس لحفر الآبار" في نسخة البطولة التي أقيمت في المملكة العربية السعودية، بالتعاون مع شركة "الموسى"، شريك التوزيع المعتمد لمضخات "غروندفوس" في المملكة العربية السعودية.




وفي معرض تعليقه على هذه الفعالية، قال نادر إبراهيم الحجيلان، مدير الحسابات في شركة "غروندفوس": "انضمّ أكثر من 60 مهنياً في مجال تركيب المضخات إلى المنافسة التي قمنا بتنظيمها سعياً للحصول على لقب ’الشخص الأسرع في مجال تركيب مضخات ’إس كيو‘ لحفر الآبار العميقة. كما استمتع المشاركون أيضاً بالعروض التثقيفية التي قدمت معلومات قيّمة سلّطت الضوء على المنتجات الأخرى في مجال حفر الآبار العميقة مثل تطبيقات ’إس بيه‘ و’إم إس‘ و’إم إم إس‘". وأضاف: "شكّل هذا الحدث أيضًا فرصة للمهنيين في مجال تركيب المضخات في المنطقة لفهم التحديات، فضلاً عن منصة لمناقشة احتياجاتهم الخاصة".




وحضر هذه الفعالية أيضاً يوسف جابر، مهندس الخدمات في شركة "غروندفوس".


=