Wednesday, 6 February 2019

Etihad ESCO partners with Daikin for execution of JAFZA Package-3 chiller replacement project




Replacement of 15 existing chillers to save 3 Million kWh of energy & AED 1.3 Million in cost annually for JAFZA


February 6, 2019 - In line with its efforts to actively contribute to the realization of the emirate’s energy efficiency goals, Etihad Energy Services Company (Etihad ESCO) recently announced a partnership with Daikin for the replacement of existing chillers with advanced, energy efficient chillers as part of JAFZA Package 3 energy retrofit project. The agreement was signed by Ali Al Jassim, CEO, Etihad ESCO and Yuji Miyata, Chairman and President, Daikin Middle East and Africa. The project, which will see Daikin replaces 15 existing chillers with 15 new inverter chillers for 11 JAFZA facilities, will result in an annual energy savings of 3,019,679 kWh for JAFZA, thereby saving AED 1,343,757 annually.

JAFZA comprises multiple areas, facilities and buildings that house a wide range of business functions. Etihad ESCO has been working with JAFZA to facilitate its transformation into an energy efficient zone and had renewed its partnership with JAFZA for Package 3 to retrofit its Lease Office Building and food courts. The Energy Conservation Measures (ECMs) proposed by Etihad ESCO as part of the project include deep heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) retrofit, replacement of conventional lights with LED lights.

As the world’s HVAC Leader, Daikin focuses on promoting environmental aspects and energy efficiency across its full product range. So far, many of the Super ESCO’s projects have harnessed the potential of Daikin’s innovative energy saving technologies.




Ali Al Jassim, CEO, Etihad ESCO, said: “Daikin is known for its efficient and reliable Chillers, air handling & fan coil units, as well as the VRV systems & Inverter splits, and thoroughly understands our commitment towards transforming Dubai’s built environment into a leading example of energy efficiency for the region and the world. Hence, we are confident of Daikin’s capabilities to contribute to the success of Package 3 chiller replacement project, which will result in significant savings for JAFZA in terms of energy and cost. We are glad to enter into this strategic agreement with Daikin, building on the success of collaborations we have had in the past, to further contribute towards the achievement of 30 per cent reduction in energy demand by 2030 set by the emirate.”

Yuji Miyata, Chairman and President, Daikin MEA, said: “Daikin’s commitment to support Etihad’s retrofit program extends throughout the organization from the technological perspective, and is in alignment with our efforts to support energy efficiency initiatives in the region and globally. Furthermore, this latest partnership with Etihad ESCO is a significant step towards achieving our overarching goal of creating new value to solve impending and long-term environmental challenges. We remain committed to providing efficient and reliable solutions to our partners, and we attribute our leading market position to the array of support services we offer that ensure the unparalleled performance of our systems.”



Etihad ESCO is a DEWA venture that was established in 2013 to support the Emirate’s vision of cutting down 30 per cent energy demand by 2030. Etihad ESCO conducts audits and proposes energy conservation measures to major building contractors/developers, bringing Dubai closer to the achievement of its sustainability goals.


"الاتحاد إسكو" توقع اتفاقية شراكة مع "دايكن" لاستبدال أنظمة التبريد في "جافزا" ضمن المرحلة الثالثة من مشروع إعادة تأهيل المباني

استبدال 15 وحدة تبريد سيسهم في توفير 3 ملايين كيلو واط ساعي من الكهرباء و1.3 مليون من التكلفة السنوية على "جافزا"


6 فبراير 2019

في إطار جهودها الرامية إلى تعزيز مساهمتها في تحقيق أهداف كفاءة الطاقة في إمارة دبي، أعلنت شركة الاتحاد لخدمات الطاقة (الاتحاد إسكو) مؤخراً عن إبرام اتفاقية شراكة مع "دايكن" (Daikin) لاستبدال وحدات التبريد القائمة في المنطقة الحرة في جبل علي "جافزا" بأخرى أكثر تطوراً وكفاءة في استخدام الطاقة، وذلك ضمن المرحلة الثالثة من مشروع إعادة تأهيل مباني المنطقة الحرة في جبل علي "جافزا". وتم توقيع الاتفاقية من قبل علي الجاسم، الرئيس التنفيذي لشركة "الاتحاد إسكو"؛ ويوجي مياتا رئيس و مدير عام شركة "دايكن الشرق الاوسط وافريقيا". 

وسيسهم هذا المشروع، الذي ستقوم "دايكن" من خلاله باستبدال 15 وحدة تبريد قائمة بـ 15 وحدة تبريد جديدة في 11 مبنى من مباني "جافزا"، في توفير 3,019,679 كيلو واط ساعي من الكهرباء، وبالتالي توفير ما يصل إلى 1,343,757 درهم سنوياً. 

وتضم "جافزا" العديد من المناطق والمرافق والأبنية التي تشتمل على مجموعة واسعة من الأعمال. وتتعاون "الاتحاد إسكو" مع "جافزا" من أجل كفاءة استخدام الطاقة، حيث جددت شراكتها معها في شهر سبتمبر من العام الماضي من أجل تنفيذ المرحلة الثالثة من مشروع إعادة تأهيل المباني. وتتضمن إجراءات ترشيد الطاقة التي اقترحتها "الاتحاد إسكو" كجزء من هذا المشروع، عمليات إعادة تأهيل أنظمة التدفئة والتهوية وتبريد الهواء، واستبدال مصابيح الإنارة التقليدية بمصابيح "ليد" (LED).

وتعد "دايكن" إحدى الشركات اليابانية الرائدة في مجال تصنيع أنظمة التدفئة والتهوية وتكييف الهواء التي تركز على تعزيز الجوانب البيئية وكفاءة الطاقة. واستفادت العديد من مشاريع "سوبر إسكو"، بما في ذلك إعادة تأهيل مساكن العمال في "جافزا"، ومباني الوصل، وخور دبي للجولف، والمرحلة الأولى من مبنى مطار دبي، ومباني مكتب التأجير في "جافزا"، والأحواض الجافة، من القدرات التقنية لشركة "دايكن" في مجال توفير الطاقة. 

وقال الجاسم: "تُعرف شركة "دايكن" بتوفيرها أنظمة التبريد بالمياه والهواء التي تتميز بموثوقيتها وكفاءتها العالية، إضافة إلى توفير وحدات مناولة الهواء ووحدات التهوية بالمروحة وأنظمة (VRV) والسبليت الانفرتر, وتدرك الشركة تماماً التزامنا بتحويل البيئة المبنية في دبي إلى مثال رائد لكفاءة الطاقة في المنطقة والعالم، ونحن واثقون من قدرات "دايكن" في المساهمة بإنجاح مشروع استبدال وحدات التبريد ضمن المرحلة الثالثة من مشروع إعادة تأهيل المباني في "جافزا"، والذي سينجم عنه تحقيق وفورات كبيرة في الطاقة والتكاليف. ويسعدنا الدخول في هذه الاتفاقية الاستراتيجية مع "دايكن"، والبناء على تعاوننا الناجح مع الشركة في الماضي، من أجل تعزيز مساهمتنا في تحقيق هدف الإمارة المتمثل في تخفيض الطلب على الطاقة بنسبة 30% بحلول العام 2030."    

من جهته، قال يوجي مياتا "يتمثل التزامنا في دعم برنامج إعادة تأهيل المباني الذي تنفذه "الاتحاد إسكو" في الجوانب التقنية، بما يتماشى مع جهودنا لدعم مبادرات كفاءة الطاقة في المنطقة والعالم. وستتيح لنا شراكتنا الأخيرة مع "الاتحاد إسكو" خطوة هامة نحو تحقيق هدفنا الأسمى المتمثل في خلق قيمة جديدة لحل التحديات البيئية ، وسنواصل التزامنا بتوفير حلول فعّالة وموثوقة لشركائنا ، حيث نعزو مكانتنا الرائدة في السوق إلى مجموعة من خدمات الدعم التي نقدمها لضمان أداء لا مثيل له لمختلف أنظمتنا في مجال كفاءة استهلاك الطاقة." 

وتأسست "الاتحاد إسكو"، أحد مشاريع هيئة كهرباء ومياه دبي، في العام 2013 بهدف دعم رؤية إمارة دبي الهادفة إلى تخفيض الطلب على الطاقة بنسبة 30% بحلول العام 2030. وتقوم الشركة بإجراء عمليات التدقيق واقتراح معايير ترشيد الطاقة لكبار مقاولي البناء ومطوري العقارات، بما يجعل دبي أقرب من تحقيق أهدافها في مجال الاستدامة.
=