Wednesday, 23 January 2019

Soha El Torgoman Recognized among the Most Powerful Women in the Hospitality Industry in the Middle East & North Africa





Cairo, Egypt, 20 January 2019 – Soha El Torgoman, Cluster General Manager of Ramses Hilton and Hilton Cairo World Trade Center Residences, was recently ranked by Hotelier Middle East in the 2019 Power List of “25 Women in Hospitality” across the Middle East & North Africa region.

This ranking is based on the influence, involvement and achievements the listed leaders have had on the industry over the preceding 12 months, and their planned enhancements for the months ahead.




Soha El Torgoman was the only hospitality veteran to make this list from Egypt, and one of four Hilton Female Leaders to receive this recognition. Hilton’s strong presence in the list is a testament to the company’s continuous support of female talent; encouraging them to improve their expertise and seize enriching career opportunities.




“I am thrilled to be recognized as one of the 25 most influential female hospitality leaders in the Middle East and North Africa,” said Soha El Torgoman, Cluster General Manager of Ramses Hilton and Hilton Cairo World Trade Center Residences. “My passion has always been the hospitality industry. As such, nothing is more rewarding than this recognition after investing my entire professional journey working within this exciting industry. I first joined Hilton in 1981, and can proudly testify that Hilton has been – and still is - a pioneer when it comes to female empowerment. I consider this a direct result of the Hilton Effect we’re celebrating this year as Hilton marks its 100 years anniversary. Looking back at my journey, I’m grateful for everything I’ve learned and am still learning. I also believe that an integral part of my role now is to encourage other budding hospitality practitioners to explore their vast potential to become tomorrow’s leaders.”




Celebrating this remarkable achievement, Soha El Torgoman invited leading female representatives from the Egyptian media over a delectable lunch at Opia - Ramses Hilton’s signature dining outlet. During lunch, female success stories were shared to spread the spirit of inspiration and encouragement among attendees.




تكريم سها الترجمان ضمن قائمة أقوى 25 شخصية نسائية مؤثرة في قطاع الضيافة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا




القاهرة، مصر، 20 يناير 2019- تم اختيار سها الترجمان-مدير عام فندقي هيلتون رمسيس وهيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمي للشقق الفندقية، ضمن قائمة أقوى 25 شخصية نسائية مؤثرة في قطاع الضيافة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا لعام 2019 وذلك من قبل “Hotelier Middle East”.

جدير بالذكر أن اختيار هذه القائمة يتم وفقاً لمدى تأثير هؤلاء القادة وحجم إنجازاتهم ومشاركتهم الفعّالة في قطاع الضيافة على مدار عام كامل وخططهم لتطوير القطاع في الفترة القادمة. 




وتُعد الترجمان هي المصرية الوحيدة التي تم اختيارها ضمن هذه القائمة فيما يخص قطاع الضيافة، هذا بالإضافة إلى كونها واحدة من أربع قائدات يعملن بفنادق هيلتون وحصلن على التكريم ذاته. ويُمثل الحضور القوي لفنادق هيلتون في هذه القائمة من خلال أعضاء الفريق المتميزين شهادة على دعم الشركة المتواصل للمواهب النسائية، وتشجيعهم على إثقال خبراتهن واغتنام الفرص الوظيفية التي تُثري حياتهم المهنية.




وتعليقاً على ذلك، تقول سها الترجمان-مدير عام فندقي هيلتون رمسيس وهيلتون القاهرة بمركز التجارة العالمي للشقق الفندقية: “إنني سعيدة للغاية وأشعر بالفخر لاختياري ضمن قائمة أقوى 25 شخصية نسائية مؤثرة في قطاع الضيافة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، فلدي شغف كبير بهذا القطاع. لذلك، ليس هناك مكافأة أفضل من هذا التكريم بعد رحلتي المهنية الطويلة من العمل في هذه القطاع المتميز. فقد انضممت إلى العمل بفنادق هيلتون منذ عام 1981، ويُمكنني أن أؤكد أن شركة هيلتون كانت ولاتزال رائدة في كل ما يخص تمكين المرأة. واعتقد أن كل ما تقوم به شركة هيلتون في هذا الصدد يُعد نتيجة مباشرة لما يطلق عليه Hilton Effect أي التأثير الإيجابي الذي حققته هيلتون في المجتمعات التي تعمل بها في إطار احتفالها بمرور مائة عام على تأسيسها. كما أنني مُمتنه لكل ما تعلمته واكتسبته خلال هذه الرحلة الطويلة من العمل في هيلتون لذلك أعتقد أن جزءًا لا يتجزأ من دوري الآن هو تشجيع العاملين في الضيافة على استكشاف إمكاناتهم الهائلة ليصبحوا قادة في المستقبل."




واحتفالاً بهذا الإنجاز الكبير قامت الترجمان بدعوة مجموعة كبيرة من مُمثلي وسائل الإعلامية المصرية من السيدات لتناول الغداء في مطعم Opia بفندق هيلتون رمسيس، المطل علي نهر النيل . فقد تبادلن العديد من قصص نجاح المرأة بشكل عام بهدف تشجيع وإلهام السادة الحضور وبث الروح الإيجابية بين الحاضرين.




=