Sunday, 27 January 2019

Epson extends its lead as number one Pro AV projector vendor across EMEAR & CIS after 3 years of continuous growth


Epson now number one provider of projectors above 6k lumens across EMEAR & CIS


Cairo, Egypt; 24 January 2019: Epson continues to extend its position as leading projector manufacturer in the Pro AV and installation market above 6,000 lumens across EMEAR & CIS, according to latest market share data from Futuresource. Epson now commands 34 per cent of the Pro AV market across EMEAR, an increase of 12 percentage points over the same period last year, with market share continuing to increase in 2018.


Across the world, Epson has held the number one market share position for projectors for 17 successive years, with total global sales of projectors of 23.7 million since 2006. Epson is now the market share global leader for projectors above 6,000 lumens commanding a 31% volume share, some 9 percentage points higher than its nearest rival.


Shihab Zubair, Regional Sales Manager- Professional Solutions, Epson Europe B.V says: “I’m delighted with the latest market share figures. What is particularly pleasing is the number of new customers that we have engaged with who have moved to Epson from competitor brands and substitute technologies. Many of these customers have done so because they have seen how we have satisfied our existing customer base without whom we would not have the success we do.”


“Our success is down to our continuous desire to improve by listening to our customers. We have improved our product planning, and even our commercial approach, many times over the past few years based on this valuable customer insight. I want to thank not only our customers for our ongoing success but also the team at Epson that work incredibly hard to bring these fantastic products to market, 2019 will be even bigger and better as we launch our long-awaited L20000U 20k lumen WUXGA projector and L12000Q 12k lumen native 4k model, amongst other exciting new products soon to be announced.

إبسون تعزز ريادتها في المرتبة الأولى لمبيعات أجهزة العرض في الشرق الأوسط وأفريقيا وأوروبا بعد 3 سنوات من النمو

المستمر

المزود الأكبر لأجهزة العرض فوق 6 آلاف شمعة في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا ورابطة الدول المستقلة


القاهرة، مصر, 24 يناير 2019:عززت إبسون من حضورها ومكانتها الريادية في سوق السمعيات والبصريات الاحترافية والتمديدات للأجهزة فوق الـ6,000 لومين (شمعة) في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا ورابطة الدول المستقلة، وذلك بحسب آخر دراسة حول حصة السوق صادرة عن مؤسسة فيوتشر سورس، وتهيمن إبسون على نسبة 34% من سوق السمعيات والبصريات الاحترافية في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وأوروبا ورابطة الدول المستقلة، بزيادة مقدارها 12% مقارنة بالفترة نفسها من السنة الماضية، مع استمرار الحصة السوقية بالنمو خلال سنة 2018

وعالمياً، فقد هيمنت إبسون على الحصة السوقية الأكبر في مجال أجهزة العرض لمدة 17 سنة على التوالي، بمبيعات عالمية وصلت إلى 23.7 مليون جهاز عرض منذ عام 2006 ، وتمتلك إبسون اليوم الحصة السوقية الأكبر لأجهزة العرض فوق 6,000 لومين (شمعة)، وهذا يعني نسبة 31% من السوق العالمية، بارتفاع بنسبة 9% أعلى من أقرب منافس، بالإضافة إلى هذا فقد هيمنت إبسون على الحصة السوقية الأكبر في بريطانيا وللمرة الأولى في مجال السمعيات والبصريات الاحترافية بنسبة 35% من الحصة السوقية العامة.

وفي سياق تعليقه على هذه الأرقام قال السيد شهاب زبير، مدير المبيعات الإقليمي، قطاع الحلول الاحترافية، إبسون أوروبا:

" نفتخر بآخر الأرقام الصادرة والإنجازات التي تحققت، وما يسرنا تحديداً هو عدد العملاء الذين اختاروا إبسون مفضلين إياها على علامات تجارية منافسة وتقنيات بديلة، ولا شك أن العديد من هؤلاء العملاء قد فعلوا ذلك لأنهم لمسوا كيف حققنا الرضا لعملائنا الحاليين والذين بدونهم ما كان لنا أن نحقق النجاح الذي حققناه".

وأضاف:

" يعود الفضل في نجاحنا إلى إصرارنا المستمر ورغبتنا في التحسين والتطوير والاستماع إلى عملائنا، لذا فقد طورنا تخطيط منتجاتنا ومنهجيتنا التجارية العديد من المرات خلال السنوات القليلة الماضية استناداً إلى آراء عملائنا القيمة، ونود هنا أن نشكرهم من كل قلبنا ونشكر كذلك فريق عملنا في إبسون الذين يعملون بشكل مذهل لتوفير هذه المنتجات الرائعة في السوق، ونتوقع مزيداً من النجاحات والتطوير في 2019 خاصة مع إطلاقنا لجهاز العرض WUXGA L20000U بقوة 20 ألف لومين (شمعة) الذي طال انتظاره، وكذلك موديل L12000Q بقوة 12 ألف لومين (شمعة)، والعديد من المنتجات الأخرى الجديدة التي سيتم الإعلان عنها قريباً".
=