Tuesday, 15 January 2019

ECity to Launch One of Abu Dhabi’s Largest Electronic Stores





The electronics giant is firmly positioning itself as a regional leader in the innovative electronic goods space


Dubai, United Arab Emirates, 14 January 2019, (AETOSWire): United Arab Emirates based electronics retail giant ECity rolled out today its ambitious multi-million-dollar expansion program with the launch of one of Abu Dhabi’s largest electronics and gadgets stores, which covers over approximately 2000 sq. m.

The Albatha Group flagship electronics retail arm also announced plans to launch four more ECity stores by early 2019 with two in Dubai, in addition to the recently opened store at Deira City Center, as part of its AED 67 million expansion bid which also includes a significant investment in their soon to be launched e-commerce venture.

ECity has earmarked the UAE as its launch pad for its regional growth in the GCC as it makes its much-anticipated debut in Abu Dhabi’s Marina Mall, Sahara Mall, Al Zahiya shopping center and other projects soon to be revealed.

“We are proud to announce that our strategic expansion drive in the GCC market has officially begun. As unveiled earlier in the year, ECity’s expansion bid is firmly anchored on reinforcing the brand’s presence in the UAE and GCC as a whole. The region’s ballooning demand for electronic goods is our main driver. The additional stores is not only our way of meeting this demand but to also expose the region to emerging trends and that at favourable price points,” said Jaouad Dakir, chief executive officer, ECity.

The expansion announcement was made shortly after ECity was named Most Admired Retailer – Consumer Electronics 2018 Award for its strong presence in the region at the recently held Retail ME Awards 2018. It is the second time that ECity has won the honor making it a two-year sweep.

Saudi and Oman expansion

Apart from the UAE market, ECity is also eyeing the Saudi Arabia (KSA) and Oman markets as its next growth frontier.

A report by the Fitch Group indicates that Oman’s mobile phone sales, computer hardware sales, and Audio-Visual sales are all expected to register a compound annual growth rate of 2.6 percent, 1.5 percent, and 1.3 percent respectively.

ECity, is also optimistic of recording a 20 – 25% percent growth in this year’s sales and recruit an additional 120 staff over six months.

“Our ability to listen and decipher what our consumers need has always enabled us to change the retail experience for them and deliver exactly what they need, whenever they need it,” noted Dakir.

About ECity



E-City General Trading LLC was incorporated in 2008. Headquartered in Dubai, the company operates in a highly successfully chain of multi-brand electronics stores in some of the premium malls across the UAE. E-City is a multi-product, multi-service electronics retail concept that sells more than 100 leading brands of consumer electronics, computers, telecommunications and home appliances. It is set to evolve its brand positioning as the region’s first ‘Technology Convenience Retail’ store.


"إي سيتي" ستطلق واحداً من أكبر متاجر الإلكترونيات في أبوظبي


شركة الإلكترونيات العملاقة تضع نفسها في المقدمة كرائد إقليمي في مجال السلع الإلكترونية المبتكرة


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 14 يناير 2019، ("ايتوس واير"): أعلنت الشركة العملاقة للإلكترونيات "إي سيتي" في الإمارات العربية المتحدة اليوم عن بدء برنامجها الطموح للتوسع والذي تبلغ تكلفته ملايين الدولارات، بإطلاقها أحد أكبر متاجر الإلكترونيات في أبوظبي، والذي ستبلغ مساحته أكثر من 2000 متر مربع تقريبًا.

كما أعلنت مجموعة Albatha الرائدة في مجال تجارة الإلكترونيات بالتجزئة عن خططها لإطلاق أربعة متاجر أخرى تابعة لشركة "إي سيتي" بحلول أوائل عام 2019؛ اثنين في دبي بالإضافة إلى المتجر الذي افتتح مؤخرًا في ديرة سيتي سنتر كجزء من عرض التوسعة البالغة 67 مليون درهم والذي يتضمن أيضًا استثمارًا كبيرًا في مشروعهم للتجارة الإلكترونية الذي سيتم اطلاقه قريباً.

قامت "إي سيتي" بتخصيص الإمارات كنقطة انطلاق لنموها الإقليمي في دول مجلس التعاون الخليجي، حيث ستنطلق لأول مرة في مارينا مول، صحارى مول ومركز الزاهية للتسوق في أبوظبي بالإضافة إلى العديد من المشاريع الأخرى التي سيتم الكشف عنها قريباً.


وصّرح السيد جواد داكير- الرئيس التنفيذي للشركة: "نحن فخورون بأن نعلن أن حملة التوسع الاستراتيجي لدينا في سوق دول مجلس التعاون الخليجي قد بدأت رسمياً. كما تم الكشف عنها في وقت سابق من هذا العام، ترتكز حملة التوسع في "إي سيتي" على تعزيز حضور العلامة التجارية في الإمارات العربية المتحدة ودول مجلس التعاون الخليجي ككل." وأضاف موضحاً: "إن الطلب المتزايد على السلع الإلكترونية في المنطقة هو المحرك الرئيسي لدينا، وهذه المتاجر الإضافية ليست فقط طريقنا لتلبية هذا الطلب ولكن أيضا لتسليط الضوء على التوجهات الشرائية ونقاط الأسعار المواتية في المنطقة"!

تم الإعلان عن التوسع بعد فترة وجيزة من تسمية شركة "إي سيتي" بـ "شركة التجزئة التي حصدت أكبر قدر من الاعجاب" ضمن جائزة المستهلك للإلكترونيات 2018 وذلك لحضورها القوي في المنطقة حيث حصدت فوزها الثاني لعامين على التوالي خلال حفل توزيع جوائز Retail ME لعام 2018!

التوسع في السعودية وسلطنة عُمان

وإلى جانب سوق الإمارات، تتطلع "إي سيتي" أيضاً إلى أسواق المملكة العربية السعودية وسلطنة عُمان كحدود نموها التالية.

ويشير تقرير صادر عن مجموعة فيتش إلى أن مبيعات الهواتف الذكية وأجهزة الكمبيوتر والأجهزة السمعية والبصرية في عُمان من المتوقع أن تسجل معدل نمو سنوي مركب يبلغ 2.6%، و 1.5% ، و 1.3% على التوالي.

كما أن شركة "إي سيتي" متفائلة بتسجيل نمو بنسبة 20 إلى 25٪ في مبيعات هذا العام وتوظيف 120 موظفًا إضافيًا على مدار ستة أشهر. وأشار داكير إلى أن "قدرتنا على الاستماع وفهم لغز ما يحتاجه عملاؤنا مكنتنا دائمًا من تغيير تجربة البيع بالتجزئة لهم وتقديم ما يحتاجون إليه بالضبط، متى احتاجوا ذلك".

عن "إي سيتي"

تأسست شركة "إي سيتي" للتجارة العامة ذ.م.م" في عام 2008 ومقرها الرئيسي في دبي، حيث تعمل الشركة في سلسلة ناجحة للغاية من متاجر الإلكترونيات متعددة العلامات التجارية في أهم مراكز التسوق المتميزة في جميع أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة.. إي سيتي هي عبارة عن متجر متخصص بالإلكترونيات ومتعدد المنتجات والخدمات والذي يبيع أكثر من 100 علامة تجارية رائدة في مجال الإلكترونيات الاستهلاكية وأجهزة الكمبيوتر والاتصالات والأجهزة المنزلية. ومن المقرر أن تقوم الشركة بتطوير علامتها التجارية لتصبح صاحبة أول متجر للتسوق المريح في المنطقة.

*المصدر: "ايتوس واير"
=