Tuesday, 15 January 2019

Etihad ESCO & TAQATI takes part in WFES 2019





Super ESCO to review progress, challenges & milestones of regional government retrofit implementations


UAE, 14 January 2019 - As part of their collective efforts to make Dubai’s built environment a leading example of energy efficiency for the region and the world, Etihad Energy Services Company (Etihad ESCO) - the leading energy service company and a wholly-owned subsidiary of DEWA; and TAQATI - the energy efficiency program set up by the Dubai Supreme Council of Energy (DSCE) under Etihad ESCO, is taking part at this year’s edition of the World Future Energy Summit (WFES), which opened today (January 14, 2019) and will run until January 17, 2019, at ADNEC, Abu Dhabi.

The 2019 edition of WFES will showcase an array of retrofit solutions, ranging from a low- to no-cost intensity projects to high-cost options, providing a unique financing solution. These solutions will demonstrate that building owners do not need a big budget to achieve energy savings, and that even if they do, the efficiency gains are completely worth the initial spending. Ibrahim Mohammad, Director - Execution Department at Etihad ESCO, will present a case study on day 2 of the Summit, which will review the progress, challenges and milestones of regional government retrofit implementations.



Ali Al Jassim, CEO, Etihad ESCO said: “We see WFES platform as an extremely valuable opportunity to discuss and to review the region’s retrofitting initiatives, as it hosts some of the biggest global brands and leading technology companies in the industry. By presenting a comprehensive display of sustainable solutions from different parts of the world, the exhibition will shed light on how engineering and design policies can help achieve sustainability targets and substantially reduce operational costs. Etihad ESCO’s and TAQATI’s continued participation in WFES reflect our shared commitment to increase our contributions towards UAE Green Growth Strategy, to drive sustainable development in the region.”

"الاتحاد إسكو" و"طاقتي" يشاركان في القمة العالمية لطاقة المستقبل 2019


علي الجاسم يستعرض التقدم المحرز والتحديات والإنجازات في مشروعات إعادة تأهيل أنظمة الطاقةفي الدوائر الحكومية لإمارة دبي

14 يناير 2019

في إطار جهودهما المشتركة الرامية إلى جعل البيئة المبنية في دبي مثالاً رائداً لكفاءة الطاقة على مستوى المنطقة والعالم، أعلنت كل من "الاتحاد لخدمات الطاقة"، شركة خدمات الطاقة الرائدة والتابعة لهيئة كهرباء ومياه دبي؛ و"طاقتي"، برنامج كفاءة الطاقة الذي أطلقه المجلس الأعلى للطاقة في دبي تحت مظلة "الاتحاد لخدمات الطاقة"، عن مشاركتهما في الدورة المقبلة من القمة العالمية لطاقة المستقبل والتي من المقرر إقامتها في الفترة من 14 إلى 17 يناير/كانون الثاني في مركز أبوظبي الوطني للمعارض في العاصمة أبوظبي. 

وسيتم خلال دورة العام الجاري من القمة العالمية لطاقة المستقبل عرض مجموعة من حلول إعادة تأهيل أنظمة الطاقة والتي تتراوح من المشاريع منخفضة التكلفة إلى المشاريع معدومة التكلفة إلى المشاريع عالية التكلفة، مع توفير خيارات تمويلية فريدة. وستوضح هذه الحلول مدى المكاسب والفوائد التي سيحصل عليها أصحاب المباني فيما يتعلق بوفورات الطاقة، حتى وإن أنفقوا ميزانية كبيرة لتحقيق هذا الهدف. وسيقوم إبراهيم محمد، مدير إدارة تنفيذ المشاريع في شركة "الاتحاد لخدمات الطاقة"، بتقديم دراسة حالة في اليوم الثاني من القمة والتي سيستعرض خلالها التقدم المحرز والتحديات والإنجازات في مشاريع إعادة تأهيل أنظمة الطاقة للدوائر الحكومية في دبي. 

وقال الجاسم: "تمثل القمة العالمية لطاقة المستقبل فرصة قيمة وهامة بالنسبة لنا لمناقشة واستعراض مشاريع ومبادرات إعادة تأهيل أنظمة الطاقة في المنطقة، كونها تستضيف أكبر العلامات التجارية في العالم وأبرز شركات التكنولوجيا في مجال كفاءة الطاقة. ومن خلال تقديم عرض شامل للحلول المستدامة من مختلف أنحاء العالم، سنقوم بإلقاء الضوء على كيفية مساهمة سياسات الهندسة والتصميم في تحقيق أهداف الاستدامة وخفض التكاليف التشغيلية بشكل كبير. وتعكس مشاركة "الاتحاد إسكو" و"طاقتي" المستمرة في القمة العالمية لطاقة المستقبل، التزامنا المشترك بزيادة مساهمتنا في استراتيجية الإمارات للتنمية الخضراء من أجل دفع عملية التنمية المستدامة في المنطقة."
=