Sunday, 2 December 2018

Swiss-Belhotel International Participates at the Global Solar Leaders’ Summit



   

29 November 2018


Dubai – Devinder K. Sharma, Regional Director of Technical Services, Swiss-Belhotel International, participated in a panel of experts on BIPV at the Big 5 Global Solar Leaders’ Summit. The topic discussion was ‘Innovation in Solar Building Skins and Energy Efficiency towards Sustainable Cities’.

Renewable energy is a global phenomenon and the adoption of solar PV systems in the Middle East is starting to accelerate which will soon lead to a more diversified national energy supply portfolio. Devinder said, “We are seeing massive investments in renewable energy projects in the region with a wave of projects underway and the UAE is leading the way.”

Talking about the hotel industry, Devinder highlighted the need for development of innovative design concepts for achieving energy efficiency in hotel buildings. He stressed, “Key issue is the collaboration among the various stakeholders of the building design and construction process, such as building owners, developers, architects, building material suppliers, regulatory authorities and specialized PV/BIPV industry experts. Increasing awareness among all people involved can lead to significant benefits for our sector. Therefore, it is important to start a dialogue, so we can all collaborate for a better future.”




There are multiple factors that are driving solar energy solutions in the urban sector. Industry experts agreed that in order to prepare for an urban influx of 2.5 billion people by 2050, it is critical to create cities that are low-carbon, resilient and affordable. Solar energy solutions are greener and cheaper than the alternatives.




According to recent reports, the UAE is among the world’s top investors in clean energy and is set to invest AED 600 billion by 2050 in the sector with a target to have 75 per cent of the total power output from it. Mohammed Bin Rashid Solar Park has announced plans to build one of the world’s largest solar energy plants, which will be able to generate 5GW of power by 2030. 



سويس-بلهوتيل انترناشيونال تشارك في قمة رواد الطاقة الشمسية عالمياً 





للنشر الفوري 29 نوفمبر/تشرين الثاني 2018




دبي- شارك السيد ديفاندر كيه. شارما، المدير الإقليمي للخدمات الفنية في سويس-بلهوتيل انترناشيونال، في فريق خبراء معني بحلول خلايا الطاقة الشمسية المتكاملة المستخدمة في البناء "BIPV" وذلك في معرض الخمسة الكبار للطاقة الشمسية الذي ينعقد تحت مظلة قمة رواد الطاقة الشمسية عالمياً. وتمحور النقاش حول "الابتكار في المباني المكسوة بوحدات الطاقة الشمسية والكفاءة في استهلاك الطاقة نحو إقامة مدن مستدامة".

تعد الطاقة المتجددة ظاهرة عالمية، وقد أخذ اعتماد أنظمة الطاقة الكهروضوئية في الشرق الأوسط في التسارع، الأمر الذي سيؤدي بدوره قريباً إلى نشوء محفظة أعمال أكثر تنوعاً لإمدادات الطاقة على الصعيد الوطني. وفي هذا الصدد، قال السيد ديفاندر: "نشهد توجهاً متنامياً نحو إقامة استثمارات ضخمة في مشاريع الطاقة المتجددة في المنطقة مع موجة من المشاريع قيد التنفيذ، وتأتي دولة الإمارات العربية المتحدة في طليعة هذا التوجه". 

وفي معرض حديثه عن صناعة الفنادق، سلط السيد ديفاندر الضوء على ضرورة تطوير مفاهيم تصميم مبتكرة لتحقيق الكفاءة في استهلاك الطاقة في المباني الفندقية. وشدد على أن "جوهر المسألة يتمثل في التعاون بين مختلف الجهات المعنية في عملية تصميم وتشييد المباني، مثل ملاك المباني والمطورين والمهندسين المعماريين وموردي مواد البناء والسلطات التنظيمية وخبراء الصناعة المتخصصين في الطاقة الكهروضوئية/خلايا الطاقة الشمسية المتكاملة المستخدمة في البناء. ويمكن لزيادة الوعي لدى جميع الأشخاص المعنيين والجهات الفاعلة أن يعود بفوائد كبيرة على قطاعنا. ولذلك، من المهم أن نبدأ الحوار حتى نتمكن من التعاون جميعاً من أجل مستقبل أفضل".




يذكر أن هنالك العديد من العوامل التي تسهم في التوجه إلى اعتماد حلول الطاقة الشمسية في القطاع الحضري. واتفق خبراء الصناعة على أنه من أجل الإعداد لتدفق بشري إلى المناطق الحضرية يصل إلى 2,5 مليار شخص بحلول العام 2050، فإنه من الضروري إنشاء مدن تتميز بانخفاض الأثر الكربوني والمرونة وأسعارها المعقولة. وتعد حلول الطاقة الشمسية مثالية باعتبارها طاقة صديقة للبيئة وأرخص من البدائل الأخرى المطروحة. 




ووفقاً لتقارير حديثة، فإن دولة الإمارات العربية المتحدة هي من بين أكبر المستثمرين في العالم في مجال الطاقة النظيفة، ومن المقرر أن تستثمر 600 مليار درهم إمارات بحلول العام 2050 في القطاع بهدف الحصول على 75 في المائة من إجمالي إنتاج الطاقة منه. هذا وأعلن مجمع محمد بن راشد للطاقة الشمسية عن خططه لبناء أحد أكبر محطات الطاقة الشمسية في العالم والتي من شأنها توليد 5 غيغاواط من الطاقة بحلول العام 2030.

=