18 September, 2018

SODIC awarded 500 acres in West Cairo through Bid on NUCA’s Co development Offering




The 500 acres bring SODIC’s undeveloped land bank to a total of 8 million square meters



Cairo, Egypt, September 17th 2018

Sixth of October Development & Investment Company “SODIC” announced receiving the official award letter for a 500 acre plot allocated by the New Urban Communities Authority (NUCA). The 500 acre plot is located in the Sheikh Zayed Extension area, is a mere 10 minutes’ drive from SODIC West, SODIC’s flagship mixed-use community in West Cairo. The project is expected to comprise over 5000 residential units, and leverage off SODIC’s strength in creating vibrant mixed-use full-fledged communities.



The deal entitles NUCA to total payments of EGP 14.2 billion over 11 years of which EGP 8.5 billion are fixed installments, in addition to 15% of the annual collections. The projected payments imply a land cost per sqm of EGP 2,300 on a net present value basis discounted at 16%. Commenting on the news Magued Sherif, SODIC’s Managing Director said “The addition of these 500 acres brings our undeveloped land bank to eight million square meters, giving SODIC a runway of at least ten years of development. The addition comes timely as we have almost completely developed our 1,500 acre flagship development SODIC West, now a vibrant community home to over 22,000 residents”. The 500 acre plot was offered on a partnership basis in a large land offering of 6000 acres by NUCA in which SODIC participated in December 2017.




سوديك تفوز بقطعة أرض على مساحة 500 فدان في غرب القاهرة ضمن المزايدة التي طرحتها هيئة المجتمعات العمرانية الجديدة بنظام المشاركة مع القطاع الخاص




القاهرة في 17 سبتمبر 2018

أعلنت شركة السادس من أكتوبر للتنمية والاستثمار (سوديك) عن تلقيها خطاب الترسية الرسمي لقطعة أرض جديدة على مساحة 500 فدان من هيئة المجتمعات العمرانية الجديدة. تقع قطعة الأرض الجديدة في امتداد مدينة الشيخ زايد، على بُعد حوالي 10 دقائق من سوديك وست، مشروع سوديك الأكبر والذى يعد مدينة متكاملة بغرب القاهرة. من المتوقع أن يضم المشروع الجديد 5000 وحدة ، ليكرر تجربة الشركة فى إقامة مجتمع متعدد الاستخدامات نابض بالحياة والأنشطة. 




وطبقاً لشروط الاتفاقية، تحصل هيئة المجتمعات العمرانية الجديدة على إجمالي مدفوعات بقيمة 14.2 مليار جنيه على مدار 11 عاماً، منهم أقساط ثابتة بقيمة 8.5 مليار جنيه، بالإضافة إلى 15% من قيمة المتحصلات السنوية. وتعكس هذه المدفوعات المستقبلية سعر متر الأراض بقيمة 2300 جنيه للمتر المربع على أساس صافي القيمة الحالية، باحتساب معدل خصم 16%. 




وتعليقاً على هذه الصفقة، يقول ماجد شريف-العضو المنتدب لشركة سوديك: "إنّ إضافة قطعة الأرض الجديدة والتي تبلغ مساحتها 500 فدان يرفع محفظة أراضي سوديك غير المنمّاه إلى حوالى 8 ملايين متر مربع، وهو ما يمنح سوديك رؤية واضحة لتطوير مشروعات جديدة على مدار 10 سنوات قادمة على الأقل. تأتي قطعة الأرض الجديدة في توقيت مثالي، خاصة ونحن على وشك الانتهاء من تطوير مشروعنا الكبير سوديك وست الذي يشغل مساحة 1500 فدان، والذي أصبح الآن مجتمعاً نابضاً بالحياة يقطنه أكثر من 22000 شخص".



وجدير بالذكر أنّ هيئة المجتمعات العمرانية الجديدة قد طرحت قطعة الأرض المشار إليها ضمن مزايدة كبيرة بإجمالي مساحة 6000 فدان بنظام المشاركة في الإيرادات، و التي شاركت فيها سوديك في ديسمبر 2017. 



=