Thursday, 27 September 2018

Middle East and North Africa Enterprise Software Market to Top USD 760 Million in 2018


Consultancies Break Through Digital Impasse of 60 Percent of Organizations Not Having Right Digital Toolset




Dubai, United Arab Emirates

Digital consultancies are vital for Middle East organizations to break through the digital transformation impasse, which is seeing the paradox of record-high IT spend, but 60 percent of organizations needing to transform their digital toolset to succeed.

The Middle East and North Africa is seeing record-high enterprise application software spend, with IDC projecting it to reach USD 760 million in 2018. Cloud-based software is helping organizations of all sizes to become more agile, efficient, and productive.

However, pouring money into software spend alone does not enable digital transformation. While 60 percent of organizations worldwide will implement a digital transformation strategy by 2020, according to a joint survey by IDC and Veritas, 60 percent of organizations are concerned about gaps in their toolset. These gaps can include successful cloud migrations, reliably and quickly recovering from outages and disasters, and successfully tracking and managing service level agreements.

“Record-high software spend shows that Middle East CIOs understand the importance of cloud-based information management software. But if used improperly, then software becomes technology for technology’s sake without meeting business goals,” argues Savitha Bhaskar, COO at Condo Protego, the UAE-based IT infrastructure and information management consultancy and solutions provider.

Industry experts agree that Middle East organizations are turning to digital consultancies to help solve business challenges – including budget constraints, over-extension of IT infrastructure, optimizing information management, and finding minimal time to value for digital business solutions and strategies.

“As most Middle East organizations need to enhance their digital toolset, specialized channel partners are key for implementing information management strategies and training customers. Organizations should use have the best in-house capabilities to manage their IT effectively, especially in prioritizing data validity, classification, retention, and analytics for new levels of business insights,” added Savitha Bhaskar.

Supporting effective digital transformation, Condo Protego is ramping up its Veritas Consulting Services. In particular, the company is seeing strong demand for the Veritas 360 Data Management Suite, which can help organizations to save time and money by assessing current capabilities, defining future strategies, and designing new programs.



760 مليون دولار قيمة سوق البرمجيات المؤسسية في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في 2018

الشركات الاستشارية تساعد في تجاوز "المأزق الرقمي" المتمثل بافتقار 60% من الشركات للأدوات الرقمية المناسبة 

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة

تلعب الشركات الاستشارية العاملة في مجال الرقمنة دوراً حيوياً يساعد الشركات والمؤسسات في منطقة الشرق الأوسط على إحداث تقدّم تتجاوز به "مأزق التحوّل الرقمي" الذي يشهد مفارقات في الإنفاق على تقنية المعلومات، في وقت تحتاج 60 بالمئة من الشركات إلى إحداث تحوّل في مجموعة أدواتها الرقمية بُغية تحقيق النجاح. 

وتشهد منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا ارتفاعاً كبيراً في الإنفاق على البرمجيات والتطبيقات المؤسسية، الذي تتوقع شركة "آي دي سي" أن يصل إلى 760 مليون دولار في العام 2018. ومن شأن البرمجيات المستندة على السحابة أن تساعد الشركات من جميع الأحجام على أن تصبح أكثر مرونة وفعالية وإنتاجية.

ومع ذلك، يؤكّد خبراء أن ضخ الأموال في الإنفاق على البرمجيات وحدها لا يتيح التحوّل الرقمي. وتشعر 60 بالمئة من الشركات بالقلق إزاء وجود فجوات في أدواتها الرقمية، بالرغم من أن نسبة مماثلة منها في جميع أنحاء العالم تعتزم تنفيذ استراتيجيات في التحوّل الرقمي بحلول العام 2020، وفقاً لدراسة مشتركة بين "آي دي سي" و"فيريتاس". ويمكن أن تشمل هذه الفجوات عمليات الانتقال الناجحة إلى السحابة، والتعافي السريع من الأعطال والكوارث بطرق موثوق بها، وتتبّع اتفاقيات مستوى الخدمة وإدارتها بنجاح.

وفي هذا السياق، قالت ساڤيتا باسكار، رئيس العمليات في "كوندو بروتيغو"، الشركة المختصة بالاستشارات وتوريد الحلول في مجال إدارة المعلومات والبنى التحتية التقنية، والتي تتخذ من دولة الإمارات مقراً، إن الإنفاق القياسي على البرمجيات يُظهر أن مسؤولي تقنية المعلومات في الشرق الأوسط يُدركون أهمية برمجيات إدارة المعلومات المستندة على السحابة، لكنها حذّرت من "أن الاستخدام غير المناسب لهذه البرمجيات من شأنه الابتعاد عن تحقيق الأهداف التجارية المأمولة من وجودها".

ويتفق خبراء في القطاع التقني على أهمية توجّه الشركات في الشرق الأوسط إلى الاستشارات المتخصصة للمساعدة في حلّ التحديات التي تواجه الأعمال التجارية، بما في ذلك القيود المتعلقة بالموازنات، والإفراط في توسعة البنى التحتية التقنية، وتحسين إدارة المعلومات، وتحقيق الحد الأدنى من كفاءة الاستثمار في الحلول والاستراتيجيات الخاصة بالأعمال الرقمية.

وأضافت باسكار: "يلعب الشركاء العاملون في قنوات التوزيع المتخصصة دوراً حيوياً في تنفيذ استراتيجيات إدارة المعلومات وتدريب العملاء لدى الشركات الإقليمية في سعيها لتحسين أدواتها الرقمية، وينبغي على هذه الشركات أن تلجأ لاستخدام أفضل قدراتها لإدارة تقنية المعلومات إدارة فعالة، لا سيما في تحديد الأولويات المتعلقة بالتحقّق من البيانات وتصنيفها والاحتفاظ بها وإجراء التحليلات عليها بطريقة ترتقي إلى مستويات جديدة من تطبيق الأفكار التجارية".

وتعمل "كوندو بروتيغو" على تعزيز تقديمها لخدمات الاستشارات المقدمة من "فيريتاس" دعماً للتحول الرقمي الفعال، وهي تشهد تحديداً طلباً كبيراً على باقة إدارة البيانات الشاملة Veritas 360 Data Management Suite من "فيريتاس"، التي يمكن أن تساعد الشركات والمؤسسات على توفير الوقت والمال من خلال تقييم القدرات الحالية، وتحديد الاستراتيجيات المستقبلية، وتصميم برمجيات جديدة.
=