Sunday, 24 June 2018

Alpha Destination Management Targets Growth in the MICE Segment









Alpha Destination Management will be participating at ‘The Meetings Show’ at Olympia London from 27 to 29 June, 2018 as a co-exhibitor at the Dubai Tourism stand. Mr. Abdullah Aridi, Director of Sales and Operation – MICE, Alpha Destination Management, said, “MICE is a very lucrative sector for us. Therefore, it is important for us to be present at The Meetings Show, a premier trade event in the UK market, which presents us a great opportunity to leverage our relations with both existing and new partners.”

MICE contribution to the total travel market is 54 per cent. Globally the MICE market, which includes around 400,000 conferences and exhibitions, is estimated at a size of US$280 $300 billion. The GCC’s MICE industry, valued at US$1.3 billion, is set to experience robust growth in the coming years, with the UAE, Oman and Saudi Arabia driving its expansion. Mr. Aridi, stressed, “The Middle East MICE Sector has no doubt come a long way in a very short space of time and is poised for continued growth. The UAE is the biggest and the most popular destination for MICE in the Middle East. At Alpha we are ideally placed to capitalise on this opportunity being the leading destination management company in the GCC and a pioneer in the tourism sector in the Arabian Gulf.”

Highlighting the reasons for the UAE’s growing significance as a pivotal MICE destination, Mr. Aridi, said, “Safety is a huge plus for the country with the emirates setting a great example in being one of the safest destinations in the world. Moreover, the exciting new developments coming up for Dubai Expo 2020 that are aimed at enhancing the infrastructure, business facilities, leisure attractions and connectivity will further boost and accelerate UAE’s global and regional positioning as a MICE destination. Geographically too the country enjoys a strategic location between the East and West with over 2/3 of the world's population living within 8 hours flight from Dubai and 1/3 within 4 hours. The new visa policies that are meant to ease the travel process will also have an extremely positive impact on the sector.”

Elaborating on the specific requirements of MICE, Mr. Aridi stated, “Our approach to MICE has to be different than other segments and key to that is coming up with new ideas and curated packages. Excellence, innovation, personalization, flexibility, competitive pricing and value-added packages are essential to succeed in this demanding segment. MICE travel is not restricted to meetings and events only. These days we are increasingly witnessing demand for Bleisure Travel (Business + Leisure) among MICE travellers hence it is important that we focus on offering unique experiences in terms of adventure, entertainment, cuisines and culture.”

Alpha Destination Management will be present on Dubai Tourism Stand no. C400 at ‘The Meetings Show’ at Olympia London. Attending the exhibition from Alpha will be Mr. Abdullah Aridi – Director of Sales and Operation – MICE offering support and guidance to global business event organisers in planning international meetings, incentives, conferences and exhibitions in Dubai.





#AlphaTours #AlphaToursDubai #AlphaDMC #AlphaToursAe #FlyHighDubaiHelitours #Dubai #VisitDubai #Dxb #MyDubai #MeetYouAtTheShow #TheMeetingsShow #MICE #EventProfs

About Alpha Destination Management

Founded in 1996, by Mr. Ghassan Aridi and his partners, Alpha Destination Management is the leading destination management company and a pioneer in the tourism sector in the Arabian Gulf. Over the last two decades, the company has established itself as one of the most credible and reputed brands not only in the Gulf region but also in the international tourism industry. Controlling a significant market share of the lucrative tourism sector in the GCC, Alpha Destination Management is a market leader in the region with the largest annual turnover and wide network of international partners offering the highest levels of service and innovative and exciting experiences. Our extensive global and local knowledge and network, outstanding expertise and sound reputation is the key to success for us and all our partners.




For more information about Alpha Destination Management visit http://www.alphatoursdubai.com




ألفا للوجهات السياحية تستهدف زيادة معدل النمو في قطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض 




من المقرر أن تشارك ألفا للوجهات السياحية في "معرض الاجتماعات" في مركز معارض أوليمبيا بلندن للفترة من 27 إلى 29 يونيو (حزيران) من العام الجاري وذلك كعارض مشارك في جناح "سياحة دبي". وفي حديثه عن هذه المشاركة، قال السيد عبدالله العريضي، مدير المبيعات والعمليات ، مدير عام ألفا للوجهات السياحية: "يحتل قطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض حيزاً مهماً ويمثل قطاعاً مدراً للأرباح بالنسبة لنا. ولذا من المهم بالنسبة لنا أن نكون متواجدين في معرض الاجتماعات، الحدث التجاري الرئيس في أسواق المملكة المتحدة، وبهذا فإن هذه المشاركة تتيح لنا فرصة كبيرة لتعزيز علاقاتنا مع الشركاء الحاليين والجدد على حد سواء." 




تمثل مساهمة قطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض في إجمالي أسواق السفر والسياحة 54 في المائة، ويقدر حجم سوق الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض عالمياً، والذي يضم حوالي 400 ألف مؤتمر ومعرض، بمبلغ يتراوح ما بين 280 مليار دولار أمريكي إلى 300 مليار دولار أمريكي. ويتوقع لصناعة الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض في دول مجلس التعاون الخليجي التي تقدر بمبلغ 1,3 مليار دولار أمريكي أن تشهد نمواً قوياً على مدى السنوات القادمة، حيث تساهم الإمارات العربية المتحدة وسلطنة عمان والمملكة العربية السعودية بشكل كبير في توسع هذه الصناعة. وأكد السيد عبدالله العريضي بأن "صناعة الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض في الشرق الأوسط قد قطعت بلا شك شوطاً طويلاً في فترة زمنية قصيرة جداً وتبشر بالنمو المستمر. على أن الإمارات العربية المتحدة تعد أكبر وجهة لقطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض في الشرق الأوسط وأكثرها شعبية. ونحن في ألفا للوجهات السياحية نتمتع بمكانة مثالية للاستفادة من هذه الفرصة، لا سيما وأننا شركة إدارة الوجهات الكبرى في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي وشركة رائدة في قطاع السياحة في الخليج العربي."




وفي معرض تسليطه الضوء على أسباب تنامي أهمية دولة الإمارات العربية المتحدة كوجهة رئيسة لقطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض، قال السيد عبدالله العريضي: "الأمان ميزة كبيرة للدولة حيث تقدم الإمارات السبع مثالاً رائعاً في كونها واحدة من أكثر الوجهات أماناً في العالم. علاوة على ذلك، فإن المشاريع الجديدة المثيرة قيد الإنشاء استعداداً لاستضافة معرض إكسبو 2020 دبي والتي تهدف إلى تعزيز البنى التحتية ومرافق الأعمال وأماكن الجذب السياحي والترفيه وشبكات المواصلات ستسهم في دعم وحث المكانة التي تحظى بها الإمارات العربية المتحدة على الصعيدين العالمي والإقليمي كوجهة رائدة لقطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض. كما تتمتع الدولة جغرافياً بموقع استراتيجي بين الشرق والغرب، لا سيما وأن أكثر من ثلثي سكان العالم يستغرقون 8 ساعات بالطائرة للوصول إلى دبي بينما يستغرق ثلث سكان العالم 4 ساعات للوصول إليها. أضف إلى ذلك أن السياسات الجديدة التي تبنتها الدولة بشأن إصدار تأشيرات الدخول والتي تهدف إلى تسهيل عملية السفر سيكون لها تأثير إيجابي كبير على القطاع." 




وتحدث السيد عبدالله العريضي حول المتطلبات المحددة التي يستلزمها قطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض قائلاً: "يتعين أن تكون مقاربتنا لقطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض مختلفة عن القطاعات الأخرى، والسبيل إلى ذلك هو طرح أفكار جديدة وباقات سياحية متميزة. ولذا يجب أن تتسم هذه الباقات بالامتياز والابتكار وإضفاء الطابع الشخصي والمرونة والأسعار التنافسية والقيمة المضافة لتحقيق النجاح في هذا القطاع الملح. على أن سياحة الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض لا تقتصر على الاجتماعات والفعاليات وحدها، ففي هذه الأيام نشهد على نحو متزايد طلباً على السفر الذي يجمع بين العمل والترفيه في أوساط مسافري قطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض، ولذا فإنه من المهم التركيز على عرض خبرات فريدة تنطوي على المغامرة والترفيه والمأكولات والثقافة."




تجدر الإشارة إلى أن ألفا للوجهات السياحية ستكون متواجدة في جناح سياحة دبي رقم: “C400” في معرض الاجتماعات بمركز معارض أولمبيا- لندن. ومن المقرر أن يمثل ألفا لإدارة الوجهات في المعرض السيد عبدالله العريضي، مدير المبيعات والعمليات- قطاع الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض، وذلك لتقديم الدعم والتوجيه لمنظمي الحدث العالمي في تخطيط الاجتماعات والحوافز والمؤتمرات والمعارض الدولية في دبي.



=