Monday, 14 May 2018

SAP Trains Over 750 Saudi Nationals with SAR 199 Million Investment


Public-Private Partnerships Support Saudi Youth to Close 30,000 IT Careers Gap





\


RIYADH, Kingdom of Saudi Arabia – 14 May 2018 – Public, private, and academic partnerships are making high-demand digital skills accessible to Saudi youth and helping the Kingdom fill the 30,000 IT jobs gap which will contribute to achieving Saudi Vision 2030 talent development goals, global technology company SAP announced today.

“Ground breaking innovative technologies like Artificial Intelligence, Machine Learning, the Internet of Things, Blockchain and Cloud are coming together to transform the Saudi workplace of the future,” commented Steve Tzikakis, President South Europe, Middle East and Africa at SAP. “Public, private, and academic sectors are strategically joining forces to integrate digital skills from education, through graduation to the workplace with a view to enabling the Kingdom achieve its immense potential and transform the economy, society as well as the environment. SAP is very proud to play a leading role in building and fostering these partnerships through the SAP Training and Development Institute.”

Aligned with SAP’s 4-year SAR 285 million Saudi investment plan, the SAP Training and Development Institute has trained over 750 Saudi nationals, with 98 percent career placement post training. SAP’s Young Professional Program is a two to three month-long training for unemployed Saudi talent to become SAP Certified Associate Consultants. Since 2012, the institute has generated an in-country value of SAR 199 million in terms skills and knowledge development in the Kingdom.

“The technology world is growing very fast, and SAP tools nowadays are becoming the main requirements for some well-known companies in Saudi Arabia,” said Yazeed Alkarzai, an analyst in governance and release planning for Global ERP at SABIC who graduated from the Young Professional Program in July 2017. “I would advise every Saudi to join the SAP Young Professional Program. With SAP skills, your chances of getting your dream job will be incalculably higher.”

Additional programs offered by the SAP Training and Development Institute include the Dual Study Program that integrates SAP technology training and certification into the university curriculum, the Startup Focus Program that supports ideas based on Big Data, predictive, or real-time analytics solutions, and Winnovate which enables breakthrough business innovation with Design Thinking and further innovation methodologies.

Furthermore, SAP enables 35 educational institutions in Saudi Arabia through its University Alliances Program and works with companies, partners and universities to connect and innovate with purpose through SAP Next-Gen.




في إطار التزامها بدعم أهداف رؤية المملكة 2030 المتعلقة بتنمية جيل الشباب 

إس إيه بي تستثمر 199 مليون ريال في تدريب أكثر من 750 مواطن سعودي لتطوير المهارات والمعرفة التقنية

الشراكة بين القطاعين العام والخاص تدعم الشباب السعودي لسد الفجوة في وظائف تقنية المعلومات والتي تصل إلى 30 ألف وظيفة




الرياض، المملكة العربية السعودية

قالت شركة إس إيه بي SAP العالمية لبرمجيات الأعمال اليوم، إن حجم الفجوة في سوق قطاع التقنية بالمملكة العربية السعودية وصلت إلى 30 ألف وظيفة، يمكن للشراكة الفاعلة بين القطاع العام والخاص والقطاع الأكاديمي أن تعمل على سدها من خلال تزويد الشباب السعودي بالمهارات التقنية اللازمة لشغل هذه الوظائف. الأمر الذي يساهم في الوقت ذاته بتحقيق أهداف رؤية المملكة 2030 بتطوير المواهب الشابة وإعدادها إلى سوق العمل.

وأشار ستيف تزيكاكيس الرئيس الإقليمي لمنطقة جنوب أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا لدى شركة إس إيه بي، أن التقنيات المبتكرة الفريدة مثل الذكاء الاصطناعي وتعلم الآلات وإنترنت الأشياء والبلوك تشين والحوسبة السحابية، تعمل مجتمعة على إنجاز التحول في بيئات العمل بالمملكة في المستقبل. وقال: "تعمل الشراكة الاستراتيجية بين القطاعين العام والخاص مع القطاع الأكاديمي على مضافرة الجهود من أجل دمج المهارات التقنية منذ الدراسة وحتى التخرج والالتحاق بسوق العمل لتمكين المملكة من الاستفادة من إمكاناتها الهائلة وتحقيق التحول الاقتصادي والاجتماعي والبيئي المنشود". كما عبر تزيكاكيس عن فخر شركة إس إيه بي بالدور الرائد الذي تقوم به في بناء وتعزيز هذه الشراكات من خلال معهد إس ايه بي للتدريب والتطوير.

وفي سياق خطة شركة إس إيه بي لاستثمار 285 مليون ريال سعودي في المملكة خلال أربع سنوات، قام معهد إس إي بي للتدريب والتطوير بتخريج أكثر من 750 مواطن سعودي، ونجح في مساعدة 98 بالمائة منهم على الالتحاق بالعمل. ويمتد "برنامج إس إي بي المتخصص للشباب" لشهرين أو ثلاثة أشهر وهو وهو يزود الشباب بالتدريب اللازم ويمدهم بالمهارات المطلوبة ليكونو مستشاري إس إيه بي معتمدين. ومنذ العام 2012 استطاع معهد إس إيه بي للتدريب والتطوير أن يحقق قيمة اقتصادية للمملكة بلغت 199 مليون ريال في مجال تطوير المعارف والمهارات التقنية لجيل الشباب.

وقال يزيد الكرزي، محلل ومتخصص حلول تخطيط موارد المؤسسات العالمية لدى شركة سابك، أن عالم التقنية ينمو بشكل هائل السرعة، وبات التمكن من العمل على أدوات إس إيه بي حالياً من أهم المتطلبات التي تتقدم بها كبرى الشركات السعودية. ونصح الكرزي، الذي تخرج من " برنامج إس إي بي المتخصص للشباب" في شهر يوليو من العام 2017، جيل الشباب السعودي بالانضمام إلى البرنامج لكسب المهارات التي يقدمها، حيث أن أدوات إس إيه بي تلعب دورا كبيراً في زيادة فرصة الحصول على وظيفة الأحلام لكل الشباب.

ومن البرامج التعليمية الأخرى التي يقدمها معهد إس إيه بي للتدريب والتطوير، برنامج الدراسة الثنائية الذي يدمج التدريب على تقنيات إس إيه بي بمنهاج الدراسة الجامعية، كما يدعم برنامج "ستارت أب فوكس" الأفكار القائمة على تقنيات البيانات الكبيرة والتحليلات التنبؤية والفورية، أما مبادرة "وينوفيت" فترمي إلى تعزيز الابتكار والإبداع، وتتيح مصدر إلهام للشركات والأفراد يحثُّهم على تبني التغيير الحيوي الحاصل في العالم وتقدِّم رؤى وأفكار من عالم الأعمال، من أجل المساهمة في التصدي للتحديات وخلق أفكار جديدة.

وبالإضافة إلى ذلك، تمكنت إس إيه بي من خلال برنامج تحالف الجامعات التابع لها من العمل مع 35 مؤسسة تعليمية في المملكة إلى جانب عملائها وشركائها في الدولة لدعم المواهب الشابدة وتمهيد الطريق أمامها للتواصل والابتكار في إطار برنامج برنامج "مركز الابتكار من الجيل التالي".


=