Monday, 23 April 2018

Serco Middle East Serco Middle East expands its growth and development team by appointing Ayesha Sultan as Managing Director Growth.





Serco Middle East

DUBAI, UAE, Serco Middle East, a leading provider of public services has expanded its Growth team in the region by appointing Ms. Ayesha Sultan as Managing Director Growth. Ayesha Sultan, a UAE National, is a tri-lingual strategy and investment professional with over 18 years of experience across the UAE, UK and France, with multinational organisations including Dubai Holding, DP World, Dubai Expo 2020, PA Consulting Group, Royal Bank of Scotland, Pfizer, GlaxoSmithKline and Government entities. Ms. Sultan will be reporting directly to David Greer the CEO of Serco Middle East.

Ayesha holds an MSc. in Operational Research and BSc. in Mathematics and French from the University of Southampton, UK and she has completed a Leadership programme from the Wharton School of Business, University of Pennsylvania, USA. She is also a Fellow and Chartered Director of the UK Institute of Directors (MSc, BSc, CDir, FIoD) and she was a mentor on the pilot programme for ‘European Women on Board’ hosted out of Brussels, Belgium.

David Greer, CEO of Serco Middle East states: “Ayesha brings with her considerable Middle East expertise and experience in joint operations, growth strategies and mergers and acquisitions. Ayesha is a key addition to our team and her appointment comes at a time when we are continuing to expand across the Middle East and promote the development of national staff. She will be responsible for enhancing our customer base, identifying, shaping and helping to win new contracts and spearhead growth across our existing client base and help expand business across all current and adjacent geographies. She will also take a lead role in the further development of our Al Mosharakah Programme aimed at the career enhancement of all Emirati and GCC national staff.”

Ms. Ayesha Sultan is a board member of Alliance Francaise Institute in Dubai and has held various non-executive Board roles across the UAE including serving as an Independent Non Executive Board member of TECOM Group, Chairperson of the Audit and Risk Committee, and Vice Chairperson of the Executive Human Capital Committee, as well as a Board member and Chairperson of the Audit and Risk Committee of Smart City Dubai, part of Dubai Holding. In addition she has served on the Boards of DP World London Gateway Port and DP World London Gateway Park, in the UK.

Serco Middle East have been delivering a fully integrated world class service in the Middle East for over 60 years to governmental and others operating in the public sector. Serco Middle East has attainable regional ambition and it looks forward to developing a strategy of growth in this dynamic and rapidly evolving region.




Sercoسيركو الشرق الأوسط توسِّع فريق النمو والتطوير التابع لها بتعيين عائشة سلطان مديرة إدارة النمو

دبي، الإمارات العربية المتحدة، قامت سيركو الشرق الأوسط، التي تعد مقدِّماً رائداً النمو. والسيدة عائشة سلطان مواطنة إماراتية وخبيرة في مجال الإستراتيجيا والاستثمار تتقن ثلاث لغات ولديها ما يزيد عن 18 سنة من الخبرة التي تتوزع على كلٍّ من الإمارات العربية المتحدة، والمملكة المتحدة، وفرنسا حيث عملت مع منظمات متعددة الجنسيات من بينها: دبي القابضة، موانئ دبي العالمية، دبي إكسبو 2020، مجموعة PA للاستشارات، بنك اسكتلندا الملكي، شركة فايزر، شركة جلاكسو_سميث_كلاين، وعدد من الهيئات الحكومية. وسترفع السيدة سلطان تقاريرها مباشرة إلى ديفيد غرير، الرئيس التنفيذي لسيركو الشرق الأوسط. 

هذا وتحمل عائشة درجة الماجستير في البحث التشغيلي ودرجة البكالوريوس في الرياضيات واللغة الفرنسية من جامعة ساوثهامبتون في المملكة المتحدة، وكانت قد أتمت بنجاح برنامج قيادة مُقدَّم من مدرسة وارتون للأعمال في جامعة بنسلفانيا في الولايات المتحدة. وهي عضوة ومديرة قانونية في المعهد البريطاني للمدراء، وعملت مرشدةً في البرنامج التجريبي بعنوان "المرأة الأوروبية في مجالس الإدارة" الذي استضافته العاصمة البلجيكية بروكسل.

قال ديفيد غرير الرئيس التنفيذي لسيركو الشرق الأوسط: "تأتي عائشة حاملة في جعبتها خبرة وتجربة شرق أوسطية مهمة في مجال العمليات المشتركة، وإستراتيجيات النمو، وعمليات الدمج والاستحواذ. وتعتبر عائشة مكسباً مهماً لفريقنا، ويأتي تعيينها في وقت نواصل فيه التوسع على امتداد منطقة الشرق الأوسط ونمضي مشجعين عملية تطوير الكوادر الوطنية. وستتولى مسؤولية تعزيز قاعدة زبائننا، إلى جانب تحديد ورسم شكل العقود الجديدة والمساعدة في الظفر بها إلى جانب قيادة ركب النمو على امتداد قاعدة زبائننا الحالية والمساعدة في توسيع نطاق الأعمال على امتداد منطقتنا الجغرافية الراهنة وجوارها. كما ستأخذ على عاتقها الاضطلاع بدور ريادي في الدفع قدماً ببرنامج "مشاركة" الرامي إلى تطوير المسيرة المهنية لكافة المواطنين الإماراتيين ومواطني دول مجلس التعاون الخليجي."

والسيدة عائشة سلطان عضوة في مجلس إدارة معهد الأليانس الفرنسي في دبي، وكانت قد اضطلعت بأدوارٍ غير تنفيذية عديدة في مجالس الإدارة على امتداد رقعة دولة الإمارات العربية المتحدة بما في ذلك العمل كعضوة مستقلة غير تنفيذية في مجلس إدارة مجموعة تيكوم، ورئيسة لجنة التدقيق والمخاطر ونائبة رئيس اللجنة التنفيذية لرأس المال البشري في تلك المجموعة، إضافة إلى عملها عضوةً في مجلس إدارة مبادرة دبي الذكية ورئيسة لجنة التدقيق والمخاطر التابعة لهذه المبادرة التي تشكل جزءاً من دبي القابضة. وعلاوة على ذلك، عملت في مجالس كل من ميناء "لندن غيتواي" و"لندن غيتواي بارك" التابعين لموانئ دبي العالمية في المملكة المتحدة.

دأبت سيركو الشرق الأوسط طوال ما يربو على الستين عاماً على تقديم خدمات متكاملة ذات مستوى رفيع للجهات الحكومية وغيرها من الأطراف العاملة في القطاع العام في منطقة الشرق الأوسط. ويُراود سيركو الشرق الأوسط طموح إقليمي قابل للتحقق، كما أنها   ترنو إلى تطوير إستراتيجية للنمو في هذه المنطقة الحيوية والمتطورة على نحو سريع.
=