Tuesday, 24 April 2018

SCTDA launches VisitSharjah.com to consolidate emirate's position as an ideal global tourist destination





Move aimed at supporting efforts to drive in 10 million tourists to Sharjah by 2021





24-April-2018

The Sharjah Commerce and Tourism Development Authority (SCTDA) is stepping up its efforts to consolidate the emirate's position as an ideal global tourist destination with the recent launch of its new website, VisitSharjah.com. The new website will allow local, regional and international tourists to learn more about what Sharjah has to offer, from essential destinations to exciting activities catering to all types of travelers.




H.E. Khalid Jasim Al Midfa, Chairman, SCTDA, commented: “We are proud to announce the launch of the VisitSharjah.com website, consolidating Sharjah’s position as a ‘must-see, must-visit’ tourist destination. The new website will help increase awareness about the emirate's tourism infrastructure and innovative services, which in turn, will reinforce its growing reputation as a highly preferred destination for millions of visitors from around the world.”




Chairman Al Midfa added, “The website allows visitors to plan their itineraries prior to arrival in a bid to make their experience in Sharjah exceptional from start to finish. Through this website, we are looking to introduce our visitors to the emirate's distinctive touristic attractions and highlight what makes Sharjah one of the leading cultural, adventure and family destinations in the UAE.” According to the SCTDA, visitors accessing VisitSharjah.com will be able to plan their itineraries according to their budget and interests.






Sharjah's tourism partners, including hotels, tour operators, and restaurant owners, can upload and promote their products and services on the dedicated tourism portal within the website.




“We intend to adopt the latest technologies to simplify procedures and attract more visitors to Sharjah. We reaffirm our commitment to continue to expand and strengthen our initiatives and development programs to enhance the local industry and make the emirate one of the leading international tourist destinations in the world,” concluded Al Midfa.




تأكيداً على التزامها بتحقيق رؤية "سياحة الشارقة 2021" وتوظيف أحدث التقنيات للارتقاء بالقطاع السياحي بالإمارة




"سياحة الشارقة" تطلق بوابة إلكترونية سياحية جديدة




visitsharjah.com تقدم مكونات سياحية متكاملة عن الإمارة




الإمارات العربية المتحدة، 24 إبريل 2018-أعلنت "هيئة الإنماء التجاري والسياحي بالشارقة" عن إطلاق بوابة إلكترونية جديدة VisitSharjah.com بهدف تعريف الزوار والسياح والمقيمين على أهم المنتجات والخدمات السياحية التي تقدّمها الإمارة، وذلك في إطار جهود الهيئة المتواصلة بتطوير قطاع السياحة في الإمارة وجعلها الوجهة المثالية للزوّار والسياح من جميع أنحاء العالم، تماشياً مع رؤية الشارقة الهادفة إلى زيادة التدفقات السياحية إلى الشارقة لتصل إلى 10 ملايين سائح بحلول عام 2021. 

وقال سعادة خالد جاسم المدفع، رئيس هيئة الإنماء التجاري والسياحي بالشارقة: "نحرص في الهيئة على التطوير الدائم للقدرات السياحية للإمارة، وطرح المبادرات التنموية وإطلاق المشروعات الاستراتيجية لضمان ديمومة التميّز والتفرّد والتوجّه نحو المستقبل بعروض سياحية متجددة تفتح آفاقاً تتسع معها الحصة السوقية في هذا القطاع الاقتصادي الهام. واستطاعت الشارقة أن تتبوأ مكانة متميّزة على خارطة السياحة العالمية وأصبحت إحدى الوجهات المفضلة لملايين الزوار من جميع أنحاء العالم، من خلال المنتج السياحي والثقافي بالإضافة إلى البنية التحتية المتطوّرة وخدماتها المبتكرة. "




وأضاف المدفع: "تعدّ البوابة الإلكترونية أداة مبتكرة تساهم في تبسيط تخطيط الرحلات السياحية للزوار عبر تقديم المكونات السياحية المتكاملة عن الإمارة التي تمكّن السائح اختيار كافة الوجهات والاماكن التي يريد زيارتها، ما يجعل تجربته استثنائية منذ لحظة وصولة وحتى مغادرته. ونطّلع من خلال هذه البوابة إلى تسليط الضوء على مقومات الإمارة السياحية المميّزة وتعريف الزوار والسياح والمقيمين على المعالم السياحية والعمرانية التي تمتلكها، والتي تجعلها من أبرز الوجهات السياحية والثقافية والعائلية الرائدة في دولة الإمارات."




وأوضح المدفع: "تسعى الهيئة إلى توظيف كافة السبل واستغلال جميع الوسائل الكفيلة بتعريف الجمهور بالمزايا الفريدة لإمارة الشارقة التي تضعها في مصاف أهم الوجهات السياحية محلياً وإقليمياً وعالمياً، فضلاً عن تبني أفضل 





وأحدث التقنيات السياحية بهدف تبسيط تجربة السائح واستقطاب المزيد من الوفود السياحية. ونؤكّد التزامنا بمواصلة التوسّع وتعزيز مبادرتنا وبرامجنا التنموية للارتقاء بالقطاع السياحي في إمارة الشارقة والترويج لعناصر الجذب التي تمتلكها لجعلها وجهة سياحية عالمية رائدة."



ويمكن لزوار موقع VisitSharjah.com أيضاً الوصول إلى أداة تسمى بتخطيط الرحلات والانتقال لأسفل الصفحة لعرض رحلات قد تم ترتيبها مسبقاً لمساعدتهم في الحصول على أفضل الأفكار للأنشطة وفقاً لميزانيتهم واهتماماتهم، في حين أن شركاء الشارقة في مجال السياحة، بما في ذلك الفنادق، ومنظمي الجولات السياحية، وأصحاب المطاعم، سيجدون البوابة عملية للغاية لتحميل وترويج منتجاتهم وخدماتهم. ويمكن للزوار أيضاً التواصل مباشرة مع الشركات المحلية لتنظيم رحلاتهم والأنشطة الأخرى.



=