Tuesday, 24 April 2018

France, the World’s N° 1 supplier of Beauty Care Products & Perfumes, to lead Beauty World Middle East 2018





82 French companies over 945 square meters


New at the French pavilion: come and visit the French buzz zone



United Arab Emirates: April, 2018: Business France, the national agency supporting the international development of the French economy is building a large scale French Pavillion at BeautyWorld Middle East 2018, taking place from the 8th to the 10th of May at Dubai World Trade Centre.




French companies attending will display and demonstrate their latest product ranges, each of which addresses different consumer needs. The French Buzz zone in Hall 2 will be the showcase for quality and innovation with 5 French companies brought by Cosmed, the 1st network representing SMEs in the French cosmetics industry, with nearly 800 members. The French fragrances zone will be located in Hall 4 and will host 13 companies including suppliers of essences and essential oils as well as private labels for fragrance compositions.

The French pavilion spanning 945 m2 in Hall 2 will bring together the largest number of companies, to showcase Made In France products.




French companies are key suppliers to the cosmetics industry and leading beauty brands across the world. The sophistication of their know-how, innovation and high-technology care products are ecological, organic and remarkable in their diversity.




The Made in France label has won over the world, with the United Arab Emirates and Saudi Arabia in the lead. Exports to the Middle East have increased by 13.1% in 2017. While the industry continuously expands featuring major international names such as L’Oréal, LVMH and Chanel, 81% of its entities are VSEs (very small enterprises) and SMEs. The potential for innovation has grown unstoppably over the past 15 years; employing more than 170,000 men and women with hiring at a high momentum.




France has once again established itself as the international market leader with €25 billion in sales, positioning it as the country’s third-largest exporting sector. With a 25% share of the world-wide market and a commercial surplus of €7.6 billion, French cosmetics exports reached €13.6 billion in products in 2017, growing by 12% in comparison to 2016.




This year, French gastronomy will also be celebrated at the French pavilion with a French Crepe event throughout the show's three days.




The French Pavilion at Beauty World Middle East is supported by Air France and the regional partners such as Bretagne Commerce International, Cosmed, Cosmetic Valley and Dev’up.




فرنسا، المورد الأول عالمياً لمستحضرات التجميل والعناية بالصحة والعطور 

لمعرض عالم الجمال والصحة والسبا في الشرق الأوسط "بيوتي وورلد 2018"





اشتراك 82 شركة فرنسية على مساحة عرض تتخطى 945 متر2


جديد في الجناح الفرنسي: دعوة لزيارة المنطقة الحيوية المستحدثة

فرانش باز زون (French buzz zone)




الإمارات العربية المتحدة: افريل 2018: ستقوم الوكالة الوطنية لدعم تنمية الاقتصاد الفرنسي دولياً "بيزنس فرانس" بتنظيم جناح فرنسي ضخم في معرض عالم الجمال والصحة والسبا في الشرق الأوسط "بيوتي وورلد 2018" والذي ستعقد فعالياته بمركز دبي التجاري العالمي في الفترة من 8 إلى 10 مايو.




ستقوم الشركات الفرنسية المشاركة بعرض أحدث سلسلة منتجاتها التي تلبي مختلف احتياجات المستهلكين. كما ستشهد المنطقة الحيوية الجديدة " فرانش باز زون " التي ستقام بالقاعة رقم (2) عرضاً للجودة والابتكار من خلال خمس شركات تم اختيارها من قبل رابطة "كوسميد" التي تعد الشبكة الأولى للشركات الصغيرة والمتوسطة في عالم صناعة مستحضرات التجميل الفرنسية وتضم هذه الشبكة ما يقرب من ثمانمائة عضو. أما منطقة العطور الفرنسية فستكون في قاعة رقم (4) حيث ستضم ثلاث عشرة شركة من بينها موردي عبير العطور والزيوت الأساسية وكذا العلامات التجارية الخاصة بتركيبات العطور. 

وسيضم الجناح الفرنسي المقام على مساحة عرض تصل إلى 945 متر2 أكبر عدد من الشركات التي ستعرض منتجات تحمل شعار "صنع في فرنسا". 




جدير بالذكر أن الشركات الفرنسية تعد مورداً رئيسياً في صناعة مستحضرات التجميل كما تتمتع بالريادة العالمية على مستوى منتجات مستحضرات التجميل. إلى جانب ذلك فإن الخبرة المتطورة والابتكار واستخدام التقنية المتقدمة يجعل المنتجات الفرنسية الخاصة بالعناية بالصحة تتوافق مع متطلبات الحفاظ على البيئة في إطار استخدام مكونات عضوية وتوفير تنوع مذهل للمنتجات. 




وقد حقق شعار "صنع في فرنسا" نجاحاً كبيراً على مستوى العالم بشكل عام وعلى مستوى الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية بشكل خاص. إذ شهدت الصادرات الفرنسية للشرق الأوسط زيادة بلغت 13.1% عام 2017. وفي الوقت الذي تواصل فيه هذه الصناعة انتشارها من خلال الماركات الدولية الكبرى أمثال لوريال وإل.فيه.إم.أش وشانيل، فإن 81% من الكيانات القائمة هي شركات متناهية الصغر وشركات 




صغيرة ومتوسطة. وقد شهدت القدرة الابتكارية نمواً متواصلا على مدار الخمس عشرة عاماً الماضية حيث يعمل في هذا المجال أكثر من 170.000 رجل وإمرأة في إطار عمليات توظيف في أوقات الذروة. 




واستطاعت فرنسا مجدداً تحقيق الريادة في الأسواق الدولية عبر تسجيل مبيعات بلغت 25 مليار يورو، مما يجعل هذا القطاع يتصدر المرتبة الثالثة من حيث التصدير في فرنسا. ومن خلال وصول حصتها في السوق إلى 25% من السوق العالمي مع تحقيق فائض تجاري بلغ 7.6 مليار يورو، بلغت صادرات منتجات مستحضرات التجميل الفرنسية 13.6 مليار يورو عام 2017 بزيادة 12% عن عام 2016. 




وسيشهد الجناح الفرنسي هذا العام أيضاً الاحتفال بقطاع المأكولات من خلال فعالية "الكريب الفرنسي" التي ستقام على مدار أيام العرض الثلاثة. 




هذا ويحظى الجناح الفرنسي في معرض عالم الجمال والصحة والسبا في الشرق الأوسط "بيوتي وورلد" بدعم الخطوط الجوية الفرنسية "إير فرانس" إلى جانب دعم شركاء إقليميين مثل رابطة بريتاني للتجارة الدولية "بيه.سيه.إي" ورابطة "كوسميد" للشركات الصغيرة والمتوسطة ومركز مستحضرات التجميل "كوسميتيك فالي" والوكالة الإقليمية للابتكار ونقل التكنولوجيا "ديف أب".

=