Tuesday, 13 March 2018

Truecaller Insights Reveal: Women Report More Unwanted Calls Than Men




Cairo, Egypt: 8th March 2018: Truecaller released today, on International Women’s Day, findings from its Truecaller Insights report on the relationship between receiving unwanted calls and reporting them depending on gender.




Around the world, women Truecaller users are reporting their harassers by reporting 19% more unwanted calls than men. In Egypt, however, women receive 30% more unwanted calls monthly than women in other countries, and women are reporting 26% more unwanted calls than men.




Examining the reasons for this trend was beyond the scope of the report, but it is worth noting the same situation is happening in many regions around the globe. In the case of some countries, such as Libya, women receive 69% more spam calls than men and report 61% more spam calls as well.




The report indicates that when a woman receives an unwanted call or SMS, she is more likely to report the number to Truecaller to either “punish” the caller or help other people avoid the harasser.

../Marketing%20Campaign/Global/Womens%20Day/2018%20Women%20Stats/truecaller-womens-day-stats.png



Conversely, the Truecaller Insights report also found that in some countries men were receive more spam calls than women do, but women were more likely to take action to report unwanted calls than men.





What happens when numbers are reported in Truecaller?



When a number in Truecaller is reported a certain amount of times by various users, it can be auto-blocked for all Truecaller users, and will show the amount of times the number has been reported. This can help women users refrain from picking up a call from an unknown number, and it can also help all users stay clear of potential scams, frauds and various bullying or harassment.




تقرير تروكولر يكشف: السيدات يُبلغن في تطبيق تروكولر عن المكالمات غير المرغوب فيها أكثر من الرجال 


القاهرة في 8 مارس 2018- أصدرت تروكولر اليوم نتائج تقريرها الذي أعدته حول "العلاقة بين تلقي المكالمات غير المرغوب فيها والإبلاغ عنها حسب جنس المستخدم"، وهو ما يواكب الاحتفال باليوم العالمي للمرأة 


وقد أظهرت نتائج التقرير أن السيدات اللاتي يستخدمن تطبيق تروكولر حول العالم، يُبلغن عن المتصلين المزعجين بنسبة 19% أكثر من الرجال الذين يتلقون نفس النوعية من المكالمات. وفي مصر، تتلقى السيدات مكالمات مزعجة بنسبة 30% شهرياً أكثر من السيدات في بعض الدول الأخرى، كما تبلغ السيدات المصريات عن تلك المكالمات المزعجة بنسبة 26% أكثر من الرجال. 


إنّ دراسة الأسباب وراء هذه الظاهرة يتخطى نطاق الدراسة التي أجرتها تروكولر، ولكن تجدر الإشارة إلى أنّ هذه الظاهرة تنتشر أيضاً في مناطق ودول عديدة حول العالم. ففي بعض الدول مثل ليبيا، تتلقى السيدات الليبيات مكالمات مزعجة بنسبة 69% أكثر من الرجال، وتقمن بالإبلاغ عن تلك المكالمات بنسبة 61% أكثر من الرجال. 


ويشير التقرير إلى أنّ السيدات عندما يتلقين مكالمة أو رسالة نصية غير مرغوب فيها، فإنهن يبلغن تروكولر عن الرقم المزعج كنوع من "معاقبة" المتصل المزعج، أو تنبيه باقي المستخدمين والمستخدمات لتفادي الرد على هذا الرقم، وكل المكالمات والرسائل الصادرة عنه مستقبلاً.

2018-03-08%20Truecaller%20Insights%20-%20Women%20report%20more%20calls.png




وعلى عكس ما سبق، يشير التقرير إلى أنّ الرجال في بعض الدول يتلقوا مكالمات غير مرغوب فيها أكثر من السيدات، إلا أنّ السيدات يتخذن موقف فوري في الإبلاغ عن المكالمات المزعجة بنسب أكبر من الرجال في تلك الدول. 



ماذا يحدث عندما يتم الإبلاغ عن الأرقام المزعجة في تطبيق تروكولر؟ 



عندما يتم الإبلاغ عن نفس الرقم المزعج عدد معين من المرات على تطبيق تروكولر، يتم حجب الرقم تلقائياً عن مستخدمي التطبيق، مع إظهار عدد مرات الإبلاغ عنه. ويمكن لهذا الإجراء مساعدة السيدات من مستخدمي تروكولر في الإحجام عن الرد على المكالمة الصادرة من رقم مجهول، بما يتيح للمستخدمين عدم تلقي مكالمات احتيالية أو متطفلة أو معاكسات من أي مصدر من المصادر غير الموثوق فيها.
=