Tuesday, 13 March 2018

Regional banking leaders explore future trends in payments technology at Mastercard MENA Leadership Forum 2018






Held in Paris under the theme, ‘Partnering for Success, Future-Proofing Growth,’ the 2nd edition of the forum focused on a range of topics from big data, e-commerce, and digital, to cross-border payments and safety and security




Dubai, UAE – March 11, 2018: New and forthcoming trends in payments, e-commerce, digital, security, and technologies took center stage at the second edition of the Mastercard MENA Leadership Forum held on March 5 in Paris, France, under the theme, ‘Partnering for Success, Future-Proofing Growth.’




Hosted by Mastercard, a leading technology company in the global payments industry, the forum brought together nearly 70 senior leaders from top banks in the region and Mastercard to explore new areas of collaboration to further drive innovation in payments, and identify opportunities for growth. Featuring a stellar line-up of speakers, the global thought leadership platform shed light on how digital revolution is impacting all aspects of the wider financial industry.




“In a world of accelerating change, businesses across industries are constantly impacted by the evolving needs of the market. With changing purchasing behavior and preferences, new sets of consumers are emerging. In addition, while the regulatory environment continues to undergo reforms, the payments security landscape is growing bigger by the day,” said Khalid Elgibali, Division President, Middle East and North Africa, Mastercard.




“While the more pronounced impact is felt in the banking and financial services industry, technology and innovation offer us solutions to overcome these challenges and capitalize on the opportunities. The various discussions at the Mastercard MENA Leadership Forum brought to the fore a number of common themes, including a greater need for partnership and innovation to drive critical change in the industry,” he added.




In addition to the insightful sessions, Mastercard’s banking partners were recognized for their efforts in driving innovations in payments technology in their respective markets across twelve award categories focusing on products and solutions, safety and security, loyalty and marketing programs, and more.




تحت شعار "شركاء في تحقيق النجاح والنمو المستقبلي"

قادة القطاع المصرفي في المنطقة يناقشون التوجهات المستقبلية لقطاع المدفوعات خلال ملتقى ماستركارد للريادة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا‏




القاهرة، مصر، 11 مارس 2018: اختتمت ماستركارد، الشركة العالمية الرائدة في مجال تكنولوجيا حلول الدفع، الدورة الثانية من "ملتقى ماستركارد للريادة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا"، التي أقيمت في باريس بتاريخ 5 مارس الجاري تحت شعار "شركاء في تحقيق النجاح والنمو المستقبلي” ، والتي تناول فيها عددٌ من كبار المسؤولين في القطاع المصرفي مجموعة من الموضوعات الرئيسية شملت أحدث التوجهات في قطاع المدفوعات، والتجارة الإلكترونية، والأمن الرقمي، والتقنيات. 




وكانت ماستركارد قد نظّمت الملتقى بحضور ما يقارب 70 من المسؤولين في القطاع المصرفي في المنطقة وفي شركة ماستركارد لاستكشاف مجالات تعاون جديدة بهدف تحفيز الابتكار في قطاع المدفوعات وتحديد فرص النمو فيه. وبوجود مجموعة كبيرة من المتحدّثين، سلّطت هذا الحدث الضوء على طريقة تأثير الثورة الرقمية على جميع جوانب القطاع المالي بشكل عام.




وتعليقاً على ذلك، قال خالد الجبالي الرئيس الإقليمي لماستركارد في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا: "في ظل التغيرات السريعة التي يشهدها عالمنا اليوم، تتأثر الشركات والمؤسسات في جميع القطاعات بالاحتياجات المتطورة للسوق بصورة مستمرة. ومع تغير سلوك الشراء وتفضيلات العملاء، تظهر حالياً فئة جديدة من المستهلكين. وفي حين أن البيئة التنظيمية ما تزال تخضع للتطويرات، فإن المشهد الأمني للمدفوعات هو في تزايد مستمر يوماً تلو الآخر". 




وأضاف الجبالي: "نلمس بوضوح التغيير الحاصل في قطاع الخدمات المصرفية والمالية، ويوفر لنا في الحين ذاته مجالا التكنولوجيا والابتكار حلولاً للتغلب على هذه التحديات والاستفادة من الفرص المتاحة. وتمحورت المناقشات المختلفة خلال ’ملتقى ماستركارد للريادة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا‘ حول عدد من الموضوعات المشتركة، بما في ذلك الحاجة الملحة إلى الشراكة والابتكار لإحداث تغيير جوهري في قطاع المدفوعات". 




وعلى هامش الجلسات الهامة والمفيدة، كرّمت ماستركارد شركاءها المصرفيين على جهودهم الريادية في تعزيز الابتكار في تكنولوجيا المدفوعات داخل الأسواق التي يعملون بها، وذلك ضمن 12 فئة في مجالات المنتجات والحلول، والأمن والسلامة، وبرامج الولاء والتسويق، وغيرها.
=