Sunday, 4 March 2018

Convenience at Heart of Kärcher’s New Portable Pressure Washer







(Dubai, 4th March, 2018) - Spending time outdoors is good for the mind, body, and soul. Whether it is through physical activity such as cycling, or relaxation at the beach, the open air can rejuvenate tired minds, limbs, and spirts. But there is one spoiler that threatens to undo the rested mind and body: dirt! In any form: mud, sand, or grease, getting it off of oneself, and any equipment used for outdoor activities, can be an annoying task made worse if it is taken back into a vehicle or home.

And in the UAE, the fine sand either from a desert outing, or from the beach, requires patience and water to wash off.

Understanding consumer needs, and taking into consideration that cleaning tasks could arise anywhere, Kärcher, the world leader in innovative cleaning technology solutions developed the new OC3 Mobile Pressure Washer. Designed to be lightweight, compact, and complete with its own removable water tank, the OC3 Mobile Pressure Washer works on a lithium-ion battery, which means it can be used anywhere as long as it is charged. Charging the OC3 is rather simple: a light indicator on the power button helps determine the battery level, while a full-charge takes approximately three hours.

Once charged, and the removable water tank filled and replaced, it can be taken along anywhere—the tough outer casing ensures it is built for mobility and rugged use, so there is no additional worry or care necessary when taking it in a vehicle.

The Portable Pressure Washer boasts of light pressure and a default flat stream nozzle which can be used on a variety of surfaces for the removal of multiple sources of dirt which the OC3 Pressure Washer efficiently tackles to thoroughly remove stains. The default accessories can be used for various tasks from cleaning bicycles and kite surfing equipment, to fine desert sand-covered parts of off-roading vehicles to delicate surfaces which includes baby stroller and removing beach sand of oneself and pets.

The ergonomic design of the trigger gun and its large plastic trigger button makes holding it and controlling the water flow easy. In fact, the lightweight components and ergonomically designed controls, make using the OCR Pressure Washer comfortable, convenient, and easy. The design of the OC3 Mobile Pressure Washer also takes into consideration valuable trunk space, and therefore it has allocated slots within itself, below its removable four-litre water tank, for its default 2.8m spiral hose and trigger gun.



The applications of the lightweight Pressure Washer are only limited to imagination. Home appliances designed for cleaning sometimes work against the nature of the task, causing more frustration and therefore, taking more time to complete. This is generally the issue with devices that constantly need to be plugged-in for power which limits its applicability and mobility. It could be used around the house, on window sills, on garden tools, and other hard to reach areas because its light pressure and flat stream is ideal for delicate surfaces. The OC3 Mobile Pressure Washer is a compact, versatile, and self-sustaining machine with its own mobile power source and water tank. It is a complete cleaning solution on the go, and the first of its kind for Kärcher.


"منتهى الراحة" مع ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء المحمولة الجديدة 


(دبي، 4 مارس 2018) - لا شكّ بأن قضاء الوقت في الهواء الطلق مفيد للعقل والجسد والروح. وسواء كان ذلك من خلال النشاط البدني مثل ركوب الدراجات، أو الاسترخاء على الشاطئ، فإن الهواء الطلق يجدّد حيوية العقل المنهك، يجدد شباب أعضاء جسم الإنسان، ويعدّل مزاجه. ولكن هناك مفسد واحد يهدد بإقلاق راحة عقل الإنسان وجسده: إنها الأوساخ! فعلى اختلاف أشكالها، أكانت من الطين أو الرمل أو الشحوم، فإن مهمّة تنظيف الأدوات التجهيزات التي تُستخدم في الأنشطة الخارجية تبقى المهمّة الأكثر إزعاجاً، وقد تتحوّل إلى مشكلة أسوأ إذا ما تم إعادة هذه الأدوات متّسخةً إلى السيارة أو إلى البيت!

وفي الإمارات تحديداً، تتطلّب الرمال الناعمة التي تتراكم بعد نزهة في الصحراء أو على الشاطئ، الكثير من الصبر والماء لغسلها.

في هذا السياق، وانطلاقاً من فهمها لاحتياجات المستهلك، ومع أخذها بعين الإعتبار أن مهام التنظيف يمكن أن تتمّ في أي مكان، طوّرت شركة كارشر الرائدة عالمياً في حلول تكنولوجيا التنظيف المبتكرة ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء المحمولة OC3، التي صُمّمت لتكون خفيفة الوزن، مدمجة، ومتكاملة مع خزّان المياه الخاص بها والقابل للإزالة. وتعمل ماكينة ضغط الماء المحمولة OC3 على بطارية ليثيوم أيون، ما يضمن إمكانية استخدامها في أي مكان طالما أنها مشحونة. أما شحن OC3 فبسيط في الواقع، حيث يساعد مؤشر الضوء على زر الطاقة في تحديد مستوى البطارية، في حين أن شحنها بالكامل لا يستغرق أكثر من ثلاث ساعات.

وبمجرّد شحنها وملء وتركيب خزان المياه القابل للإزالة، يمكن حملها إلى أي مكان واستخدامها. كما أن غلافها الخارجي المتين يضمن فعاليتها للتنقلات والإستخدامات القاسية. ولذلك لم يعد هناك أي داعٍ للقلق أو الحذر من حملها في السيارة. 

تتميز ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط الماء المحمولة بضغط خفيف وفوهة تيار مسطح افتراضية يمكن استخدامها على مجموعة متنوعة من الأسطح لإزالة مصادر متعددة من الأوساخ التي تعالجها ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء المحمولة OC3 بكفاءة لإزالة البقع بشكل كامل. أما الملحقات الافتراضية، فيمكن استخدامها لمهام مختلفة، من تنظيف الدراجات الهوائية ومعدات ركوب الأمواج الورقية، إلى الرمال الصحراوية التي قد تغطي أجزاء من المركبات الرياضية على الطرق الوعرة، إلى الأسطح الحساسة التي تشمل عربة الطفل، وإزالة الرمال الشاطئية عن الشخص ذاته وعن الحيوانات الأليفة.

إلى ذلك، فإن التصميم المريح لزند خرطومها، بالإضافة إلى زر زنادها البلاستيكي الكبير، يجعلان قبضتها والسيطرة على تدفق المياه عبرها مهمّة سهلة. وفي الواقع، فإن مكوّناتها خفيفة الوزن وقبضاتها المصمّمة هندسياً، تجعل استخدام ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء OC3 مريحاً وسهلاً. كما أن تصميم هذه الماكينة يأخذ بعين الإعتبار مساحة قيّمة داخل صندوق السيارة، ومن أجل ذلك تم تخصيص فتحات ضمن هيكلها في أسفل خزان المياه القابل للإزالة بسعة 4 ليتر، وذلك من أجل طي واستيعاب خرطوم المياه الذي يبلغ طوله 2.8 متر بالإضافة إلى الزناد.

إن تطبيقات ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء خفيفة الوزن هذه من كارشر تلامس حدود الخيال. فأجهزة التنظيف المنزلية تعمل أحياناً بعكس طبيعة المهمّة المطلوبة، ما يسبّب المزيد من الإحباط ويستهلك بالتالي المزيد من الوقت لإتمامها. وهنا تكمن المشكلة عادةً مع الأجهزة التي تحتاج لوصلها بشكل متواصل إلى مصدر الطاقة الكهربائية، ما يحدّ من قابليتها للنقل والتطبيق. أما ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء المحمولة الجديدة هذه، فيمكن استخدامها في محتلف أرجاء المنزل، على عتبات النافذة، على أدوات الحدائق، وغيرها من المناطق التي يصعب الوصول إليها، وذلك بسبب ضغطها الخفيف ومعدّل دفق المياه المثالي للأسطح الحساسة.

ختاماً، فإن ماكينة كارشر للتنظيف بالضغط العالي للماء المحمولة OC3 هي عبارة عن جهاز مدمج، متعدد الإستخدامات، يتمتّع بنظام اكتفاء ذاتي مع مصدر الطاقة المتنقلة الخاص بها وخزان المياه القابل للإزالة. وهي حلّ متكامل وفي غاية الفعاليّة للتنظيف، والأولى من نوعها لكارشر.
=