Thursday, 1 March 2018

ATLANTIS, THE PALM SAYS THANK YOU TO FANS WITH A FREE STAY IN THE WORLD’S FIRST SOCIAL MEDIA SUITE





In celebration of reaching one million fans on Facebook, the resort will reward followers with free stays in the specially created ‘Atlantis Fan Suite’




DUBAI, United Arab Emirates(1st March) – In celebration of reaching one million Facebook fans, Atlantis, The Palm will reward followers with the launch of the world’s first social media suite. Launching on 18th March 2018 at the destination resort in Dubai, Facebook fans will be invited to book a free one night’s stay in the Atlantis Fan Suite with bookings being taken every day until December 2018.




The unique room will offer breathtaking views of The Palm Island and will be specially adapted to suit a social media users every desire. Upon check in, guests will enter their Facebook log in at the door of the suite to unlock the room and can sit back and tune into the special Facebook Fan channel on the in-room TV. For those that need a little help during their stay, guests can ‘poke’ their personal butler using a special in room intercom system. For those who want to share every moment of their stay with their friends and family, the suite comes with a special Facebook Live Lounge, where guests can place their handset on a stand and relax on the thumbs up shaped chair to record their messages. Exciting additions extend to the bathroom, where a social media mirror is in prime position to message friends as you put your make up on and even the amenities from bath soaps to flip flops and shaving kits, depict catchy social media slogans.




In addition to the complimentary stay, all guests to the Atlantis Fan Suite will receive a host of additional VIP amenities and experiences including unlimited complimentary access to The Lost Chambers Aquarium and Europe and The Middle East’s number one waterpark, Aquaventure. Guests will also receive Atlantis Imperial Club benefits worth over AED 3000 per day, including VIP check in, breakfast, access to the Imperial Club lounges for daily afternoon tea and evening drinks and canapes, as well as a personal Concierge service, Kid’s Club entry, use of the exclusive Imperial Club Beach, plus much more.




Ravini Perera, SVP, Sales, Marketing and PR comments “It has been such an achievement to reach the one million fan mark on Facebook and we felt now was the time to give back and say thank you to all of our fans for their continuous support and for sharing their content with us over the years. Atlantis, The Palm’s social media platforms receive an average of 2,500 posts tagging the resort every week and 147,762 uses of #AtlantisThePalm every year, and the variety of imagery and videos depicting every part of our resort in beautiful and creative ways is overwhelming. We hope that our fans enjoy the Atlantis Fan Suite as much as we’ve enjoyed and valued their content and ongoing support”.




Atlantis, The Palm is no stranger to excellent social media content, in 2017, the iconic destination resort situated on The Palm Island in Dubai took the official title as Instagram’s most photographed hotel in Dubai and The Middle East and fourth most snapped hotel in the world. On average, the resort receives 350 images posted on Instagram every day, 4,500 posts tagging the resort on Facebook and Instagram every week and 147,762 uses of #AtlantisThePalm.




With social media fans across the world, the top 10 counties to interact with the resort include


UAE


India


Pakistan


UK


USA


Egypt


Saudi Arabia


Australia


Philippines


Germany



To book a stay in the Atlantis Fan Suite, Facebook fans can visit www.atlantisfansuite.comfrom March 1st. All entrants must have ‘liked’ the Atlantis, The Palm Facebook page to be eligible to book a free stay in the suite.






احتفالاً بوصول عدد متابعيه إلى مليون على فيسبوك 

منتجع أتلانتس النخلة يُطلق أول جناح فندقي للتواصل الاجتماعي في العالم 


دبي، الامارات العربية المتحدة، 1 مارس 2018: احتفالاً بوصول عدد متابعيه على صفحة موقع فيسبوك إلى مليون متابع، قرر منتجع أتلانتس النخلة في دبي مكافأة متابعيه بإطلاق أول جناح فندقي للتواصل الاجتماعي في العالم. وسيتم دعوة متابعي حساب المنتجع على فيسبوك إلى حجز ليلة واحدة مجاناً في جناح التواصل الاجتماعي "Atlantis Fan Suite" الذي يتم افتتاحه في 18 مارس 2018 داخل المنتجع في دبي. وسيستمر المنتجع في إستقبال الحجوزات حتى شهر ديسمبر 2018.


ويوفر الجناح الفريد الواقع في الطابق التاسع عشر من البرج الشرقي للمنتجع إطلالات خلابة على جزيرة النخلة وهو مصمم خصيصاً ليناسب رغبات مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي. وعند الوصول إلى الجناح، سيتمكن الضيف من الدخول إلى الجناح من خلال إدخال حسابه الخاص. أما بالنسبة لأولئك الذين يحتاجون إلى القليل من المساعدة أثناء إقامتهم، يمكن للضيوف عمل "Poke" للمساعدين في المنتجع باستخدام نظام الاتصال الداخلي في الغرفة. ولأولئك الذين يرغبون في مشاركة كل لحظة من إقامتهم مع أصدقائهم وعائلتهم، يأتي هذا الجناح مع صالة بث مباشر خاصة، حيث يمكن للضيوف وضع هواتفهم في منصة مخصصة والاسترخاء على كرسي وكتابة رسائلهم. كما أن هناك أيضاً العديد من المميزات المذهلة داخل الجناح، مثل مرآة التواصل الاجتماعي داخل الحمام الموضوعة في مكان مميز لمراسلة الأصدقاء، حيث يمكن وضع مستحضرات التجميل وغيرها من الأدوات الخاصة في أوعية تحمل شعارات التواصل الاجتماعي الجذابة.


وبالإضافة إلى الإقامة المجانية، سيتلقى جميع ضيوف جناح "Atlantis Fan Suite" مجموعة من وسائل الراحة والتجارب الهامة الأخرى بما في ذلك الدخول المجاني غير المحدود إلى حوض الحجرات المفقودة ومدينة "أكوافنتشر" المائية التي تحتل المرتبة الأولى في الشرق الأوسط. كما سيتمتع الضيوف بالمزايا التي يقدمها نادي "إمبيريـال" بقيمة 3000 درهم إماراتي في اليوم، بما في ذلك تسجيل الوصول لكبار الشخصيات، ووجبة الإفطار، والدخول إلى صالات نادي "إمبيريـال" لتناول الشاي الظهيرة يومياً والاستمتاع بالمشروبات والمقبلات المسائية، فضلاً عن خدمة المساعدة الشخصية "الكونسيرج"، والاستخدام الحصري لشاطئ نادي "إمبيريـال". 


وتقول "رافيني بيريرا"، نائب الرئيس الأول للتسويق والمبيعات والعلاقات العامة في أتلانتس النخلة: "لقد كان تحقيق الرقم مليون في عدد المتابعين على فيسبوك بمثابة إنجاز مذهل. وشعرنا أن الوقت قد حان لنشكر جميع متابعينا على دعمهم المتواصل ومشاركتهم معنا على مر السنين. وتتلقى منصات التواصل الاجتماعي في أتلانتس النخلة ما يقارب 2500 مشاركة في المتوسط أسبوعياً كما يقوم حوالي 147762 متابع بإستخدام لهاش تاغ #Atlantisthepalm كل يوم، بجانب مجموعة متنوعة من الصور ومقاطع الفيديو التي تصور كل جزء من منتجعنا بطرق جميلة ومبتكرة. ونأمل أن يستمتع جمهورنا بجناح "Atlantis Fan Suite" بقدر ما استمتعنا بمشاركاتهم ودعمهم المستمر".


وكان أتلانتس النخلة حاضراً بقوة على واجهة منصات التواصل الاجتماعي في 2017. فالمنتجع الذي يقع على قمة جزيرة النخلة في دبي حاز على لقب "أكثر فندق تم نشر صوره على موقع "انستغرام" في دبي والشرق الأوسط، ورابع أكثر الفنادق على المستوى العالمي. ففي المتوسط يتلقى المنتجع 350 صورة على انستغرام يومياً، و4500 تاغ على فيسبوك وانستغرام كل يوم، و147762 استخدام لهاش تاغ #Atlantisthepalm




وفيما يلي أكثر 10 دول تفاعلاً مع منصات وسائل التواصل الاجتماعي للمنتجع على مستوى العالم: 



الإمارات العربية المتحدة


الهند


باكستان


المملكة المتحدة 


الولايات المتحدة الأمريكية


مصر


المملكة العربية السعودية


أستراليا


الفليبين


. ألمانيا


ولحجز إقامة في جناح "Atlantis Fan Suite"، يمكن لعشاق فيسبوك زيارة www.atlantisfansuite.com من 1 مارس الجاري. ويجب على جميع الراغبين أن يكونوا من محبي صفحة أتلانتس النخلة على فيسبوك ليكونوا مؤهلين لحجز إقامة مجانية في الجناح.
=