Thursday, 1 March 2018

First Ultra Long Range A350 XWB makes its debut




Singapore Airlines prepares to resume world’s longest commercial flights




Toulouse, 28 February 2018 – The first Ultra Long Range version of the A350 XWB has rolled out of the Airbus final assembly line in Toulouse. The latest variant of the best-selling A350 XWB Family will be able to fly further than any other commercial airliner and will enter service with launch operator Singapore Airlines later this year.




Altogether, Singapore Airlines has ordered seven A350-900 Ultra Long Range aircraft, which it will use on non-stop flights between Singapore and the US, including the world’s longest commercial service between Singapore and New York.






Caption: The first Ultra Long Range A350 XWB is rolled out of the airframe assembly station




Following completion of the airframe assembly, the first aircraft has now moved to an outdoor station where it will undergo extensive ground tests, prior to installation of its Rolls-Royce Trent XWB engines.




The aircraft will then embark on a short flight test programme to certify the changes over the standard A350-900 that will bring the additional range capability. These include a modified fuel system that increases fuel carrying capacity by 24,000 litres, without the need for additional fuel tanks. The test phase will also measure enhanced performance derived from aerodynamic improvements, including extended winglets.






With a maximum take-off weight (MTOW) of 280 tonnes, the A350 XWB Ultra Long Range is capable of flying up to 9,700 nautical miles or over 20 hours non-stop, combining the highest levels of passenger and crew comfort with unbeatable economics for such distances.




The A350 XWB is an all new family of widebody long-haul airliners shaping the future of air travel. The A350 XWB features the latest aerodynamic design, carbon fibre fuselage and wings, plus new fuel-efficient Rolls-Royce engines. Together, these latest technologies translate into unrivalled levels of operational efficiency, with a 25 per cent reduction in fuel burn and emissions, and significantly lower maintenance costs. The A350 XWB features an Airspace by Airbus cabin offering absolute well-being on board with the quietest twin-aisle cabin and new air systems.



To date, Airbus has recorded a total of 854 firm orders for the A350 XWB from 45 customers worldwide, already making it one of the most successful widebody aircraft ever.




Singapore Airlines is one of the largest customers for the A350 XWB Family, having ordered a total of 67 A350-900s, including the seven Ultra Long Range models. The carrier has already taken delivery of 21 A350-900s.



إيرباص تستعد لدخول أولى طائرات عائلة A350 XWB 

ذات المدى التشغيلي الطويل في الخدمة 

الخطوط الجوية السنغافورية المشغل الأول لهذا الطرازالذي سيَخدم الرحلات التجارية الأطول في العالم

تولوز، 28 فبراير 2018 - أعلنت شركة إيرباص اليوم عن تحريك أولى طائرات عائلة A350 XWB ذات المدى التشغيلي الطويل (Ultra Long Range) من خط التجميع النهائي في تولوز. وتقدم أحدث طائرات عائلة A350 XWB، التي تشهد معدلات طلب كبيرة، مدى طيران طويل بدرجة غير مسبوقة بالمقارنة مع أي طائرة تجارية أخرى، وستدخل الخدمة مع الخطوط الجوية السنغافورية، المشغل الأول لهذا الطراز عالمياً، لاحقاً هذا العام.

وقد قامت الخطوط الجوية السنغافورية بطلب سبع طائرات من طراز A350-900 ذات المدى التشغيلي الطويل، والتي تعتزم استخدامها في رحلاتها الجوية المباشرة (بدون توقف) بين سنغافورة والولايات المتحدة، بما في ذلك أطول رحلة تجارية في العالم بين سنغافورة ونيويورك. 

وعقب اكتمال تجميع هيكل الطائرة، ستنتقل الطائرة الأولى إلى المحطة الخارجية حيث سيتم إجراء مجموعة واسعة من الاختبارات الأرضية قبل تركيب محركات رولز-رويس Trent XWB. 

لتقوم بعد ذلك الطائرة بإجراء رحلة اختبارية قصيرة للتصديق على التعديلات الخاصة بهذا الطراز مقارنة بمعايير طائرة A350-900 المعتمدة، ومن شأن هذه التعديلات أن تعزز من قدرات الطائرة المتعلقة بالمدى التشغيلي الطويل. وتشتمل هذه التعديلات، نظام وقود معدل والذي يزيد من القدرة الاستيعابية للوقود إلى ٢٤ ألف ليتر دون الحاجة إلى خزانات وقود إضافية. كما ستقيس رحلة الاختبار ايضاً العديد من التحسينات في الديناميكية الهوائية من بينها زيادة امتداد الجنيحات. 

ومن خلال توفير أقصى وزن للإقلاع بواقع ٢٨٠ طناً، يمكن لطائرة A350 XWB ذات المدى التشغيلي الطويل أن تحلق لمسافة ٩٧ ألف ميل بحري أو أكثر خلال ٢٠ ساعة طيران من دون توقف، مع تقديم أعلى معايير الراحة للمسافرين والطاقم ناهيك عن مزايا تشغيلية اقتصادية لا تضاهى لهذا المدى الطويل. 

وتعد A350 XWB أحدث العائلات في فئة الطائرات عريضة الهيكل طويلة المدى والتي تسهم في تشكيل مستقبل السفر الجوي. ويتميز طراز A350 XWB بأحدث تصميمات الديناميكية الهوائية، واعتماده هيكل وأجنحة مصنعة من ألياف الكربون، بالإضافة إلى محركات رولز-رويس الجديدة ذات الكفاءة التشغيلية العالية في استهلاك الوقود. وتقدم كل هذه التقنيات سوياً مستويات لا مثيل لها من الكفاءة التشغيلية، مع الحد بمعدل ٢٥ في المئة من احتراق الوقود والانبعاثات الناجمة عنه، هذا إلى جانب تكاليف الصيانة المنخفضة بدرجة كبيرة. كما تقدم A350 XWB مقصورة إيرسبيس ذات مستوى رفاهية عالٍ بمقصورتها الأكثر هدوءً في فئة الطائرات ثنائية الممر معززة بأنظمة الهواء الجديدة. 

وحتى يومنا هذا، سجلت إيرباص ما مجموعه 854 طلبية مؤكدة لطائرات عائلة A350 XWB من 45 زبون في جميع أنحاء العالم، مما يجعلها بالفعل واحدة من أنجح الطائرات عريضة الهيكل من أي وقت مضى.

وتعد الخطوط الجوية السنغافورية واحدة من أكبر الزبائن لعائلة A350 XWB، بعد أن طلبت ما مجموعه 67 طائرة A350-900، بما في ذلك سبعة طائرات ذات المدى التشغيلي الطويل. وكانت الشركة قد تسلمت 21 طائرة من طراز A350-900.
=