Tuesday, 6 February 2018

E-City announces ambitious AED 67 million expansion bid for GCC region in 2018











Company confident of achieving 20 per cent sales growth this year




February 4, 2018




E-City, the electronics retail arm of Albatha Group, one of the UAE’s largest conglomerates, has revealed a strategic AED 67 million expansion initiative that is aimed towards reinforcing the company's market presence in the UAE and the GCC region. The move demonstrates the company's continuing efforts to further consolidate their regional operations while also maintaining their leading position as a prime retailer of world-class, multi-branded electronic products. The implementation of the new strategy follows after the company marked excellent performance in 2017. E-City has expressed confidence that the efforts to increase its market presence combined with a continuously growing electronics consumer market will help the company drive in a 20 per cent sales growth by the end of this year.




According to the company’s senior executives, E-City will initially move towards reinforcing its presence in the UAE and gradually grow its market in the region. The efforts will commence during the second quarter of 2018, focusing on the opening of newer stores across the UAE and moving on to the Kingdom of Saudi Arabia and Oman. The initiative is also expected to help in the creation of job opportunities. To date, E-City’s stores are spread across the UAE including its branches in the Mall of Emirates, The Dubai Mall and Mirdiff City Centre (all in Dubai); Al Wahda Mall and Dalma Mall (Abu Dhabi); and Sharjah City Centre.




“Positive market forecasts and increased consumer demand has prompted us to roll out this bid for 2018, which is aimed towards making a stronger impact and marking our presence across the GCC region,” said Jaouad Dakir, CEO, E-City. “We have earmarked an investment of AED 67 million for the expansion efforts. The company will start its expansion in the UAE – specifically in Dubai’s Deira City Centre and three other locations in the UAE. For the GCC region, we will start broadening our horizon in Saudi and Oman. The move reflects our deep commitment towards providing our customers a unique experience into the future of electronics and what it can offer. This exciting news will play a key role in addressing the growing demand for gadgets and electronics in Dubai and across the GCC. We are continuously building up our portfolio in the region and our success stems from our innovation and thus results to customer loyalty.”




Dakir, who led the company's AED 35 million renovation investment of all E-City outlets in the UAE, highlighted the potential of the KSA market, emphasizing that emerging technologies are expected to foster innovation, which could make radical changes in business models and heighten efforts to achieve the ambitious Saudi Vision 2030.




He added, “The KSA is a big market with a fast-growing segment for consumer electronics. Customers are always looking for a trusted and a reliable brand that is at the forefront of technology and E-City remains steadfast in its commitment to offer distinctive products and services delivered with a customer-centric attitude.”




More recently, the company was named as the ‘Most Admired Retailer of the Year - Consumer Electronics’ category of the ‘2017 Images RetailME Awards,’ which recognizes the region's best retailers.



مبدية ثقتها بتحقيق نمو بنسبة 20% في مبيعاتها هذا العام





"إي- سيتي" تعلن عن خطة توسع طموحة بقيمة 67 مليون درهم في دول 

مجلس التعاون الخليجي خلال العام الجاري




4 فبراير 2018




كشفت "إي- سيتي" (E-City)، (عضو مجموعة البطحاء للتجزئة والمنتجات المنزلية)، الذراع الرائد ضمن سلسلة متاجر متخصصة في بيع الأجهزة الإلكترونية من أحدث ومختلف العلامات التجارية، عن خطة توسع استراتيجية بقيمة 67 مليون درهم تهدف من ورائها إلى تعزيز حضورها في سوق دولة الإمارات وبقية دول مجلس التعاون الخليجي. وتأتي هذه الخطوة في إطار جهود الشركة المتواصلة لتعزيز عملياتها الإقليمية والمحافظة على مكانتها الرائدة كواحدة من الشركات الرئيسية في مجال البيع بالتجزئة للمنتجات الإلكترونية رفيعة المستوى من علامات تجارية متعددة. ويأتي تنفيذ الشركة لهذه الاستراتيجية الجديدة في أعقاب تحقيقها لأداء ممتاز خلال العام الفائت. كما أعربت "إي- سيتي" عن ثقتها بأن هذه الجهود الرامية إلى تعزيز حضورها في السوق إلى جانب تنامي سوق الإلكترونيات الاستهلاكية في المنطقة سيساعدها على تحقيق نمو بنسبة 20% في مبيعاتها مع نهاية العام الجاري.




ووفقاً لكبار المسؤولين التنفيذيين في الشركة، فإن "إي- سيتي" سوف تتجه بداية إلى تعزيز حضورها في السوق الإماراتية ومن ثم تنتقل تدريجياً إلى الأسواق الأخرى في المنطقة. وستبدأ الشركة جهودها التوسعية خلال النصف الثاني من العام الجاري، حيث ستركز على افتتاح متاجر جديدة في مختلف أنحاء دولة الإمارات ومن ثم المضي قدماً في افتتاح متاجر أخرى في كل من السعودية وسلطنة عُمان، حيث من المنتظر أن تسهم هذه الخطوة في المساعدة على خلق العديد من الفرص الوظيفية. وحتى هذا التاريخ، تمتلك "إي- سيتي" متاجر منتشرة في مختلف أنحاء دولة الإمارات، بما في ذلك فروعها في "مول الإمارات" و"دبي مول" و" سيتي سنتر مردف " في دبي؛ و"الوحدة مول" و"دلما مول" في أبوظبي؛ بالإضافة إلى "سيتي سنتر الشارقة". 




وقال جواد داكير، الرئيس التنفيذي لشركة "إي- سيتي": "حفزتنا توقعات السوق الإيجابية والطلب الاستهلاكي المتزايد على الشروع بهذه الخطة التوسعية للعام الجاري، والتي نهدف من خلالها إلى تعزيز حضورنا في أسواق دول مجلس التعاون الخليجي، حيث خصصنا استثماراً بقيمة 67 مليون درهم من أجل دعم جهودنا التوسعية. وسنبدأ في تنفيذ عملية التوسع في الإمارات، وتحديداً في "ديرة سيتي سنتر" في دبي وثلاثة مواقع أخرى في الدولة. وبالنسبة لمنطقة دول مجلس التعاون الخليجي، فإننا سنبدأ في توسيع حضورنا في كل من السعودية وسلطنة عُمان. وتعكس هذه الخطوة التزامنا العميق بتزويد عملائنا بتجربة فريدة في مجال تسوق الإلكترونيات، حيث ستلعب هذه الخطوة التوسعية دوراً هاماً في تلبية الطلب المتنامي على الأجهزة والإلكترونيات في دبي ودول مجلس التعاون الخليجي. وينبع نجاحنا من تبنينا لنهج الابتكار وتوفير قيمة حقيقية للعملاء بما يعزز ولاءهم، كما نعمل باستمرار على تعزيز محفظتنا في أسواق المنطقة لتقديم كل ما هو جديد في عالم الأجهزة الإلكترونية."




وسلط داكير، الذي قاد مشروع إعادة تجديد متاجر الشركة في دولة الإمارات من خلال استثمار بقيمة 35 مليون دولار، الضوء على إمكانات السوق السعودية، مؤكداً أن التكنولوجيات الناشئة ستعزز من الابتكار، ما يؤدي بالتالي إلى تغيرات جذرية في أساليب العمل ويقوي من الجهود المبذولة لتحقيق رؤية السعودية 2030 الطموحة.




وأضاف داكير: "تعتبر المملكة العربية السعودية سوقاً كبيرة تضم قطاعاً سريع النمو للإلكترونيات الاستهلاكية. ويتطلع العملاء على الدوام إلى العلامات التجارية الموثوقة التي تقدم أفضل التقنيات، وسنبقى ملتزمين بتوفير المنتجات والخدمات المتميزة التي تلبي احتياجاتهم."




والجدير ذكره أن شركة "إي- سيتي" كانت قد حصلت مؤخراً على جائزة "أكثر متاجر التجزئة إثارة للإعجاب- فئة الإلكترونيات الاستهلاكية" وذلك في حفل تسليم جوائز "ايماج ريتايل أم إيه 2017" (2017 Images RetailME Awards)، التي تقوم بتكريم أفضل متاجر التجزئة في المنطقة.


=