Monday, 4 December 2017

Egyptian Organization “Etijah” Conferred the 2017 Intercultural Innovation Award


  • The organization, awarded for the initiative “Safarni” promoting diversity through simulated travel adventures, was selected among over 1,300 grassroots organizations that applied for the prestigious Intercultural Innovation Award, a partnership between the United Nations Alliance of Civilizations (UNAOC) and the BMW Group.
  • The Intercultural Innovation Award Ceremony was held in New York at United Nations headquarters, in the presence of ambassadors and high-level UN officials.
NEW YORK--(BUSINESS WIRE/AETOS Wire)-- Egyptian organization Etijah received 2nd place at the 2017 Intercultural Innovation Award Ceremony for their "Safarni” initiative.
The ceremony was held this year for the first time at UN headquarters in New York and chaired by Mr. Nassir Abdulaziz Al-Nasser, High Representative for the United Nations Alliance of Civilizations, and Mr. Bill McAndrews, Vice President BMW Group Communications Strategy, Corporate and Market Communications. See event photo.
“Safarni” facilitates workshops that allow children to immerse themselves in different cultures without leaving their neighborhoods. On these simulated trips, participants connect with locals from around the world, discovering dances, games, cuisines, and meeting local families. Following their workshops ‘travelling’ the world, these children then become ‘Ambassadors of Diversity’ in their community.
“Travel allows for immersion in diverse communities and we are trying to bring travel adventures to all through our ‘Safarni’ workshops,” said Nesreen Sharara, Programme Manager. “Our workshops have taken place not just in Egypt but also in Berlin, Istanbul and Tokyo. We know Safarni has the potential for global positive impact and we look forward to exploring avenues of replication with support from the Intercultural Innovation Award.”
The Intercultural Innovation Award supports grassroots initiatives that promote intercultural dialogue and understanding, thereby contributing to peace, cultural diversity and more inclusive societies.
In addition to a financial grant, “Safarni” will receive support from UNAOC and the BMW Group to help the initiative expand and replicate in other contexts. This model of collaboration between the United Nations and the private sector creates deeper impact, as both partners provide their respective expertise to ensure the sustainable growth of each project. Assistance is customized based on the specific needs of award recipients.

View source version on businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20171127006070/en/

المؤسسة المصرية إتجاه تنال جائزة الابتكار بين الثقافات للعام 2017

  • تم اختيار المؤسسة التي تمّ تكريهما عن مبادرة "سفرني" التي أطلقتها لتعزيز التنوع من خلال مغامرات السفر عن طريق المحاكاة من بين 1,300 مؤسسة شعبية شاركت في المنافسة على جائزة الابتكار بين الثقافات المرموقة، وهي شراكة بين منظمة الأمم المتحدة لتحالف الحضارات ومجموعة "بي إم دبليو".
  • أُقيم حفل تنوزيع جائزة الابتكار بين الثقافات في مقر الأمم المتحدة في نيويورك، بحضور سفراء ومسؤولين رفيعي الشأن في الأمم المتحدة.

نيويورك: (بزنيس واير/"ايتوس واير"): احتلّت "اتجاه"، المؤسسة المصرية الاستشارية للشباب والتنمية، المركز الثاني خلال حفل توزيع جائزة الابتكار بين الثقافات تكريماً لمبادرة "سفرني" الخاصة بها.

وقد أقيم الحفل هذا العام للمرة الأولى في مقر الأمم المتحدة في نيويورك برئاسة السيد ناصر عبد العزيز الناصر، الممثل السامي للأمم المتحدة لتحالف الحضارات، والسيد بيل ماك أندروز، نائب رئيس استراتيجية الاتصالات، اتصالات الشركات والأسواق في مجموعة "بي إم دبليو". أنظر صور الحفل.

وتعمل مبادرة "سفرني" على تسهيل عقد ورش العمل الرامية إلى دفع الأطفال إلى الانغماس في الثقافات المختلفة من دون الحاجة إلى مغادرة الأحياء التي يقطنون فيها. ويتواصل المشاركون خلال رحلات المحاكاة مع السكان المحليين من كافة أنحاء العالم، ويتعرّفون على أنواع الرقصات التقليدية، والألعاب المختلفة والمأكولات الشهية، كما يلتقون بعائلات محلية. وبعد الانتهاء من ورش عمل "السفر" حول العالم، يصبح هؤلاء الأولاد "سفراء التنوع الثقافي" في مجتمعاتهم.

وفي سياق تعليقها على الأمر، قالت نسرين شرارة، مديرة البرنامج: "يشكّل السفر وسيلة للاندماج في المجتمعات المتنوعة ونحن نحاول أن نقدم مغامرات السفر للجميع من خلال ورش عمل ’سفرني‘. لقد نفذنا  ورش العمل ليس في مصر فحسب، بل أيضاً في برلين واسطنبول وطوكيو. نحن ندرك تماماً أنّ مبادرة ’سفرني‘ تتمتع بالقدرة على إحداث تأثير إيجابي عالمي ونحن نتطلع قدماً لاستكشاف سبل المحاكاة بدعم من جائزة الابتكار بين الثقافات."

تدعم جائزة الإبتكار بين الثقافات المبادرات الشعبية التي تعزز الحوار والتفاهم بين الثقافات، وبالتالي تسهم في إرساء السلام، والتنوع الثقافي، وبناء مجتمعات أكثر شمولاً.

وبالإضافة إلى المنحة المالية، ستحظى مبادرة "سفرني" بدعم من منظمة الأمم المتحدة لتحالف الحضارات ومجموعة "بي إم دبليو"، لمساعدتها على توسيع نطاق مشروعها ومحاكاته في أطر أخرى. يتميّز هذا النموذج من التعاون بين الأمم المتحدة والقطاع الخاص بتأثير أعمق، إذ يجود كلّ من الشريكين بما لديه من خبرات لضمان النمو المستدام لكلّ مشروع. ويتم تخصيص المساعدة على أساس الاحتياجات الخاصة للجهات التي تتلقى الجائزة.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية من هذا البيان الصحفي على موقع "بزنيس واير" على الانترنت عبر الرابط الإلكتروني:  http://www.businesswire.com/news/home/20171127006070/en/

إنّ نصّ اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أمّا الترجمة فقد قدِمتْ للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنصّ اللغة الأصلية الذي يمثّل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.
المصدر: "ايتوس واير"

=