Sunday, 19 November 2017

EVENTTUS, THE LEADING EVENT APP PROVIDER IN THE MIDDLE EAST, RAISES $2 MILLION.

Dubai – Cairo/ 19 Novemeber 2017: - Eventtus announces a new investment round of 2 mil. USD led by Algebra Ventures and 500 Startups. This brings the total capital raised by the company to 2.65 mil. USD in less than 2 years. Previous investors include Raed Ventures and MEVP. The investment is among the top 10 investments that have been in the MENA region in the past 6 months. This comes in the context of the growth of the events industry and a clear mindset of event organizers globally keen on integrating digital apps and features for enhancing the event experience for participants.
The investment will allow Eventtus to accelerate its expansion in the Middle East and introduce new products to also compete on a global scale. The company’s roadmap focuses on developing new platform features for optimizing the outcomes of all event stakeholders. New features range from making the lead generation process more efficient for exhibitors to diversifying the revenue generation options for organizers. Also, Eventtus is on course to launch its’ new AI module that will enable participants to identify the best people to connect to at each event based on a machine learning algorithm that understands their business goals better and better with each interaction.
Eventtus has been working on technologies such as social media integration, personalization or real-time intelligence, and has seen an impact in the engagement rates of attendees and an increase in the longevity of event series. In this context, features such as the customized event agenda, the event sharing feed or the real-time polls that Eventtus launched in the past 18 months have proven to be an anticipation of the attendees’ and organizers’ newly-discovered expectations. Thus, events served by Eventtus have seen an increase in the engagement rate of attendees of up to 91%.
This is the fourth investment made this year by Algebra Ventures - a VC fund backed by CISCO, EBRD, and IFC. “Our investment in Eventtus is premised on the technological disruption that is happening globally in the world of events,” said Ziad Mokhtar, Managing Partner of Algebra Ventures. He added, “it is also premised on the great product that Eventtus has built and the customers they have managed to attract. The region’s events and conferences industry has grown significantly over the past years with revenues today exceeding $5 billion. With its deep understanding of the needs of event organizers and event goers, Eventtus is well positioned to play a leading role in transforming this industry.”
“500 Startups is proud to invest in such a great team, led by Mai Medhat and Nihal Fares. We look forward to supporting them as they aim to disrupt the events-related technology space and improve overall conference experience in the region and beyond. With the MENA region becoming a major hub for global launches and events, the opportunity in this space is significant. We look forward to welcoming Eventtus to the global 500 Startups family”, said Hassan Haider, Partner at 500 Startups.

“This round comes at a time when we believe that the Eventtus platform is ready to fulfill that role in the events market. This round has the strategic value of enhancing our capacity to work with global companies organizing major events in the MENA region as well as making Eventtus the main platform and event app provider for regional event organizers.“ said Mai Medhat, CEO of Eventtus.

إيڤنتوس، الرائدة في مجال تطبيقات المؤتمرات في الشرق الأوسط، تحصل على مليوني دولار تمويل

دبي – القاهرة/ ١٩ نوڤمبر ٢٠١٧: أعلنت إيڤنتوس عن حصولها على مليوني دولار تمويل بقيادة صندوق استثمار Algebra Ventures وشركة 500 Startups وبذلك يصل إجمالي التمويل الذي حصلت عليه من الشركة إلى 2.65 مليون دولار في أقل من سنتين. وتشمل قائمة المستثمرين السابقين "رائد فينتشورز" و"MEVP". ويعتبر هذا الاستثمار من بين أكبر 10 استثمارات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا خلال الأشهر الستة الماضية. ويأتي هذا التمويل في سياق نمو صناعة المؤتمرات وتزايد احتياج السوق لدمج التطبيقات الرقمية وتعزيز التجربة والمميزات التي يحصل عليها المشاركون في الحدث.
وسيسمح هذا الاستثمار لشركة إيڤنتوس بتسريع توسعها في منطقة الشرق الأوسط وإدخال منتجات جديدة للتنافس على نطاق عالمي. وتركز خارطة طريق الشركة على تطوير مميزات منصة جديدة لتحسين تجربة جميع المشاركين في المؤتمرات. وتتراوح المميزات الجديدة من جعل عملية خلق الفرص أكثر كفاءة للمنظمين لتنويع مصادر الإيرادات لهم. كما تعمل إيڤنتوس على إطلاق "وحدة الذكاء الاصطناعي والتي من شأنها تمكين المشاركين من تحديد أفضل المستهدفين بالاتصال بالنسبة لكل حدث، على أساس خوارزمية تعلم آلي يتزايد فهمها لأهداف أعمالهم ويتحسن مع كل تفاعل.
وقد اختبرت إيڤنتوس تقنيات مثل التكامل مع وسائل الإعلام الاجتماعية، وتفعيل التخصيص والتحليلات في الزمن الحقيقي، وهي تشهد انعكاس ذلك في تزايد معدلات التفاعل من قبل المشاركين في الحدث، وكذلك تكرار سلسلة تننظيمه. وفي هذا السياق، أثبتت بعض المميزات مثل جدول أعمال المؤتمر المخصص أو مشاركة الأحداث أو استطلاعات الرأي التي أجرتها إيڤنتوس في الأشهر الـ 18 الماضية أنها محل لتوقعات الحضور والمنظمين. وهكذا، شهدت المؤتمرات التي نظمتها إيڤنتوس زيادة في نسبة التفاعل فيما بين المشاركين تصل إلى 91٪.
وتعتبر هذه الجولة من التمويل هي الاستثمار الرابع الذي قام به صندوق استثمار Algebra Ventures، وهو صندوق رأس المال استثماري تدعمه سيسكو والبنك الأوروبي للإنشاء والتعمير، ومؤسسة التمويل الدولية.
وقال زياد مختار، المدير- الشريك في Algebra Ventures: "إن استثمارنا في إيڤنتوس يقوم على رؤيتنا في أهمية امتزاج التكنولوجيا مع قطاع المؤتمرات حول العالم. كما أنه يقوم على تميز المنتج الذي طورته إيڤنتوس وحجم العملاء التي تمكنت من جذبه. وقد نمت صناعة الأحداث والمؤتمرات في المنطقة بشكل ملحوظ خلال السنوات الماضية حيث تجاوزت عائداتها اليوم 5 مليارات دولار. ومع فهمهم العميق لاحتياجات منظمي الحدث ورواد الحدث، تتميز إيڤنتوس بكونها في وضع جيد للعب دور قيادي في النهوض بهذه الصناعة. "
وقال حسن حيدر، الشريك في 500 Startups: "تفخر شركة "500 Startups" بالاستثمار في مثل هذا الفريق الكبير، بقيادة مي مدحت ونهال فارس. ونحن نتطلع إلى دعمهم لأنهم يسعون الى نشر تكنولوجيات صناعة المؤتمرات وتحسين التجربة العامة للمشاركين في المؤتمرات والفعاليات في المنطقة وخارجها. وفي إطار أن منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا قد أصبحت مركزا رئيسيا لإطلاق المنتجات والمؤتمرات العالمية، فإن الفرصة في هذا المجال مازالت كبيرة. ونحن نتطلع للترحيب بشركة إيڤنتوس عضوا جديدا في عائلة 500 Startups".
وقالت مي مدحت، الرئيس التنفيذي لشركة إيفنتوس: "على الرغم من الاستخدام المتزايد للأدوات الرقمية من قبل منظمي المؤتمرات، إلا أن صناعة تكنولوجيا المؤتمرات لم يتم تفعيلها بشكل كامل بمنصة شاملة تغطي وتدمج احتياجات جميع أصحاب المصلحة في الحدث مثل فيسبوك - من المنظمين للمتحدثين إلى الموردين وحتى العارضين والحضور. وتأتي هذه الجولة من التمويل في الوقت الذي نؤمن فيه أن منصة إيڤنتوس مستعدة للوفاء بهذا الدور في سوق المؤتمرات والفعاليات. إن هذا التمويل له قيمة استراتيجية في تعزيز قدرتنا على العمل مع الشركات العالمية والتي تهتم بتنظيم الأحداث الكبرى في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، فضلا عن جعل إيڤنتوس المنصة الرئيسية ومقدم تطبيق الفعاليات الأكثر أهمية لمنظمي المؤتمرات على المستوى الإقليمي".

=