Monday, 25 September 2017

Intertek integrated solutions drives the future of Asset Integrity Management



Abu Dhabi, United Arab Emirates – Intertek, a leading Total Quality Assurance provider to industries worldwide, announces its participation at the Society of Petroleum Engineers’ (SPE) workshop in Abu Dhabi on 26–27 September. Intertek will be providing insight on how oil and gas companies can secure the safety and uninterrupted operation of their assets by utilizing the company’s integrated Asset Integrity Management (AIM) solutions. The SPE is the largest individual-member organisation within the upstream segment of the oil and gas industry, serving managers, engineers, scientists and other professionals worldwide.  

Intertek’s experts will be presenting AIM best practices that help asset owners and operators ensure sustainable, efficient and profitable operations. In addition, the team will participate in a panel discussion on “Increasing performance with Asset Integrity”, and will highlight how asset integrity plays a vital role in driving performance. Managing the integrity of personnel, processes and equipment, helps clients apply the proper inspection and testing techniques in order to minimise risk and maintain safety.

Ahmed Al Goburi, General Manager of Asset Integrity Management and Shahzad Ali, RBI Engineer, Asset Integrity Management Services at Intertek, is presenting at the two-day event, and will showcase Intertek’s broad range of AIM capabilities. Intertek’s Total Quality Assurance approach benefits customers by providing an integrated range of asset integrity solutions that include in-house materials and non-destructive testing, flow simulation and access to specialist inspection software called Aware, which can reduce inspection costs by up to 60% without compromising safety whilst protecting a plant’s personnel, equipment and the environment.

Ahmed Al Goburi, Intertek, said: “We are pleased to be part of this workshop, which will provide a platform to exchange ideas and share our in-depth knowledge, innovations, methodologies and tools to help meet our global customers’ need for total quality assurance, asset reliability, efficiency, safety and profitability.”

حلول "إنترتك" المتكاملة تحفز مستقبل إدارة سلامة الأصول

أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة – أعلنت "إنترتك"، الموفر الرائد لحلول ضمان الجودة المتكاملة لمختلف القطاعات حول العالم، عن مشاركتها في ورشة عمل رابطة مهندسي البترول التي ستنظم في أبوظبي في الفترة ما بين 26 و27 سبتمبر. وستستعرض "إنترتك" خبراتها لتُبيّن كيف تستطيع شركات النفط والغاز أن تضمن سلامة أصولها وتضمن عدم انقطاع تشغيل أصولها من خلال استخدام حلول "إنترتك" المتكاملة لإدارة سلامة الأصول. وتعتبر رابطة مهندسي البترول أكبر مؤسسة في العالم للأفراد العاملين في مجال التنقيب والإنتاج في قطاع النفط والغاز، حيث تخدم المؤسسة المدراء والمهندسين والعلماء والمهنيين العاملين في هذا المجال حول العالم.

وسيقوم خبراء "إنترتك" باستعراض أفضل الممارسات في حلول إدارة سلامة الأصول والتي تساعد أصحاب الأصول والمشغّلين في ضمان توفير عمليات مستدامة وفعالة ومربحة. كما وسيشارك الفريق في لجنة نقاش حول "تعزيز الأداء من خلال سلامة الأصول" وسيوضح كيف تلعب سلامة الأصول دوراً حيوياً في تحفيز الأداء. جدير بالذكر أن إدارة سلامة الموظفين والإجراءات والمعدات تساعد العملاء على تطبيق أساليب الفحص والاختبار من أجل الحدّ من المخاطر والحفاظ على السلامة.

وسيلقي كل من أحمد الجبوري، مدير عام إدارة سلامة الأصول، وشهزاد علي، مهندس RBI في قسم خدمات إدارة سلامة الأصول في "إنترتك"، كلمة خلال الفعالية التي تستمر ليومين حيث سيستعرضان قدرات "إنترتك" المتكاملة في مجال إدارة سلامة الأصول. يعود منهج "إنترتك" لضمان الجودة المتكاملة بالفائدة على العملاء من خلال توفير مجموعة متكاملة من حلول سلامة الأصول والتي تشمل مواد خاصة واختبارات غير ضارة فضلاً عن محاكاة الانسيابية ونفاذية إلى برامج فحص متخصصة تسمى Aware والتي تستطيع أن تخفض تكاليف الفحص بما يصل إلى 60% دون التأثير على السلامة في حين تحمي موظفي ومعدات وبيئة المصنع.

وقال أحمد الجبوري معلّقاً: "يسرنا أن نشارك في ورشة العمل هذه والتي ستتيح منصة لتبادل الأفكار وعرض معرفتنا المعمقة وابتكاراتنا ومنهجياتنا وأدواتنا التي تساعد في تلبية احتياجات عملائنا حول العالم في مجال ضمان الجودة المتكاملة وموثوقية الأصول والكفاءة والسلامة والربحية."

=