Thursday, 6 July 2017

ECC awarded Mirdif Hills Development project



  • Dubai-based Engineering Contracting Company wins landmark Dubai project located in the heart of Mirdif

Dubai, United Arab Emirates; 06 July 2017: One of the most established and diverse contracting companies in the region, Engineering Contracting Company LLC (ECC), has been awarded the 1st phase of the Mirdif Hills Development project by Dubai lnvestments Real Estate Company (DIRC).

The project comprises three plots with a built-up area of 287,180m(3.09 million square feet approx.) and an expected construction duration of 24 months for each plot.

Commenting on the company’s recent success, Mr. Khodr Aldah, Director General of ECC said: “Across our 42 year history in the UAE, ECC has been involved in building a diverse array of projects from healthcare, parks and educational institutes to residential and commercial towers, hotels, shopping malls, restorations and historical buildings. On behalf of everyone at ECC I would like to share our gratitude to be awarded the new Mirdif Hills Development project, a new landmark in our journey, and we look forward to accomplishing this venture on behalf of our valued client.”

The Mirdif Hills Development project includes the construction, completion and maintenance of commercial and residential buildings, featuring three plots: Al Multaqa Avenue, Janayen Avenue and Nasayem Avenue.

Spread over three distinct areas, Mirdif Hills features a modest collection of residences, retail outlets, commercial options, hotels and communal recreational facilities. The estate includes an assortment of studio, one, two, three, four bedroom flats and duplex units across a cluster of 1,054 individual contemporary apartments, excluding one furnished apartment building [64 apartments] and hotel [116 keys], surrounded by greenery, landscaping, and ultramodern amenities.
Despite the slowdown in the market, ECC has grown in terms of manpower and machinery, currently employing more than 7,000 highly qualified team members.

شركة المقاولات الهندسية تفوز بمشروع تطوير تلال مردف

·        شركة المقاولات الهندسية في دبي تفوز بمشروع بارز في قلب منطقة مردف

دبي، الإمارات العربية المتحدة،6 يوليو 2017: فازت شركة المقاولات الهندسية ذ.م.م.، وهي واحدة من أبرز شركات المقاولات المرموقة التي تقدم خدمات متنوعة في قطاع المقاولات المدنية بالمنطقة، بعقد المرحلة الأولى من مشروع تطوير تلال مردف، الذي تمت ترسيته عليها من قبل شركة دبي للاستثمار العقاري. ويتكون المشروع من ثلاث قطع بمساحة مبنية تبلغ 287,180 مترًا مربعًا (3.09 مليون قدم مربع تقريبًا)، ومن المتوقع أن يستغرق بناء كل قطعة 24 شهرًا.

وفي معرض تعليقه على النجاح الأخير للشركة، قال السيد خضر الدح، المدير العام لشركة المقاولات الهندسية: "خلال تاريخنا الذي يمتد لإثنين وأربعين عامًا في الإمارات العربية المتحدة، قامت شركة المقاولات الهندسية بإنجاز مجموعة كبيرة من المشاريع بدءًا بمنشآت الرعاية الصحية والمنتزهات والمؤسسات التعليمية ووصولاً إلى الأبراج السكنية والتجارية والفنادق ومراكز التسوق فضلًا عن أعمال الترميم والمباني التاريخية. وبالنيابة عن الجميع في شركة المقاولات الهندسية، أود أن أعبر عن امتناننا للفوز بمشروع تطوير تلال مردف الجديد، والذي سيشكل معلمًا جديدًا في رحلة عملنا، ونتطلع قدمًا لإنجاز هذا المشروع بالنيابة عن عميلنا الكريم".

يشمل مشروع تلال مردف بناء وإكمال وصيانة مبانٍ تجارية وسكنية على ثلاث قطع هي: الملتقى أفنيو وجناين أفنيو ونسايم أفنيو. ويضم المشروع الذي يمتد على ثلاث مناطق مجموعة فاخرة من المساكن ومحلات البيع بالتجزئة والمرافق التجارية والفنادق والمرافق الترفيهية المجتمعية. كما تحتوي الوحدات السكنية على مجموعة متنوعة من الاستوديوهات والشقق المكونة من غرفة نوم واحدة أو غرفتين أو ثلاث أو أربع غرف نوم ووحدات دوبلكس ضمن مجموعة من 1,054 شقة فردية عصرية، باستثناء بناية سكنية مكونة من شقق مفروشة ذات غرفة نوم واحدة (64 شقة) وفندق (116 غرفة)، محاطة بالمساحات الخضراء والمناظر الطبيعية والمرافق الحديثة.

وعلى الرغم من حالة التباطؤ التي شهدها السوق في الآونة الأخيرة، إلا أن شركة المقاولات الهندسية شهدت نموًا في مختلف المجالات بدءًا من القوى العاملة بالشركة وصولًا إلى الآليات والمعدات المختلفة، حيث يصل عدد موظفيها إلى أكثر من 7,000 موظف يتمتعون بقدرٍ عالٍ من الخبرة والكفاءة.

=