Monday, 5 June 2017

The Anghami “Close Up” Campaign Receives Dual Recognition at the African Cristal Festival



Dubai- 5 June 2017- Anghami, the leading music streaming company in the MENA region, won the Sphinx and the MENA Cristal awards at the prestigious African Cristal Festival for Unilever’s “Close Up” campaign. Created by one of Egypt’s top advertising agencies, MAGNA, the campaign was crowned winner of the Sphinx Award in Egypt in the Media Cristal category and the MENA Cristal for the region for Best Use of Mobile.

The campaign was designed to urge youth to experience music of all kinds. With millennials representing 42% of the population in Egypt, music remains one of their top interest. The campaign featured a pioneered brand page and customised playlists that reached 80,000 followers in less than three months, thus exceeding the set target by 80%. Anghami’s platform has made music more accessible than ever and allowed users to share music experiences with friends and family.

Dina Amer, Digital Media Manager at MAGNA, said: “We are extremely proud to be honoured with these awards. The project was exciting and inspirational and allowed us to engage with consumers and make everyday moments special to them. Anghami’s team was instrumental to the success of this project. Its understanding of the brand and the energy and creativity that the team brought to the mix was crucial to the phenomenal success of this campaign. Anghami demonstrated that it is always on the pulse when it comes to trends, technology and people, which gives the opportunity for brands to connect with consumers in innovative ways that respond to their tastes.”

The Media Cristal Award recognises the strategy and effectiveness of a media campaign. In addition to the relevance, originality and the execution of the creative idea, the award also identifies innovation in a media strategy that affects consumer behaviour and brand equity. The Mobile Cristal Award celebrates the best advertising campaign designed for mobiles.MAGNA received the awards on behalf of the company at the annual ceremony held in Egypt. The event attracted several professionals in the advertising, media and creativity circles and is considered as a foremost platform to reward the best advertising campaigns created and broadcasted in Egypt.

Click here to see the campaign.
دبي -  5يونيو 2017- فازت "أنغامي"، الشركة الرائدة في الاستماع إلى الأغاني على الإنترنت في المنطقة العربية، بجائزتي "سفنكس" و"مينا كريستال" من مهرجان كريستال الإفريقي على حملة "كلوس أب"  لـ "يونيليفر". وقد تُوجّت الحملة التي صمّمتها إحدى أبرز وكالات الإعلانات المصرية "ماجنا"، بجائزة "سفنكس" في مصر في فئة "كريستال ميديا" وبجائزة "مينا كريستال" للمنطقة على أفضل استخدام للهاتف المحمول.
صُمِّمت الحملة لحثّ الشباب على الاستماع إلى كل أنواع الموسيقى والأغاني. ولأن شباب الألفية يمثل 42% من السكان في مصر، تظلّ الموسيقى من أبرز اهتماماته. وقد حقّقت الحملة، التي اشتملت على صفحة مبتكرة للعلامة التجارية وقوائم أغاني منتقاة لتلائم الأذواق المختلفة، شعبية واسعة ضمن هذه الفئة حيث وصل عدد متابعي الموقع 80,000 شخصأً في أقل من ثلاثة أشهر، أي أنها تجاوزت الهدف المرصود لها بنسبة 80%. ومن الجدير بالذكر أن موقع أنغامي جعل الموسيقى والأغاني متاحة للناس أكثر من أي وقت مضى وهو، بالإضافة إلى الاستماع الشخصي لآلاف الأغاني والمقطوعات الموسيقية التي يقدّمها، يسمح للمستخدمين بتبادل أغانيهم المفضّلة مع العائلة والأصدقاء.
صرّحت دينا عامر، مديرة الوسائط الرقمية في شركة "ماجنا": "نحن فخورون جداً بهذا التكريم وبحصولنا على هاتين الجائزتين. لم يكن العمل على هذا المشروع ممتعاً فقط بل كان أيضاً ملهماً جداً وسمح لنا بالتفاعل مع الناس وجعل اللحظات العادية اليومية لحظات مميزة بالنسبة لهم. وكان لفريق ’أنغامي‘ دوراً أساسياً في هذا النجاح، فما أظهره الفريق من فهم للعلامة التجارية وما كرّسه من طاقة وإبداع خلال العمل على هذا المشروع أسهم بقدر كبير في النجاح الباهر الذي حقّقته الحملة. لقد أكّدت أنغامي‘ أنها جزء لا يتجزأ من التطورات في هذا القطاع حيث تضع يدها على نبضاته وتتابع اتجاهاته الجديدة والتغيّرات المتعلقة بالتكنولوجيا والتطوّرات بأذواق الناس، الأمر الذي يتيح للعلامات التجارية الفرصة للتواصل مع المستهلكين بأساليب مبتكرة تتناغم مع أذواقهم."
 تُكرّم جائزة "ميديا  كريستال" استراتيجية وفعالية الحملة الإعلانية. فبالإضافة إلى مدى ملاءمة الفكرة المبتكرة وإبداعها وتنفيذها، تُبرز الجائزة ايضاً الابتكار في استراتيجية الإعلان التي تؤثّر على سلوكيات المستهلكين وعلى قيمة العلامة التجارية. وتحتفي جائزة "موبايل كريستال" بأفضل حملة إعلانية مصمّمة للهواتف المحمولة.
تسلّمت "ماجنا" الجائزتين نيابة عن الشركة خلال الحفل السنوي الذي انعقد في مصر مؤخراً. وقد استقطب الحفل شخصيات من قطاع الدعاية والإعلام والقطاع الإبداعي حيث تعتبر هذه الفعالية الأبرز لتكريم أفضل الحملات الإعلانية التي يتمّ تصميمها وإطلاقها في مصر.
 
=