Monday, 5 June 2017

On Average, 27 People Die Every Week in the UAE due to Smoking


Cleveland Clinic Abu Dhabi launches Smoking Cessation Program to Tackle Major Social Challenge
Abu Dhabi, June 5, 2017:  Cleveland Clinic Abu Dhabi has launched a Smoking Cessation Program to help people trying to quit the deadly habit following World No Tobacco Day on 31 May.  
According to the fifth World Tobacco Atlas, an average of 27 people in the UAE die each week due to tobacco-related diseases and the current rate of smoking is 24.3 percent among males and 0.8 percent among women. While cigarettes are the highest profile threat to public health, medwakh and shisha, which continue to be popular in the UAE, also pose a significant risk.
In introducing the program, Cleveland Clinic Abu Dhabi hopes to make a significant contribution to reducing smoking levels in Abu Dhabi, and support its wider public health goal of helping people enjoy healthier lifestyles to avoid the need for treatment later in life.  The program is listed as one of Abu Dhabi’s certified smoking cessation centers by the Health Authority – Abu Dhabi (HAAD).
Iyaad Hasan, DNP, CNP, a certified tobacco treatment specialist who leads the program, explained: “There are numerous benefits to quitting smoking. Apart from helping you live longer, it also improves your quality of life, making you feel and even look better. After you stop smoking, your sense of taste and smell also benefit, and you save money by not smoking.”
“Beyond the immediate benefits that can be felt within hours of stopping, there are numerous long-term health benefits. Just one year after quitting, your risk of a heart attack drops sharply. After two-to-five years, your risk of stroke drops to the same level as a nonsmoker. Our program is based on a proven method developed at Cleveland Clinic in the US, which has achieved a success rate around 20 percent, which is double the USA’s national average,” he added.
Consisting of four main steps, Cleveland Clinic Abu Dhabi’s Smoking Cessation Program follows smokers from their decision to quit through to life after smoking, creating a customized program for each individual.
“It’s never too late to quit smoking,” stresses Hassan. “We develop a tailored program for every person, designing a plan that best fits their personal situation to help them become nonsmokers.”
The program takes participants beyond their ‘quit date’, helping them to avoid a relapse by offering diet and lifestyle tips, as well as information on how to avoid smoking triggers to prevent a relapse. Part of CCAD’s Respiratory & Critical Care Institute, the program provides smokers with all the tools and support they need to make a clean break.
Dr. Jeffrey Chapman, MD, Chief of the Respiratory & Critical Care Institute, said: “The launch of the Cleveland Clinic Abu Dhabi’s Smoking Cessation Program reflects our strong commitment to preventative healthcare beyond the confines of the hospital. Smoking is a major public health challenge and we are happy to play a greater part in reducing its prevalence, and enabling patients to take back control over their lives.”
Smokers who are interested in breaking the habit can contact Cleveland Clinic Abu Dhabi’s Call Center at
800 8 CCAD (800 8 2223).

في خطوة تهدف إلى تشجيع اتباع أساليب حياة صحية،
 "كليفلاند كلينك أبوظبي" يطلق برنامجاً للإقلاع عن التدخين

27 شخصاً يموتون أسبوعياً في الإمارات بسبب الأمراض الناجمة عن التدخين

أبوظبي، في 05  يونيو 2017: أطلق مستشفى "كليفلاند كلينك أبوظبي"، أحد مرافق شبكة "مبادلة للرعاية الصحية" عالمية المستوى التابعة لشركة المبادلة للتنمية (مبادلة)، برنامجاً للإقلاع عن التدخين عقب احتفال العالم باليوم العالمي لمكافحة التدخين الذي صادف 31 مايو.

ويسعى مستشفى "كليفلاند كلينك أبوظبي" من خلال إطلاق هذا البرنامج التابع لمعهد الجهاز التنفسي والرعاية الحرجة، والذي تم اعتماده من قبل هيئة الصحة_أبوظبي، إلى المساهمة بشكل فعال في الحد من مستويات انتشار عادة التدخين ودعم أهداف إمارة أبوظبي المتعلقة بالصحة العامة وتشجيع اتباع أساليب حياة صحية تقي من الأمراض وتحد من الاحتياجات العلاجية.

وفي تعليق له على هذه الخطوة، قال الدكتور جيفري تشابمان، رئيس معهد الجهاز التنفسي والرعاية الحرجة في مستشفى "كليفلاند كلينك أبوظبي": "يعكس إطلاق برنامج الإقلاع عن التدخين التزامنا القوي بالرعاية الصحية الوقائية. فالتدخين يمثل تحدياً كبيراً بالنسبة للصحة العامة، ونحن مسرورون للعب دور أكبر للحد من انتشاره ومساعدة المدخنين على استعادة السيطرة على حياتهم من جديد".

وحسب إحصائيات الطبعة الخامسة من "أطلس التبغ العالمي"، فإن 27 شخصاً يموتون أسبوعياً في دولة الإمارات العربية المتحدة بسبب الأمراض الناجمة عن التدخين، فيما يصل معدل التدخين في الدولة إلى 24.3 في المائة وسط الذكور و0.8 في المائة وسط الإناث. وفي الوقت الذي تشكل فيه السجائر التهديد الأكبر على الصحة العامة، كذلك تمثل أشكال التدخين الأخرى، مثل المدواخ والشيشة وغيرها، خطراً صحياً كبيراً.

وقال د. إياد حسن، الأخصائي المعتمد في علاج الإدمان على التدخين ومدير مركز الإقلاع عن التدخين في مستشفى "كليفلاند كلينك أبوظبي": "هناك الكثير من الفوائد التي تترتب على الإقلاع عن التدخين، فذلك يفيد في إطالة العمر والتمتع بصحة أفضل ومظهر أكثر شباباً، كما يساعد في تحسين حاستي الشم والتذوق، بالإضافة إلى فائدته في تحقيق التوفيرالمالي. وإلى جانب الفوائد المباشرة التي يمكن الشعور بها في غضون ساعات من الإقلاع عن التدخين، هناك الكثير من الفوائد بعيدة المدى. فبعد عام واحد من التخلص من هذه العادة، يتراجع خطر الإصابة بالنوبات القلبية بشكل حاد، وبعد ما يتراوح بين 2-5 أعوام يتراجع خطر الإصابة بالسكتات الدماغية إلى مستوى ما هو عليه عند غير المدخنين. يعتمد برنامجنا على نهج مثبت تم تطويره في كليفلاند كلينك في الولايات المتحدة ويبلغ معدل نجاحه نحو 20 في المائة، أي ضعف معدل النجاح السائد في الولايات المتحدة".

وأكد د. حسن أن الأوان لا يفوت أبداً للإقلاع عن التدخين، وأضاف: "نحن نطور برامج خاصة تلبي الاحتياجات الفردية لكل مدخن، ونفعل كل ما في وسعنا لمساعدة المدخنين على التخلي عن هذه العادة الضارة".

هذا ويوفر برنامج الإقلاع عن التدخين في مستشفى "كليفلاند كلينك أبوظبي" جميع أدوات الدعم التي قد يحتاجها المدخنون للإقلاع التام عن التدخين، ويعد خطة خاصة بكل مدخن تتضمن أربع خطوات رئيسية تمتد من بداية مرحلة قراره الإقلاع عن التدخين ووصولاً إلى مرحلة الحياة ما بعد التدخين، بالإضافة إلى المساعدة طويلة الأمد لتجنب أي انتكاسة من خلال تقديم النصائح المتعلقة بالنظام الغذائي وأسلوب الحياة ومعلومات عن طريقة تجنب الأسباب التي تشجع على التدخين وتفادي العودة إلى ممارسة هذه العادة.

يمكن للمدخنين المهتمين بالإقلاع عن التدخين الاتصال بمستشفى "كليفلاند كلينك أبوظبي" على الرقم CCAD 8 800 (2223 8 800).

=