Wednesday, 26 April 2017

Digital key shapes future car connectivity


· LYNK & CO tested its in-car, app-based sharing feature live for the first time in Shanghai on April 16, 2017
·  Digital keysare spawning new ownership and collaboration models
·With Ericsson cloud technology, LYNK & CO delivers on their core brand promise of enabling new services through connectivity
Research suggests that most cars sit unused more than 90 percent of the time. Ericsson’s digital key and LYNK & CO’s car sharing platform provides access to a LYNK & CO car through asmartphoneenablinga car’s owner to remotely grant access to their car. Via the LYNK & CO app, car owners can control, monitor and share their vehicle from their smartphone – or directly from the car.
The LYNK& CO brand was launched in October 2016 by Chinese car manufacturer Geely,which also ownsthe Volvo brand. The LYNK& CO 01 is the first car born completely in the digital age.
Connectivity is at the heart of the LYNK & CO brand whose cars offer a broad range of connected technologies aimed at making life easier. Applications displayed on a large central screen are permanently connected via on-board telematics to the LYNK & CO cloud which is powered by Ericsson. This opens up an ecosystem with almost limitless opportunities for the creation of features and services.
Alain Visser, Chairman of LYNK & CO, says: “Connectivity is in LYNK & CO’s DNA andis at the core of our brand’s proposition. Our carsare built on a number of technology fundamentals and Ericsson is our obvious partner of choice in the development of our digital car. The digital key solution was born out of an innovative co-creation exercise andthrough cloud technology we are able to offer a complete new service and functionality for our customers.”

Charlotta Sund, Head of IoT at Ericsson, says:“In combining our unique expertise in IoT and cloud with LYNK & CO's deep market understanding we have been able to jointly develop the secure and reliable platform they require to deliver on their brand promise. Our partnership also has positive impact on our core business by driving traffic in the networks we provide. This is the proof of our ability to drive business innovation in some of the new emerging industries we are exploring.”

إريكسون: العناصر الأساسية للرقمنة  تهيئ البيئة المناسبة لتطوير مستقبل السيارات المتصلة
· لينك & كو تجري اختباراً حياً لسيارتها، التي تعمل بمواصفات رقمية وذلك لأول مرة في شنغهاي يوم 16 أبريل 2017 

القاهرة 19 إبريل 2017 

أعلنت "لينك آند كو"، التي حظيت بكونها "السيارة الأكثر اتصالاًفي العالم عند إطلاقها في أكتوبر 2016، عن شراكة جديدة مع إريكسون (المسجلة في ناسداك: اريك) من أجل تطوير مستقبل السيارات المتصلة، وبفضل خدمة سحابة السيارات المتصلة من إريكسون وريادتها في مجال الحوسبة السحابية وإنترنت الأشياء، استطاعت لينك كو تقديم أول المزايا المدمجة في سيارة على الصعيد العالمي.
وتشير البحوث إلى أن معظم السيارات لا يتم أستخدامها خلال أكثر من 90% من وقت تملكها، وتوفر عناصر إريكسون الرقمية ومنصة السيارات المشاركة لينك كو إمكانية تشغيل سيارة لينك كو من خلال تطبيق على الهاتف الذكي يتيح لمالكي السيارة إمكانية تشغيل سياراتهم عن بعد، وذلك عبر تطبيق لينك كو، الذي يمكن أصحاب السيارات من التحكم بها، ومراقبتها أو تشغيلها عبر هواتفهم الذكية أو مباشرة من السيارة.
وقد تم إطلاق العلامة لينك كو في أكتوبر 2016 من قبل شركة جيلي الصينية المصنعة للسيارات، مالكة علامة فولفو أيضاً، و تعتبر لينك كو 01 هي أول سيارة من نوعها تصنع في العصر الرقمي.
ويعتبر الاتصال العنصر الأساسي للعلامة التجارية لينك كو، حيث تقدم سياراتها مجموعة واسعة من تقنيات الاتصال الهادفة الى تسهيل الأمور الحياتية حيث يتم عرض التطبيقات بشكل دائم على شاشة مركزية كبيرة عبر تقنية المعلومات والاتصال المدمجة في المقصورة والمتصلة بسحابة لينك كو المشغلة من قبل شركة إريكسون، الأمر الذي يؤدي إلى إيجاد منظومة متكاملة مليئة بالفرص التي لا حدود لها لإيجاد الميزات والخدمات.
وفي هذا الاطار قال  آلان فيسر، رئيس مجلس إدارة شركة لينك كو: "إن الاتصال هو في صميم قيم ومبادئ لينك كو وهو في صميم اقتراحات علامتنا التجارية وقد تم تصميم سياراتنا وتزويدها بعدد كبير من مزايا التكنولوجيا، ونحن نعتبر إريكسون شريك قوي بالنسبة لنا في ناحية تطوير سيارتنا الرقمية وإن الحل الرقمي الأساسي تم ايجاده عبر ممارسات مبتكرة ومن خلال التكنولوجيا السحابية التي ستمكننا من تقديم خدمات ومزايا جديدة ومتكاملة لعملائنا ".
أما تشارلوتا سوند، رئيسة قسم تقنيات العمليات في إريكسون فقالت: "لقد تمكنا من خلال الجمع بين خبراتنا الفريدة في إنترنت الأشياء والسحابة والفهم العميق لسوق شركة لينك &  كو، إلى تطوير منصة مشتركة آمنة وموثوق بها بشكل مشترك من أجل الوفاء بوعود العلامة
ولهذه الشراكة تأثير إيجابي على أعمالنا الأساسية من خلال التحكم بحركة البيانات في الشبكات التي نزود عملاءنا بها وهذا دليل على قدرتنا الريادية لدفع الابتكار لأعمال العديد من الصناعات الناشئة الجديدة التي نستكشفها 
=