Wednesday, 26 April 2017

PQ Launches in Egypt



Cairo, 19 April 2017- PQ for mobility services announced the launch of its operations in the Egyptian market. The company aims to rapidly grow in Egypt and raise the quality bar of the sector as a step to achieve its long-term vision of being the first company of its kind to start in Egypt and expand globally. PQ’s focus on offering quality services is a top priority for the company, with comprehensive, ongoing trainings provided to all drivers as well as continuous IT support and enhancement for the application itself.
PQ is the first App in the world to provide “One click booking” experience. The App is developed to be the first in the world with two booking buttons to save you the hassle of going back and forth to change the payment method (want to pay by Cash, click on Book Cash, want to pay by your card, click on Card). In addition, PQ cancelled peak time tariff in order to offer fair tariff for customers all day. 
“With Egypt being a key market in the Middle East and North Africa, we believe that the Egyptian market is a suitable hub for start-ups in the region,” said Karim Ebeid, founder and General Manager, PQ. “Our line of business is very competitive, especially in Egypt that shows exceptional potential for launching an emerging business such as PQ. We believe that competition is always a good thing for both customers and drivers, as the more companies there are, the more services and offers you provide for customers and drivers alike. We expect to achieve significant growth rate this year, through our competitive features to help change this sector in Egypt in record time.”  

PQ is now available for both Android and IOS. 

PQ تنطلق في السوق المصري

القاهرة في  19 أبريل 2017- أعلنت شركة PQ لخدمات الانتقالات عن انطلاق أعمالها وتطبيقها في السوق المصري. تتمثل أهداف الشركة في تحقيق النمو السوقي في مصر، ورفع معايير الجودة في هذا القطاع بالسوق المحلي، بهدف المساعدة على تنفيذ استراتيجية الشركة على المدى الطويل والمتمثلة في أن تصبح الشركة الأولى للانتقالات الخاصة التي تبدأ من مصر وتنطلق منها لجميع أنحاء العالم. وتركز الشركة بشكل أساسي على الحفاظ على جودة خدماتها من خلال تقديم تدريبات شاملة ومستمرة لقائدي السيارات، والعمل على تطوير التطبيق بشكل دائم.

يقول كريم عبيد- مؤسس ومدير عام PQ: "تُعد مصر من أهم الأسواق الرئيسية في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، كما أنها من الأسواق التي تتمتع بإمكانيات هائلة لإطلاق الشركات الناشئة مثل PQ. إنّ سوق حجز السيارات الخاصة يتميز بتنافسيته الشديدة، وكلما زاد عدد الشركات، كلما تطور هذا السوق ليقدم خدمات وباقات جديدة للعملاء وقائدي السيارات على حد سواء ولهذا نتوقع تحقيق معدل نمو كبير خلال العام الحالي، عن طريق ما نقدمه من مزايا تنافسية ، بما يساعدنا على تغيير هذا القطاع في مصر بشكل كبير خلال زمن قياسي "

يُعتبر تطبيق PQ هو أول تطبيق من نوعه في العالم يتيح للمستخدم حجز السيارة بضغطة زر واحدة، مع إمكانية الحجز بطريقتين من نفس الصفحة (السداد نقدي أو من خلال البطاقة الائتمانية). ولأول مرة في السوق المصري قامت PQ بإلغاء تعريفة وقت الذروة للحصول على تعريفة عادلة للعملاء على مدار اليوم.
=