Tuesday, 14 March 2017

ILTM Arabia launches as outbound travel market set to be worth $165 billion by 2025


  • Luxury travel show ILTM Arabia to launch at Arabian Travel Market
  • The Middle East registered a 9 per cent growth in outbound travel numbers in 2015, making it the fastest growing outbound market
  • UAE outbound travel grew 19% between 2013 and 2015
 
Expenditure on outbound travel from the Middle East is expected to reach $165.3 billion by 2025, according to the World Travel and Tourism Council.

Highlighting the buoyant outbound travel market, another report, issued by the United Nations World Tourism Organisation (2015 Tourism Highlights), which includes research teams from Frost & Sullivan and Insights Middle East, revealed a 9 per cent growth in the number of outbound travellers from the region in 2015, while the total estimated value of outbound travellers from the GCC in 2014 was $64 billion.

The common denominator for both these reports is that the growth is being driven by international luxury travellers, which dovetails conveniently with the launch of International Luxury Travel Market (ILTM) Arabia, in collaboration with Arabian Travel Market (ATM).

The new vertical luxury event takes place on the first two days of the four-day ATM (Monday 24 and Tuesday 25 April) located in hall 1 of the Dubai World Trade Centre.

ILTM Arabia will target high net-worth travellers from throughout the GCC and wider Middle East region, with buyers from the UAE, Saudi Arabia and Qatar expected to have a particularly strong presence.

Alison Gilmore, Portfolio Director for ILTM, said: “The Arabian outbound market is established and affluent, with a growing generation of individuals looking to spend their leisure time in the world’s finest places.  This year we are inviting some of our closest partners to experience the new ILTM Arabia and explore the increasing business opportunities from the region’s highest net worth travellers.”

Simon Press Senior Exhibition Director, Arabian Travel Market, commented: “Although low oil prices and sluggish economic growth at home might be stifling business confidence, the strength of the US dollar of which many of the GCC currencies are pegged to, means travelling overseas is invariably better value than it was in the past. The UAE for example witnessed a 19% increase in outbound trips to Europe in 2013-2015.”

Research company Euromonitor International, says the number of outbound trips from the UAE alone increased by 5 per cent to 3.5 million in 2015, with those travellers spending $19.35 billion, up 10 per cent on 2014 - UAE residents travelled for longer and spent more in 2015.

Only the most discerning luxury travel buyers from the region will be invited to the event including companies such as FSMagic and Quintessentially Travel. Buyers will be fully hosted by ILTM and attend one-to-one, pre-scheduled appointments with up to 25 international luxury travel brands – a first for ATM and the proven successful ILTM portfolio format.

Confirmed exhibitors at ILTM Arabia include Waldorf Astoria Hotels & Resorts and Conrad Hotels & Resorts, Small Luxury Hotels of the World, The One Barcelona (Spain) and Velaa Private Island (Maldives).

For more information please contact david.todd@reedexpo.co.uk, or visit www.iltm.com/arabia

قيمة الإنفاق على السفر الخارجي من منطقة الشرق الأوسط ستصل إلى 165.3 مليار دولار بحلول العام 2025

  • إطلاق معرض السفر الدولي الفاخر (ILTM) ضمن فعاليات سوق السفر العربي بدبي
  • نمو عدد المسافرين إلى الخارج من منطقة الشرق الأوسط في عام 2015 بنسبة 9 في المائة
  • نمو قطاع السفر الخارجي من دولة الإمارات بنسبة 19٪ بين عامي 2013 و2015
  
تشير التقديرات إلى أن قيمة الإنفاق على السفر الخارجي من منطقة الشرق الأوسط ستصل إلى 165.3 مليار دولار بحلول العام 2025، وذلك وفقاً لمجلس السياحة والسفر العالمي.

كما أشار تقرير آخر صادر عن منظمة السياحة العالمية في العام 2015 بالشراكة مع "فروست أند سوليفان" و"إنسايتس" الشرق الأوسط، إلى نمو عدد المسافرين إلى الخارج من المنطقة في عام 2015 بنسبة 9 في المائة، في حين بلغت القيمة الإجمالية المقدرة لإنفاق المسافرين إلى الخارج من دول مجلس التعاون الخليجي حوالي 64 مليار دولار في عام 2014.

وبهدف تسليط الضوء على هذا القطاع، سيتم إطلاق معرض السفر الدولي الفاخر (ILTM) بالتعاون مع معرض سوق السفر العربي، وذلك يومي الاثنين 24 أبريل والثلاثاء 25 أبريل في القاعة رقم 1 في مركز دبي التجاري العالمي.

ويستهدف هذا الحدث المسافرين من أصحاب الثروات من جميع أنحاء دول مجلس التعاون الخليجي ومنطقة الشرق الأوسط، ومن المتوقع أن يتم تسجيل حضور قوي للمشترين من دولة الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية وقطر.

وبهذا السياق قالت أليسون غيلمور من (ILTM): "يشهد قطاع السفر الخارجي من المنطقة نمواً ملحوظاً مع وجود أعداد متزايدة من الأفراد الراغبين بقضاء أوقات فراغهم في أرقى الأماكن والوجهات حول العالم. وقد دعونا هذا العام مجموعة من شركائنا للمشاركة في معرض السفر الدولي الفاخر (ILTM) واستكشاف الفرص التجارية الناتجة عن المسافرين من أصحاب الثروات في المنطقة".

ومن جانبه قال سيمون بريس، مدير أول معرض سوق السفر العربي: "على الرغم من انخفاض أسعار النفط وتباطؤ النمو الاقتصادي في المنطقة إلا أن قطاع السفر الخارجي يشهد نمواً مستمراً، وعلى سبيل المثال شهدت دولة الإمارات العربية المتحدة زيادة بنسبة 19٪ في عدد الرحلات الخارجية إلى أوروبا خلال الفترة 2013-2015".

وأشارت مؤسسة "يورو مونيتور" الدولية للأبحاث إلى أن عدد الرحلات الصادرة من دولة الإمارات وحدها ازدادت بنسبة 5 في المائة لتصل إلى 3.5 مليون رحلة في عام 2015، وبلغ حجم إنفاق هؤلاء المسافرين 19.35 مليار دولار بزيادة قدرها 10 في المائة بالمقارنة مع العام 2014.

وستتم دعوة مجموعة من المشترين بقطاع السفر الفاخر في المنطقة لهذا الحدث بما في ذلك شركة (FSMagic) و(Quintessentially Travel). وسيتم استضافة المشترين بالكامل من قبل (ILTM) لحضور مجموعة من الاجتماعات المحددة مسبقاً مع ما يصل إلى 25 من العلامات التجارية العالمية في قطاع السفر الفاخر.

وتشمل قائمة الجهات العارضة المشاركة في معرض السفر الدولي الفاخر (ILTM) كلاً من والدورف أستوريا للفنادق والمنتجعات، وكونراد للفنادق والمنتجعات، و(Small Luxury Hotels of the World) و (The One Barcelona) من اسبانيا، و(Velaa Private Island) من جزر المالديف.

ويمكن الاطلاع على مزيد من المعلومات عبر زيارة الموقع الإلكتروني: www.iltm.com/arabia
=