Tuesday, 28 March 2017

Epson expands its range with projectors for smarter presenting and collaboration, in the office and on the move

Epson expands its range with projectors for smarter presenting and collaboration, in the office and on the move
Gesture control, screen mirroring and wireless presenting across the range make it easier than ever before to give professional presentations

Text Box:   Egypt- 28 March 2017 – Epson announces new business projectors to offer impactful presentations around the office and on the move. Designed for SMEs and corporates, the EB-1795F and EB-2265U deliver effective, high-quality Full HD presentations with large display sizes. They also take advantage of interactive and smart presenting features, such as gesture control and screen mirroring.

Jason Whiley, director of sales, Epson Middle East says: “Our projectors use the latest technology to allow sharing and impressive true colour presentations on scalable screen sizes of up to 300 inches with a Full HD resolution, something that flat-panel displays just can't economically offer. As well as being the best value way of introducing scalable screen sizes, they’re ideal for creating a modern, engaging and productive workplace. Whether presenting on the road with the ultra-mobile EB-1795F, or delivering powerful presentations in the office with the EB-2265U, those viewing presentations will benefit from Full HD resolution for superb image quality and great detail. And our 3LCD technology delivers equally-high white and colour light output to project faithful representations of the colours of the content you’re sharing.”

First impressions count in business, and with the EB-1795F you can deliver impressive presentations to help you make your point, even when you’re out of the office. Its lightweight design and small form factor, that will easily fit into a laptop bag, make it ideal for elite sales staff and other frequent business travellers needing to present on the road. As you’d expect from the leading projector brand[1], this model has plenty of features that make it quick and easy to set up and present, including auto power on, auto source search, horizontal and vertical keystone correction, screen fit, and NFC to easily connect your device. Plus a variety of connectivity options, such as Wi-Fi, WiDi and screen mirroring, mean that you will be easily presenting from your chosen mobile device, laptop or even USB stick, in no time. Gesture controls make it easy to switch between slides with a swipe of your hand, and split screen means you can present from two sources simultaneously.

The EB-2265U is part of a range that delivers bigger, better-quality business presentations on corporate, SME and educational premises delivering  scalable screen size of up to 300 inches with a Full HD resolution.

Set-up is hassle free thanks to focus help, Auto Power On, copy OSD settings, auto keystone correction and screen fit, as well as a variety of connectivity options such as HDBaseT and Wireless LAN, dual HDMI and screen mirroring. An increased lamp life of up to 10,000 hours in eco mode reduces maintenance times and servicing.

Screen mirroring makes it easy to share content from devices, and Multi-PC projection software can support up to 50 PCs being connected to one device  -  Windows 10 and Mac compatibility. Epson’s iProjection App makes it even easier to share content from mobile devices in a bring your own device (BYOD) environment. Split-screen capability enables presenters to connect and present two sources on one display, and just like the EB-1795F, this model comes with gesture control to change slides with the swipe of a hand.

There are a number of other models available in the same range as the EB-2265U. Please see the included comparison table to find out more.




إبسون توسِّع نطاق سلسلتها بأجهزة عرض للتقديم والتعاون الأكثر ذكاءً، في المكتب وأثناء التنقل التحكم بالإيماءات، ومطابقة الشاشة، والتقديم اللاسلكي عبر السلسلة يجعل تقديم العروض الاحترافية أسهل من أي وقت مضى
القاهرة، جمهورية مصر العربية، 28 مارس 2017أعلنت شركة إبسون عن طُرز جديدة من أجهزة العرض المخصصة للأعمال لتقديم عروض مؤثرة في أي مكان بالشركة وأثناء التنقل. وقد تم تصميم الطرازين EB-1795F وEB-2265U للشركات والمنشآت الصغيرة والمتوسطة، وهما يقدمان عروضًا فعّالة وعالية الجودة بدقة الوضوح العالي الكامل مع أحجام شاشة كبيرة. ويستفيد كلا الطرازين أيضًا من ميزات تقديم العروض التفاعلية والذكية، مثل التحكم بالإيماءات ومطابقة الشاشة.


وفي هذا الإطار، قال السيد/ هانز دامر، مدير قسم الأجهزة المرئية لمنطقة أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا وروسيا في شركة Epson Europe: "تستخدم طُرزنا من أجهزة العرض أحدث التقنيات للسماح بالمشاركة وتقديم العروض المبهرة بألوان حقيقية على شاشات عرض قابلة للتوسع بأحجام تصل إلى 300 بوصة مع دقة الوضوح العالي الكامل؛ وهي ميزة لا يمكن أن تقدمها الشاشات ذات اللوحة المسطحة بتكلفة اقتصادية. وفضلاً عن كونها الوسيلة الأعلى قيمة لتقديم أحجام الشاشة القابلة للتوسع، فإن أجهزة العرض هذه تعتبر مثالية أيضًا لخلق مساحة عمل عصرية وجذابة ومثمرة. وسواء كنت تقدم العروض أثناء التنقل باستخدام الطراز EB-1795F فائق الخفة، أو كنت تقدم عروضًا قوية في المكتب باستخدام الطراز EB-2265U، فإن الأشخاص الذين يشاهدون تلك العروض سيستفيدون من دقة الوضوح العالي الكامل للتمتع بجودة صورة رائعة وقدر كبير من التفاصيل. وتنتج تقنية 3LCD معدلاً عاليًا ومتساويًا من انبعاث الضوء الأبيض والملون لعرض تمثيلات أمينة لألوان المحتوى الذي تشاركه".


ومن المعروف أن الانطباعات الأولى تدوم في مجال الأعمال؛ وباستخدام الطراز EB-1795F، يمكنك تقديم عروض مذهلة لمساعدتك على توضيح وجهة نظرك، حتى عندما تكون خارج المكتب. وعلاوةً على ذلك، فإن التصميم خفيف الوزن والحجم الصغير لهذا الطراز، الذي يمكن وضعه بسهولة في حقيبة كمبيوتر محمول، يجعله مثاليًا لصفوة موظفي المبيعات وغيرهم من الموظفين المتنقلين باستمرار ممن يحتاجون إلى تقديم عروض أثناء التنقل من مكان إلى آخر. وكما تتوقع من العلامة التجارية الرائدة في أجهزة العرض، يحتوي هذا الطراز على الكثير من الميزات التي تسرِّع وتسهِّل إعداد الجهاز وتقديم العروض - بما في ذلك التشغيل التلقائي، والبحث التلقائي عن المصدر، وتصحيح الانحراف الأفقي والرأسي، وتناسب إطار الشاشة، والاتصال بالمجال القريب (NFC) - وذلك لتوصيل جهازك بسهولة. ويعني توافر مجموعة متنوعة من خيارات الاتصال - مثل Wi-Fi وWiDi ومطابقة الشاشة - أنك ستقدم عروضًا بكل سهولة من جهاز الجوّال أو الكمبيوتر المحمول الذي تختاره أو حتى وحدة ذاكرة متصلة عبر USB في لمح البصر. وتسهِّل عناصر التحكم بالإيماءات إمكانية التبديل بين الشرائح بتمريرة سريعة من يدك، كما أن وظيفة الشاشة المقسَّمة تعني أنه يمكنك تقديم العروض من مصدرين مختلفين في آن واحد.


ويعتبر الطراز EB-2265U جزءًا من سلسلة تقدم عروض أعمال أكبر حجمًا وأفضل جودةً في مقار الشركات والمنشآت الصغيرة والمتوسطة والمؤسسات التعليمية مع حجم شاشة قابل للتوسع يصل إلى 300 بوصة ودقة الوضوح العالي الكامل.


ويكون الإعداد خاليًا من المتاعب بفضل المساعدة في الضبط البؤري، والتشغيل التقائي، ونسخ الإعدادات المعروضة على الشاشة، وتصحيح الانحراف التلقائي، وتناسب إطار الشاشة، فضلاً عن مجموعة متنوعة من خيارات الاتصال مثل HDBaseT، والشبكة المحلية اللاسلكية، ومنفذي HDMI، ومطابقة الشاشة. ويؤدي العمر الافتراضي الأطول للمصباح - الذي يصل إلى 10,000 ساعة في الوضع الاقتصادي - إلى تقليل أوقات الصيانة والإصلاح.


وتسهِّل مطابقة الشاشة مشاركة المحتوى من الأجهزة، ويمكن أن يدعم برنامج Multi-PC Projection عددًا يصل إلى 50 جهاز كمبيوتر متصلاً بجهاز واحد، مع التوافق مع نظامي التشغيل Windows 10 وMac. كما يسهِّل تطبيق iProjection من إبسون بصورة أكبر مشاركة المحتوى من أجهزة الجوّال في الشركات التي تسمح بنظام "أحضر جهازك الشخصي إلى مكان العمل" (BYOD). وتسمح إمكانية الشاشة المقسَّمة لمقدمي العروض توصيل مصدرين مختلفين وتقديم عروض منهما في آن واحد. وتمامًا مثل الطراز EB-1795F، يأتي هذا الطراز أيضًا بالتحكم بالإيماءات لتغيير الشرائح بتمريرة سريعة من أحد اليدين.

=