Sunday, 26 March 2017

Ericsson andTigo partner with GSMA to connect the unconnected in rural Tanzania


· Ericsson and Tigo launch first active 3G sites in GSMA infrastructure-sharing partnership geared towards connecting rural Tanzania
·The Ericsson Radio System provides first-time mobile broadband subscribers with quality services Tigo is known for
·  Tigo will enjoy energy efficiency gains of up to 40% in network operations
Ericsson (NASDAQ:ERIC) and leading Tanzanian mobile network operator Tigo have partnered to launch the first of a series of rural pilot tower sites to provide mobile broadband coverageinChiwale and Mingumbiin LindiMtwara region, a rural province in the country where there was previously no connection.
This deployment is the offshoot ofa pilot infrastructure-sharing partnership brokered by the GSMA with Tigo, the government of Tanzania, and twoother major mobile network operators (Airtel and Vodacom) to connect the over 13 million underserved individualsliving in rural parts of the country.
Sharing infrastructure and engaging the government on reduced taxes in these regions allows operators to reduce the cost of deploying mobile broadband networks in places where it was previously not viable to do so.
Tigo and Ericsson have set the pace in this partnership bylaunching the first active site based on the new generation multi-standard Ericsson Radio System.Thesuite of solutions provides the capabilities needed to reduce the total cost of ownership by up to 40 percent when rolling out Ericsson's total site solution for mobile broadband. This makes investments viable in markets with low average revenue per user.
Theenergy-efficient suites of solutions will also enable Tigo and their roaming partners to seamlessly identify underserved communities in the region, making it faster to introduce or improve the mobile broadband experience of their subscribers in these rural communities. This is the first commercial launch of this solution in Sub-Saharan Africa.
Jerome Albou, Chief Technical and IT Officer, Tigo Tanzania, says: “At Tigo, it is our mission to lead the adoption of the internet and a digital lifestyle in Tanzania. Access to mobile broadband will open these rural communities to previously elusive services such as mobile money, e-health, e-education and e-government, thereby transforming the way people play, learn and do business forever.”
Jean-Claude Geha, Head of Region Sub-Saharan Africa, Ericsson, says: “We are strong advocates of the role of ICT to enable the realization of a new, universal set of Sustainable Development Goals (SDGs). Our partnerships and solutions seek to bring the benefits of mobile technology to everyone in creating a more inclusive and sustainable world.With Tigo,we delivered the most sustainable and efficient mobile broadband solution capturing the needs of these specific, rural sites.”
The new suite of solutions consists of:Ericsson Site Manager software paired with Ericsson Site Controller, Radio 2219, Antenna Integrated Radio, AIR 2488MINI-LINK 6363MINI-LINK 6651 indoor unit and new additions to the Ericsson Enclosure familyIt also includes new software enhancements to both the Zero Touch WCDMA and Flow of Users solutions.
Ericsson at Mobile World Congress 2017
Anything can happen on the digital frontier, a promising but undiscovered future. From February 27 to March 2 in Barcelona, Spain, Ericsson is demonstrating a collaborative approach and innovative solutions to succeed in this arena.
With our customers and partners, we work across industries, physical boundaries and perceived limitations. Join us in Hall 2 or online during MWC 2017 and engage in conversations and demonstrations about our favorite things: 5G; platforms and services for IT, Cloud, Networks, and TV & Media; connected solutions for industries; the Internet of Things; and partnering for success.


إريكسون وتيغو تتعاونان مع الجمعية الدولية لشبكات الهاتف المحمول لتأمين الاتصال في المناطق الريفية من تانزانيا

· إطلاق أولى المواقع الفعالة لتقنية الجيل الثالث في إطار الشراكة الخاصة بالمشاركة في البنية التحتية للجمعية الدولية الخاصة بشبكات الهاتف المحمول في سبيل تأمين الاتصال للمناطق الريفية في تانزانيا
·إن شركة تيغو تؤمن توفيراً في الطاقة بنسبة 40% على مستوى الشبكات التشغيلية

القاهرة 19  مارس ٢٠١٧
أعلنت إريكسون ( المسجلة في ناسداك : إريك) عن تعاونها مع شركة تيغو التانزانية الرائدة في تشغيل شبكات الاتصالات المتنقلة وذلك في سبيل إطلاق المجموعة الأولى من مواقع الاتصالات المتنقلة في المناطق الريفية لتأمين التغطية للحزمة العريضة للاتصالات المتنقلة في مناطق شيوال، مينغومبي وليندي متوارا، وهي مناطق ريفية في تانزانيا غير مغطاة بشبكة الاتصالات المتنقلة.
إن هذا النشر يشكل مشروعاً رائداً من الشراكة في مجال مشاركة البنية التحتية التي تم إنشاؤها من قبل تيغو والجمعية الدولية لشبكات الهاتف المحمول والحكومة التانزانية، وشركتين أخريين من مشغلي شبكات الاتصالات المتنقلة (إيرتيل وفوداكوم) من أجل تامين الاتصالات المتنقلة لحوالي 13 مليون شخص يعيشون في المناطق الريفية التانزانية.
إن البنية التحتية المشاركة، والتدخل الحكومي لتخفيض الضرائب في هذا المناطق، سمح للمشغلين بتخفيف تكلفة نشر شبكات الاتصالات المتنقلة ذات الحزمة العريضة وهو أمر كان غير ممكناً في الماضي.
وقد مهدت كل من اريكسون وتيغو الطريق لهذه الشراكة من خلال إطلاق الموقع الأول المبني على الجيل الجديد من نظام اريكسون الراديوي المتعدد المواصفات، إن مجموعة الحلول تؤمن القدرات اللازمة لتخفيض التكلفة الإجمالية للتملك بحوالي 40%، ما يجعل الاستثمارات أكثر حيوية في الأسواق في حالة انخفاض معدل العائد لكل مستخدم.
إن الاقتصاد في الطاقة أمر متناسب مع كافة الحلول التي ستمكن تيغو وشركائها للتعرف بشكل انسيابي على المجتمعات غير المتصلة في المنطقة، كما سيمكنها من إطلاق او تطوير تجربة الحزمة العريضة للاتصالات المتنقلة للمستخدمين في المناطق الريفية، ويعتبر هذا التعاون الاقتصادي الأول من نوعه في منطقة جنوب الصحراء بأفريقيا.
وفي هذا الاطار قال جيروم ألبو، الرئيس التقني ووحدة تكنولوجيا الاتصال في تيغو تانزانيا: "إن رسالتنا في تيغو تتمثل بالريادة في تبني الانترنت والحياة الرقمية في تانزانيا، إن النفاذ للحزمة العريضة من الاتصالات المتنقلة سيجعل هذه المناطق الريفية متصلة بالعديد من الخدمات الرقمية كخدمة الأموال المتنقلة، الصحة الالكترونية، التعليم الالكتروني والحكومة الإلكترونية والتي ستغير حياة السكان في هذه المناطق لناحية العمل والتعلم واللعب".   
أما جان كلود جحا، رئيس أريكسون لمنطقة جنوب الصحراء في أفريقيا، فقال: " إننا نؤكد على دور تكنولوجيا الاتصال والمعلومات في التمكن من تحقيق أهداف الأمم المتحدة المستدامة SDG لتأطير أجندة التنمية العالمية خلال 15 سنة القادمة، إن شراكاتنا وحلولنا تهدف إلى تامين تكنولوجيا الاتصالات المتنقلة للجميع من خلال إيجاد مجتمع أكثر استدامة.
إننا ومن خلال تعاوننا مع تيغو نؤمن أكثر حلول الحزمة العريضة للاتصالات المتنقلة الأكثر استدامة وكفاءة وذلك في سبيل تأمين الحاجات الخاصة لهذه المناطق الريفية.
تتألف الحزمة الجديدة من الحلول: برنامج إريكسون لإدارة المواقع المقترن ببرنامج إريكسون للتحكم بالمواقع، راديو 2219، هوائي مدمج للراديو، هوائي 2488، ميني لينك 6363، ميني لينك 6651، وحدة داخلية وإضافات جديدة لخدمات اريكسون، كما تتضمن تعزيز للبرمجيات الجديدة لكل من نظام Zero Touch WCDMA وحلول Flow of Users

اريكسون في المؤتمر العالمي للاتصالات المتنقلة 2017
إن كل شيء بات ممكناً في العالم الرقمي، مستقبل واعد ولكنه غير مكتشف، من 27 فبراير وحتى 2 مارس في برشلونة بإسبانيا، ستقوم اريكسون باستعراض مقاربة تعاونية وحلول ابتكارية للنجاح في هذا القطاع.
إننا نعمل بالتعاون مع عملائنا وشركائنا في كافة القطاعات، عبر الحدود القائمة والقيود المتصورة. انضموا الينا  في القاعة 2 او عن طريق الاونلاين خلال المؤتمر العالمي للاتصالات المتنقلة وشاركونا في المحادثات او الاستعراضات حول خدماتنا المفضلة: تكنولوجيا الجيل الخامس، المنصات والخدمات الخاصة بتقنية الاتصالات، السحابة، الشبكات، التلفزيون والاعلام، الحلول المتصلة للقطاعات المختلفة، انترنت الأشياء، والشراكة من اجل النجاح.
يمكنكم الاطلاع على الصور على الموقع 
=