Tuesday, 7 February 2017

Panasonic launches new bagless MC-CL560 series to expand current Vacuum Cleaner Lineup in Middle East & Africa




The canister type bagless MC-CL560 series offer long lasting suction power with the unique mega cyclone system

Dubai, United Arab Emirates

Panasonic Marketing Middle East and Africa (PMMAF) has launched the latest line up of vacuum cleaners, MC-CL 565, MC-CL 563, and MC-CL 561, which are successors to the company’s popular bagless canister model MC-CL 48 series, in Middle East & Africa. All three models feature a combination of innovative long lasting suction power technology & full capture nozzle that make cleaning easy, efficient and effective.

Panasonic’s new models come with high performance, powerful motors ranging from, 1600 W to 2000 W, and long lasting suction power, thanks to the unique mega cyclone system. The centrifugal force of the cyclone system keeps dust and dirt at the bottom of the canister, and away from the filter. Also, the detachable and hassle free dust container allows for a quick and convenient disposal, not to mention keeping hands away from any dirt.  

The Double HEPA system filter in MC-CL565 consists of the main HEPA filter and exhaust HEPA filter that captures fine particles ensuring the area is free from any pollutants. The top and midrange models MC-CL565 and MC-CL563 features a full capture nozzle with a front cover that opens to help in cleaning edges efficiently. The nozzle is attached to an ergonomically curved wand providing smoother manoeuvrability. This also enables cleaning different surfaces including floor, carpets, and furniture, really easy.

“The new MC-CL560 series is designed to meet the growing demand for convenience among the regional urban population. The mega-cyclone system and detachable dust compartment, provides convenient, but powerful cleaning. We have packed MC-CL560 series line up with unique features, right from the compact size, to the highly powerful long lasting suction power operation, to meet consumers’ desire to have one cleaning machine that can clean different types of surfaces,” said Mr. Taniguchi Kei, Director - Consumer Marketing Division, Panasonic Marketing Middle East and Africa (PMMAF).

He added that Panasonic MC-CL560 series is great looking, easy-to-control and very powerful canister type bagless Vacuum Cleaners, with a decent bin capacity of 2L for all three models which also includes attachments designed to efficiently clean any surface, including hard-to-reach corners, and edges.

The Panasonic MC-CL560 series is available in the UAE, Saudi Arabia, Kuwait, Oman, Bahrain, and Pakistan. The product range will be launched in Jordan and Lebanon by February 2017. The MC-CL560 range of vacuum cleaners include models MC-CL561, MC-CL 563 and MC-CL 565 for prices ranging from AED 299 to 399 AED in the UAE.

" باناسونيك " تطلق مجموعتها الجديدة من المكانس الكهربائية من سلسلة MC-CL560 في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا
المكانس الكهربائية من سلسلة MC-CL560 تتميز بقوة شفط تدوم طويلاً مع نظام ’ميجا سايكلون‘ الفريد لشفط الهواء بتقنية الطرد المركزي
دبى، الامارات العربية المتحدة:
أعلنت شركة ’باناسونيك الشرق الأوسط وأفريقيا للتسويق‘ عن إطلاق أحدث مجموعة من المكانس الكهربائية من طرازات MC-CL 565 و MC-CL 563 و MC-CL 561، والتي تعتبر بمثابة الجيل الجديد من من سلسلة طرازات مكانس ’باناسونيك‘ الكهربائية المزودة بمستوعبات بدون أكياس  MC-CL 48، وذلك في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا. وتتميز الوحدات الثلاث الجديدة بمزيج من تكنولوجيا قوة الشفط المبتكرة التي تدوم طويلاً وفوهة الالتقاط الكلي التي تجعل من التنظيف عملية تتسم بالسهولة والكفاءة والفعالية.
وتتميز طرازات المكانس الجديدة من ’باناسونيك‘ بأدائها العالي والمحركات القوية التي تتراوح استطاعتها بين 1600 واط إلى 2000 واط إلى جانب قوة شفط تدوم طويلاً بفضل نظام ’ميجا سايكلون‘ لشفط الهواء بتقنية الطرد المركزي. وتعمل قوة الطرد المركزي لنظام ’ميجا سايكلون‘ على إبقاء الغبار والأوساخ في الجزء السفلي من مستوعب الغبار بعيداً عن الفلتر. وعلاوةً على ذلك، يسمح مستوعب الهواء القابل للفصل وسهل الاستخدام التخلص من محتوياته بصورة سريعة ومريحة، ناهيك هن عدم الحاجة للمس الأوساخ باليد.
ويتألف نظام فلتر جسيمات الهواء المزدوج عالي الكفاءة (Double HEPA) من الفلتر الرئيسي وفلتر العادم الذي يلتقط حتى أدق الجسيمات ويضمن خلو المنطقة من أي ملوثات. وتزود النماذج العليا والمتوسطة من طرازات MC-CL565 و MC-CL563 فوهة التقاط كلي مع غطاء أمامي يفتح للمساعدة في تنظيف الحواف بكل كفاءة وفعالية. وتتصل الفوهة بعمود منحنٍ مريح لتوفير قدرة أكبر على المناورة. وبالإضافة إلى ذلك، يمكن هذا الأمر تنظيف مختلف الأسطح بما يشمل الأرضيات والسجاد والأثاث بسهولة تامة.
وبهذه المناسبة، قال السيد تانيجوتشي كي، مدير قسم التسويق للمستهلك لدى شركة ’باناسونيك الشرق الأوسط وأفريقيا للتسويق‘: "صممت سلسلة MC-CL560 الجديدة لتلبية الطلب المتزايد على الراحة من قبل سكان المنطقة. وتوفر ميزات كنظام ’ميجا سايكلون‘ ومستوعب الغبار القابل للفصل تجربة تنظيف مريحة وقوية في آن معاً. كما قمنا بتزويد سلسلة MC-CL560 بمجموعة فريدة من المزايا، بدايةً من حجمها الصغير ووصولاً إلى عملية شفط الهواء القوية التي تدوم طويلاً، من أجل تلبية رغبة المستهلكين بامتلاك آلة تنظيف قادرة على تنظيف مختلف أنواع الأسطح".
كما أشار السيد كي إلى أن سلسلة MC-CL560 من ’باناسونيك‘ تتميز بمظهر رائع وسهولة التحكم، إذ أنها تعتبر مكانساً كهربائيةً قويةً للغاية مزودة بمستوعب بدون أكياس مع مستوعب بسعة جيدة من 2 ليتر في جميع الطرازات الثلاثة التي تشتمل أيضاً على مرفقات مصممة لتنظيف أي سطح بكل فعالية، بما يشمل الزوايا والحواف التي يصعب الوصول إليها.
وتتوفر سلسلة المكانس الكهربائية MC-CL560 من ’باناسونيك‘ في كل من الإمارات العربية المتحدة والكويت وعمان والبحرين وباكستان. وسيتم إطلاق هذه السلسلة خلال شهر يناير في السوق السعودية، وخلال شهر فبراير في كل من الأردن ولبنان. كما تتوفر سلسلة المكانس الكهربائية MC-CL560 من ’باناسونيك‘ في كل من الإمارات العربية المتحدة والكويت وعمان والبحرين وباكستان. وتم إطلاق هذه السلسلة خلال شهر يناير في السوق السعودية، و سيتم الإطلاق خلال شهر فبراير في كل من الأردن ولبنان. وتشتمل سلسلة MC-CL560 على طرازات MC-CL561 و MC-CL 563 و MC-CL 565 بأسعار تتراوح بين 299 و399 درهم في دولة الإمارات العربية المتحدة.

=