Tuesday, 21 February 2017

GETEX to offer interactive platform for global education services providers to engage international students


GCC to have 15 million students by 2020 at CAGR of 3.6 per cent
February 20, 2017 - The GCC’s education sector is experiencing robust growth driven by a steady student enrolment rate amidst rapid population growth. The leadership push for the development of a knowledge-based economy in the UAE, is generating positive response to higher education from UAE Nationals. According to a recent study, the total number of students in the region’s education sector is poised to reach 15 million in 2020 at a compounded annual growth rate (CAGR) of 3.6 per cent from 12.6 million in 2015. Enrolment is set to grow at a CAGR of 5.1 per cent in private schools and 2.6 per cent in government schools.
The UAE in particular has been developing its higher education segment with the establishment of prominent international universities and educational institutions with the aim of becoming a hub for higher education to attract overseas students. The country’s tertiary enrolment rate is increasing, with 42,000 additional seats required by 2020. Of the AED 48.7 billion 2017 budget forming part of the five-year AED 248 billion general federal budget for 2017-2021, AED 10.2 billion or 20.5 per cent has been allocated for general and higher education.
Complementing the GCC’s robust education sector, the Gulf Education and Training Exhibition (GETEX), the leading student recruitment platform in the Middle East and Asia, offers a unique platform for educational institutions, colleges and universities from all over the world to get in touch with potential students. The interactive seminars at GETEX enables students to collectively listen to presentations from university representatives, ask questions and get first-hand information on various programs and courses, fee structures, campus and hostel facilities, and scholarship opportunities.
Anselm Godinho, Managing Director, International Conferences and Exhibitions, organiser of GETEX, said: “The GCC’s education sector is growing sustainably, supported by the high disposable income of the local and expatriate population who are on the lookout for high-quality education for their children. Also, the recent emphasis on industry-driven education has amplified the interest of students and parents who recognise the value of career-focused education. The traditional and cultural mind-set that education must be academic and intellectual or it’s not education has given way to a more modern concept leading to more students taking courses in the arts, media, mechanics, robotics, aviation, hospitality, among others.
As the Middle East’s longest-running student sourcing event, GETEX is a perfect venue for education services providers to meet prospective students to inform them about various educational programs and courses. We are confident that like previous shows, the 2017 edition of GETEX will enable colleges and universities to meet their student enrolment quotas.”
Dr S V Kota Reddy, Academic President – Manipal University, Dubai campus, commented: “Manipal University Dubai campus has been one of the earliest supporters of GETEX and a consistent participant for a number of years now. Students and parents find the exhibition to be a great opportunity to interact with professionals from the higher education space so that they can plan ahead when it comes to career options in the future. With a legacy that spans decades of quality education, we feel our presence here has been very effective over the years, being able to help students and parents take the right career decision.”
Dan Adkins, Academic Director for Murdoch University Dubai, added: “We have been participating in GETEX for seven years because it is the premier educational conference in the UAE and we have been told by many parents and students from across the region that they found it to be a great way to learn about the leading universities in the UAE, such as Murdoch University - Dubai. GETEX offers us the opportunity to assist students who will be making their university decisions over the next few years achieve their dreams.”
To be held under the patronage of the UAE Ministry of Education, GETEX 2017 will take place from April 13 to 15, 2017 at the Dubai International Convention and Exhibition Centre. The key features of GETEX Spring 2017 include seminars and Career Advisory and Counsellor Forums. In addition, a new segment – the Student Activity Floor - will demonstrate ‘learning beyond the classroom’ by integrating sports, hobbies and skills in a team building environment.

For more information, log on to http://www.mygetex.com/.

معرض الخليج للتعليم والتدريب يوفر منصة تفاعلية لمزودي خدمات التعليم في العالم للتواصل مع الطلبة من أنحاء العالم

15 مليون طالب وطالبة بحلول 2020 وبمعدل نمو سنوي مركب بنسبة 3.6% في دول مجلس التعاون الخليجي

20 فبراير 2017 - يشهد قطاع التعليم في دول مجلس التعاون الخليجي نمواً قوياً مدفوعاً بمعدل التحاق ثابت للطلبة في ظل النمو السكاني المتسارع. وتسهم رغبة القيادة في تطوير اقتصاد قائم على المعرفة في دولة الإمارات، في خلق إقبال إيجابي على التعليم العالي من جانب مواطني دولة الإمارات، حيث أشارت دراسة حديثة إلى إن العدد الإجمالي للطلبة في قطاع التعليم على مستوى المنطقة سيصل إلى 15 مليون طالب وطالبة بحلول العام 2020 وبمعدل نمو سنوي مركب بنسبة 3.6% صعوداً من 12.6 مليون طالب وطالبة في العام 2015. كما أنه من المتوقع أن ينمو الالتحاق بالتعليم بمعدل سنوي مركب بنسبة 5.1% في المدارس الخاصة وبنسبة 2.6% في المدارس الحكومية.

وتعمل دولة الإمارات على وجه الخصوص، على تطوير قطاع التعليم العالي من خلال تأسيس جامعات دولية بارزة ومؤسسات تعليمية متميزة سعياً منها لأن تصبح مركزاً للتعليم العالي من أجل استقطاب الطلبة من الخارج. كما أن معدل الالتحاق بالتعليم الجامعي في الدولة آخذ بالازدياد، حيث إن هناك حاجة إلى 42.000 مقعد إضافي بحلول العام 2020. وتم تخصيص 10.2 مليار درهم أو ما نسبته 20.5% للتعليم العام والعالي من ضمن ميزانية العام 2017 المقدرة بـ 48.7 مليار درهم والتي تشكل جزءاً من الموازنة الاتحادية العامة من 2017 إلى 2021 والبالغة 248 مليار درهم.  

وفي إطار دعم قطاع التعليم في دول مجلس التعاون الخليجي، يوفر معرض الخليج للتعليم والتدريب "جيتكس"، الحدث الأبرز في مجال تدريب وتعليم الطلبة في منطقة الشرق الأوسط وآسيا، منصة فريدة للمؤسسات التعليمية والكليات والجامعات من أنحاء العالم للتواصل مع الطلبة المحتملين. وستتيح الندوات التفاعلية في هذا المعرض للطلبة فرصة الاطلاع بشكل جماعي على العروض التي يقدمها ممثلو الجامعات وطرح الأسئلة عليهم والحصول على معلومات بشكل مباشر حول مختلف البرامج والمقررات التعليمية والرسوم والحرم الجامعي والمرافق السكنية وفرص المنح الدراسية.

وقال أنسيلم غودينهو، مدير عام شركة "إنترناشيونال كونفرنسز آند إكزيبيشنز" الجهة المنظمة للحدث: "يشهد قطاع التعليم في دول مجلس التعاون الخليجي نمواً على نحو مستدام، يدعم ذلك إقبال السكان المحليين والوافدين الراغبين في الحصول على تعليم عالي الجودة لأولادهم. كما أن التركيز على قطاع تعليمي يلبي احتياجات السوق عزز من اهتمام الطلبة وأولياء الأمور ممن يدركون قيمة التعليم المرتكز على المهن. وأتاحت العقلية والثقافة التقليدية التي ترى أنه إما أن يكون التعليم أكاديمياً وفكرياً أو لا يكون، المجال لظهور مفهوم أكثر حداثة بحيث بات الطلبة يقبلون بشكل أكبر على الالتحاق بدورات في الفنون والإعلام والميكانيك والروبوتات والطيران والضيافة وغيرها من المجالات. ويعد معرض الخليج للتعليم والتدريب، الحدث الأقدم من نوعه في منطقة الشرق الأوسط، مكاناً مثالياً لمزودي خدمات التعليم للتواصل مع الطلبة المحتملين واطلاعهم على مختلف البرامج والمقررات التعليمية. ونحن على ثقة من أن دورة العام الجاري من هذا الحدث، ستتيح كسابقاتها للكليات والجامعات الفرصة للتواصل مع الكم المطلوب من الطلبة المحتملين".

من جانبه، قال الدكتور أس. في. كوتا ريدي، الرئيس الأكاديمي – جامعة مانيبال دبي: "تعد جامعة مانيبال دبي واحدة من أوائل داعمي معرض الخليج للتعليم والتدريب وأحد المشاركين الدائمين منذ عدة سنوات في هذا الحدث. ويعتبر المعرض فرصة للطلبة وأولياء الأمور تتيح لهم التواصل مع المتخصصين في مجال التعليم العالي بحيث يمكنهم التخطيط للمستقبل فيما يتعلق بالخيارات المهنية المستقبلية. ومع إرثنا الممتد لعقود في مجال التعليم، نرى أن حضورنا في هذا المعرض كان إيجابياً للغاية على مر السنين، حيث تمكنا من مساعدة الطلبة وأولياء الأمور على اتخاذ القرار المهني المناسب".

وقال دان أدكينز، المدير الأكاديمي في جامعة مردوخ دبي: "نشارك في معرض الخليج للتعليم والتدريب منذ سبعة أعوام كونه المعرض التعليمي الأبرز في دولة الإمارات، وأخبرنا العديد من الطلبة وأولياء الأمور من جميع أنحاء المنطقة أنهم يرون في المعرض فرصة كبيرة للاطلاع على ما تقدمه الجامعات الرائدة في دولة الإمارات كجامعتنا. ويتيح لنا معرض الخليج للتعليم والتدريب الفرصة لمساعدة الطلبة على اتخاذ قراراتهم الدراسية الجامعية في السنوات المقبلة وتحقيق أحلامهم في هذا المجال".

وسيقام معرض الخليج للتعليم والتدريب 2017 تحت رعاية وزارة التعليم في الفترة من 13 إلى 15 أبريل/نيسان المقبل في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض. ويشتمل معرض الخليج للتعليم والتدريب دورة الربيع 2017 على مجموعة من الندوات وملتقى استشاريي المهن ومنتدى المستشارين. كما سيكون هناك قسم جديد هو "ركن نشاط الطلبة"، الذي سيبحث في "التعليم ما وراء الفصول الدراسية" من خلال دمج الرياضة والهوايات والمهارات ضمن بيئة لبناء الفريق.

وللمزيد من المعلومات، يرجى زيارة http://www.mygetex.com.

=