Tuesday, 7 February 2017

EastNets: Migrating Clients to Dow Jones Watch Lists Begins



February 05, 2017

Late last year, EastNets (www.eastnets.com), innovator in financial compliance solutions and services, concluded a significant strategic partnership with Dow Jones, the global leader in data intelligence. The partnership, a significant upgrade to EastNets’ filtering solution, gives a global client base access to one of the most extensive global databases of financial crime watch lists.

Utilizing a geo-based calendar, EastNets’ will start migrating its global SafeWatch Filtering clients to the Dow Jones watch lists in April, 2017. But for its Service Bureau clients the migration has already started this month.

EastNets’ en.SafeWatch Filtering customers will also get to access Dow Jones's incremental Lists, which take into account additions, deletions and changes done to previous lists' entities; thus reducing operational list management time and effort. As the leader in global resources for anti-money laundering, anti-corruption, economic sanctions, third party data and commercial risk, Dow Jones offers the highest value in compliance resources for EastNets.

The global financial regulatory environment is continuously seeing tighter, more intense and more far reaching regulations introduced. This has made it ever more prudent for financial institutions to access watch lists that are comprehensive, diverse and updated.

EastNets flagship solution "en.SafeWatch Filtering" enables users to load and screen against global sanction lists; including politically exposed persons (PEPs), Adverse Media Entities and other Dow Jones lists. As a result of this strategic partnership, EastNets customers can now choose from targeted categories from Dow Jones’ sanctions lists. This ensures that the system scans only against the targeted entities, thus boosting efficiency while minimizing false positives.

EastNets is a trusted leader in compliance, payment, and cloud solutions and services, serving over 1,000 customers in 120 countries, including 22 of the top 50 global banks, across four continents. The company is committed to helping businesses transform the way they manage financial risks and complexity. 

For assistance and inquiries, clients can contact EN’s customer service at cs@eastnets.com.

"إيست نتس" تتيح لعملائها الاستفادة من قوائم المراقبة لـ "داو جونز"
5 فبراير 2017
أبرمت "إيست نتس، إحدى الشركات العالمية المتخصصة في مجال توفير حلول وخدمات الامتثال المالي، أواخر العام الماضي شراكة استراتيجية هامة مع "داو جونز"، الشركة الرائدة في مجال استقصاء وتحليل البيانات. وتتيح هذه الشراكة، التي تضيف الكثير لحل فلترة القوائم من "إيست نتس"، لقاعدة العملاء العالمية لشركة "إيست نتس" إمكانية الوصول إلى واحدة من أوسع قواعد البيانات العالمية لقوائم مراقبة الجرائم المالية.
وباستخدام لائحة قائمة على الموقع الجغرافي، ستبدأ "إيست نتس" بمنح عملائها من مستخدمي الحل "سيف ووتش فيلترنغ" (SafeWatch Filtering) إمكانية الوصول إلى قوائم المراقبة التابعة لـ "داو جونز" في شهر أبريل/نيسان المقبل. أما بالنسبة لعملاء "سيرفس بيرو" (Service Bureau) فقد بدأت الشركة بهذه الخطوة بالفعل هذا الشهر.
كما سيتاح لعملاء الحل "إي. أن. سيف ووتش فيلترنغ" إمكانية الوصول إلى قوائم "داو جونز" الإضافية والتي تأخذ بعين الاعتبار الإضافات وعمليات الحذف والتغيير التي تمت على القوائم السابقة، ما يخفض بالتالي من الوقت والجهد التشغيلي للقائمة. وكشركة رائدة في توفير الحلول والخدمات العالمية لمكافحة غسيل الأموال، ومكافحة الفساد، والعقوبات الاقتصادية، وبيانات الطرف الثالث والمخاطر التجارية، توفر "داو جونز" أعلى قيمة في موارد الامتثال بالنسبة لـ "إيست نتس".
وتشهد البيئة التنظيمية المالية العالمية باستمرار سن قوانين أكثر إحكاماً وذات أثر بعيد المدى. وهذا ما جعل المؤسسات المالية أكثر حكمة فيما يتعلق بالوصول إلى قوائم مراقبة شاملة ومتنوعة يتم تحديثها باستمرار.
ويساعد الحل "إي. أن. سيف ووتش فيلترنغ" من "إيست نتس" المستخدمين على تحميل وفلترة قوائم العقوبات الدولية، بما في ذلك الشخصيات المتنفذة سياسياً، والكيانات الإعلامية المناوئة وغيرها من قوائم "داو جونز". وكنتيجة لهذه الشراكة الاستراتيجية، بات بإمكان عملاء "إيست نتس" الآن الاختيار من بين الفئات المستهدفة ضمن قوائم العقوبات لـ "داو جونز"، وهذا ما يضمن قيام النظام بفلترة الكيانات المستهدفة فقط، ما يعزز بالتالي من الكفاءة ويقلل من النتائج الإيجابية الكاذبة.
وتعد "إيست نتس" شركة رائدة وموثوقة في مجال توفير حلول الامتثال والمدفوعات والخدمات السحابية الخاصة بالمؤسسات والشركات المالية، حيث تقدم خدماتها لأكثر من 1000 عميل في 120 دولة، بما في ذلك 22 من أفضل 50 بنكاً عالمياً في 4 قارات. وتلتزم الشركة بمساعدة الشركات على تحويل الطريقة التي تتعامل فيها مع المخاطر والتعقيدات المالية.
وللحصول على المساعدة والاستفسار، يمكن للعملاء الاتصال بخدمة العملاء في "إيست نتس" من خلال البريد الإلكتروني cs@eastnets.com.      
=