Sunday, 19 February 2017

Arabia CSR Network to hold certified training on fundamentals of CSR and sustainability



Leading CSR training provider offers combination of lecture, discussion and exercises on how CSR can strategically contribute to organizational performance

Dubai, United Arab Emirates, February 18 , 2017-(ME NewsWire)- The Arabia CSR Network has announced it will conduct a three-day certified training course on the fundamentals of corporate social responsibility (CSR) and sustainability for companies and individuals seeking to better understand and assess how CSR and sustainability can add value to the company. The training will be held in Dubai, UAE from February 26 to 28, 2017.
The training is designed to provide an introductory framework for participants looking to build their understanding of CSR and sustainability and learn more about the opportunities and benefits of engaging the company in CSR through instructive as well as practical approaches, presented through lectures, discussions and exercises. Through the course, participants who are tasked by their companies to develop their Environmental, Social and Governance (ESG) responsibilities can be aided in developing an effective CSR and sustainability practice and find ways to realize the full potential that CSR offers as a strategic management tool.
Habiba Al Marashi, President & CEO, Arabia CSR Network, said: “Incorporating CSR programs in their business agenda can bring in immense value for companies, however it is necessary to start a CSR plan based on a clear understanding of what it is before taking a step forward. We are confident this training session will present valuable insights to individuals and organizations seeking to seriously engage their business in CSR and sustainability.”
Participants who complete the course and undergo the assessment exercise provided at the end of the training will be able to receive a certificate of attainment. The certification will testify that the participant has sufficient knowledge on the subject based on the training module. Training sessions will include various topics such as the definition of corporate social responsibility and examples of implementation and reporting.


The registration for the upcoming training is now open to interested parties who can fill in the registration form by contacting admin@arabiacsrnetwork.com or calling Arabia CSR Network on +971 4 3448622 for further details.

الشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات تعقد دورة تدريبية معتمدة حول أسس المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات والاستدامة

تقدّم الشبكة الرائدة في التدريب الخاص بالمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات، مجموعة من المحاضرات والمناقشات والتدريبات عن كيفية مساهمة المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات استراتيجياً في الأداء التنظيمي

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 18 فبراير 2017:( "إم إي نيوز واير") أعلنت الشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات أنها ستعقد دورة تدريبية معتمدة تمتد لثلاثة أيام حول أسس المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات والاستدامة، للمؤسسات الحكومية والخاصة وكذلك الأفراد الساعين إلى فهم أفضل وتقييم للكيفية التي تقوم من خلالها المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات والاستدامة بإضافة القيمة إلى المؤسسات. وستُعقد الدورة التدريبية في دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة، خلال الفترة من 26 إلى 28 فبراير 2017.

وصُممت هذه الدورة التدريبية لتوفير إطار تمهيدي للمشاركين الذين يتطلعون إلى بناء فهمهم للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات والاستدامة، ومعرفة المزيد عن الفرص والفوائد المترتبة على إشراك المؤسسة في المسؤولية الاجتماعية من خلال مقاربات مفيدة وعملية في ذات الوقت، والتي ستُقدَم في المحاضرات والمناقشات والتمارين. ومن خلال الدورة، يمكن مساعدة المشاركين، الذين تمّ تكليفهم من قبل مؤسساتهم لتطوير المسؤوليات البيئية والاجتماعية والحوكمة، في تطوير الممارسة الفعّالة للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات والاستدامة وإيجاد سبل لتحقيق الإمكانات الكاملة التي تقدّمها المسؤولية الاجتماعية كأداة للإدارة الإستراتيجية.

وقالت حبيبة المرعشي، الرئيس والمدير التنفيذي للشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات: "يمكن لدمج برامج المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات في جدول الأعمال أن يحقق قيمة هائلة للمؤسسات، ولكن من الضروري بدء خطة المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات على أساس الفهم الواضح لماهيتها قبل اتخاذ خطوة إلى الأمام. نحن واثقون من أن هذه الدورة التدريبية ستوفر معلومات قيّمة للأفراد والمنظمات الذين يسعون بجدية إلى إشراك أعمالهم في المسؤولية الاجتماعية والاستدامة".

وسيتمكّن المشاركون الذين يكملون الدورة ويخضعون لتمرين التقييم في نهاية التدريب، من الحصول على شهادة تحصيل تنصّ على أن المشارك يتمتّع بالمعرفة الكافية حول هذا الموضوع بناءً على وحدة التدريب. وستشمل الدورات التدريبية مختلف الموضوعات مثل تعريف المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات وأمثلة عن التنفيذ وإعداد التقارير.

وتجدر الإشارة إلى أن باب التسجيل في الدورة التدريبية القادمة مفتوح أمام الأطراف المعنية التي يمكنها ملء استمارة التسجيل عن طريق التواصل عبر البريد الإلكتروني: admin@arabiacsrnetwork.com، أو الاتصال بالشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات على الرقم التالي: 3448622-4-971+ للمزيد من التفاصيل.

"

=