Sunday, 19 February 2017

Elite Agro LLC secures world’s best blueberry varieties


Abu Dhabi based Elite Agro LLC and Mountain Blue Orchards PTY Ltd sign licence agreement for the exclusive rights to grow the world’s best blueberry varieties in the Middle East.

UAE – February 19, 2017 - The opportunity to supply locally grown blueberries to Middle Eastern markets, has been realised with the signing of a licence for Abu Dhabi based Elite Agro LLC to exclusively grow the world’s best varieties across the Middle East. The blueberries are bred and supplied by Mountain Blue Orchards PTY Ltd in Australia.
“Blueberries are a superfruit, rich in antioxidants which are important for fighting many diseases. We are very proud and excited to secure the rights to grow this important and valuable crop” said Mr. Saeed Al Bahri, Cluster Managing Director at Elite Agro after the signing of the agreement in Berlin.
Mountain Blue Orchards have a range of varieties to suit different climates and consumer taste. Several excellent varieties are bred for growing in tough climatic conditions like the Middle East.
Globally the demand for blueberries continues to increase and this is also the case in the Middle East where all blueberries are currently flown in from countries as far away as Mexico. According to Euromonitor, UAE consumers ate 1,200 tonnes of blueberries in 2014. There was a 7.6% total market consumption growth between 2014 and 2015.
Saeed Al Bahri explained the vision of Elite Agro. “Elite Agro LLC will become one of the top blueberry growers in the world. We already grow a large area in Morocco and supply countries in Northern Europe through a well-known international brand. We also have 100ha planted in Serbia. With the increased demand for health-giving products like blueberries, we are committed to growing a product that consumers need”.

مجموعة ايليت أجرو تحصل على حقوق حصرية لزراعة أفضل أصناف التوت الأزرق في العالم
بموجب اتفاقية مبرمة بين شركة ايليت أجرو ذ م م الإماراتية وشركة ماونتين بلو أورشادرز بي تي واي ال تي دي تُمنح بموجبها ايليت أجرو حقوقاً حصريةً لزراعة أفضل أصناف التوت الأزرق في منطقة الشرق الأوسط.
الإمارات العربية المتحدة – 19 فبراير 2017: أصبح بإمكان مجموعة ايليت أجرو التي مقرها في أبوظبي زراعة وتسويق التوت الأزرق المزروع محليا إلى أسواق الشرق الأوسط بفضل حصولها على حقوق حصرية في منطقة الشرق الأوسط لزراعة أفضل أصناف التوت الأزرق المهجنة والمستوردة من شركة ماونتين بلو أورشادرز بي تي واي ال تي دي (Mountain Blue Orchards PTY Ltd) الأسترالية.
وفي تصريح له عقب التوقيع على هذه الاتفاقية في برلين بألمانيا ، قال سعادة/ سعيد البحري، المدير العام لمجموعة ايليت أجرو: "التوت الأزرق فاكهة صحية وغنية بالمواد المضادة للأكسدة التي تعتبر من العناصر الغذائية الضرورية لمكافحة العديد من الأمراض وتصنف من الأغذية الخارقة. نحن فخورون ومتحمسون جداً لحصولنا على حقوق حصرية لزراعة هذا المنتج الهام والغني بالعناصر الغذائية المفيدة".
تمتلك شركة ماونتين بلو أورشادرز تشكيلة واسعة من أصناف التوت الأزرق التي تناسب مختلف الظروف المناخية وأذواق المستهلكين المتنوعة، كما تقوم الشركة بإكثار العديد من الأصناف بهدف زراعتها في المناطق ذات الظروف المناخية القاسية مثل منطقة الشرق الأوسط.
ويشهد الطلب على منتجات التوت الأزرق ارتفاعاً مستمراً على مستوى العالم بما في ذلك منطقة الشرق الأوسط التي تستورد في الوقت الحالي هذه المنتجات من بلدان بعيدة كالمكسيك. وتشير إحصائيات صادرة عن شركة يورو مونيتور إلى تناول المستهلكين في دولة الإمارات العربية المتحدة 1،200 طن من التوت الأزرق في 2014، كما بلغ إجمالي نمو استهلاك السوق لهذا المنتج 7.6% في عام 2015 مقارنة بعام 2014.
وأوضح سعيد البحري أن: "مجموعة ايليت أجرو تتطلع لأن تصبح واحدة من أكبر منتجي التوت الأزرق على مستوى العالم." وأضاف: "نحن نزرع بالفعل التوت الأزرق في مساحة كبيرة في المملكة المغربية ونسوّق إلى عدد من بلدان شمال أوروبا من خلال علامة تجارية عالمية معروفة إضافة إلى تخصيص مساحة تقدّر بـ 100 هكتار لزراعة التوت الأزرق في صربيا. ومع زيادة الطلب على المنتجات الصحية مثل التوت الأزرق، فإننا نلتزم بزراعة المنتجات التي يحتاجها المستهلكون".





=