Tuesday, 3 January 2017

UAE Road Safety – 3 wishes for 2017



  • ‘Using Seat Belts’ would avoid most of UAE’s fatalities among motorists and passengers
  • ‘Time Management’ would cure many problems caused by ‘running late’
  • ‘Road Etiquette & Politeness’ would address many aspects of reckless behaviour

Dubai, United Arab Emirates – Jan. 2, 2017-(ME NewsWire): Coinciding with RoadSafetyUAE’s 3rd anniversary on January 1st, Thomas Edelmann, Founder and Managing Director announces 3 wishes for UAE’s road safety in 2017.

“The single biggest wish RoadSafetyUAE has, is the introduction of the holistic seat belt law. EVERYONE in a vehicle must wear a proper seat belt AT ALL TIMES. In addition to the current law, which mandates seat belts only for the driver and co-driver, also backseat passengers must be protected by a holistic seat belt law! This is particularly important in order to protect our kids and it would dovetail nicely with the great ‘UAE Children Protection Law’, which was introduced in 2016.” Edelmann states.

Authorities are working on the seat belt law and besides its swift implementation, it must be enforced as strictly and holistically as possible, coupled with a very strong education and awareness focus of the concerned stakeholders in 2017.  

“Road traffic accidents happen all over the world and the single most important device to avoid injuries and fatalities is the use of seat belts by EVERYONE in the vehicle. We view this as the most low-hanging fruit to achieve the UAE government’s ambitious targets of the ‘Vision 2021′, which aims at lowering road fatalities from 6/100,000 inhabitants (2015) to 3/100,000 by 2021.”, Edelmann continues.
From various data points collected in research projects over the last 3 years since RoadSafetyUAE’s launch, two more behavioural changes need to be addressed, as they would dramatically improve UAE’s road safety and the human toll we pay: ‘Time Management’ and ‘Road Etiquette & Politeness’.

Poor time management of UAE’s motorists often leads to ‘running late’, and lost time is tried to be regained while driving. This leads to reckless driving, speeding, jumping queues and red lights, lane swerving, tailgating and bullying other traffic participants. Edelmann explains: “One of our surveys revealed, that 67% of UAE motorists claim ‘running late’ as being the root cause for their speeding. Hence, we have to call on motorists to start applying proper time management, for example by starting every road trip 10 minutes early. This would reduce the stress levels and the safety for the motorist, but also the safety of our passengers and of surrounding fellow road traffic participants.”

The lack of road etiquette and politeness is a main contributor to accidents and near misses. In a related study published by RoadSafetyUAE in 2016, 55% of motorists state, that our roads have become more dangerous, 75% observe more distracted driving, 66% experience more lane swerving, 65% more speeding and 69% more tailgating. “Road etiquette and politeness play a pivotal role – motorists must treat others like they want to be treated, in the same respectful and polite manner! We have to care for each other and we must show this in our road behaviour. Even if we are running late or end up in other stressful situations, good manners and a caring attitude for others must prevail!”, Edelmann concludes.

RoadSafetyUAE is grateful for the strong support it receives from governmental entities, the media, more than 30 corporate supporters and individual road traffic participants. RoadSafetyUAE invites all stakeholders to echo and to amplify the importance of these 3 vital topics of road safety to their respective audiences.   

‘Tips&Tricks’ to mentioned 3 topics can be found on RoadSafetyUAE.com and all quoted research can be found on http://www.roadsafetyuae.com/statistics/

السلامة المرورية في الإمارات العربية المتحدة – ثلاث أمنيات لعام 2017

  • "استخدام حزام الأمان" سيؤدي إلى تفادي معظم الوفيات بين السائقين والركاب في الإمارات العربية المتحدة
  • "إدارة الوقت" ستعالج العديد من المشاكل التي يسببها "التأخر عن المواعيد"
  • "آداب وسلوكيات الطريق" ستعالج العديد من جوانب السلوك المتهور

دبي، الإمارات العربية المتحدة – 2 يناير 2017 – ("إم إي نيوز واير"): أعلن المؤسس والمدير الإداري لمنصة (RoadSafetyUAE) توماس إيدلمان، تزامناً مع الذكرى الثالثة لتأسيس المنصة في 1 يناير، عن ثلاث أمنياتٍ للسلامة المرورية في دولة الإمارات العربية المتحدة في عام 2017.

وقال السيد إيدلمان: "أكبر أمنية تتمناها منصة (RoadSafetyUAE) هي وضع قانون شامل لاستخدام أحزمة الأمان. حيث يجب على جميع الركاب في المركبات ربط أحزمة الأمان المناسبة طوال الوقت. وبالإضافة إلى القانون الحالي الذي ينص على ضرورة ربط أحزمة الأمان بالنسبة للسائق والراكب في المقعد الأمامي، يجب أن نحمي ركاب المقاعد الخلفية أيضاً من خلال قانون شامل لأحزمة الأمان. ويعتبر هذا أمراً ذا أهمية خاصة لحماية أطفالنا، كما أنه سيتناسب بشكل جيد مع ’قانون حماية الطفل في الإمارات العربية المتحدة‘، والذي تم تفعيله عام 2016".

وتعمل السلطات على وضع قانون لاستخدام أحزمة الأمان والذي يجب أن يتم تطبيقه بشكل صارم وشامل وفي أسرع وقت ممكن، مصحوباً بعملية توعية واسعة وقوية تركّز على مخاوف الأطراف المعنية في عام 2017.

وتابع السيد إيدلمان قائلاً: "تقع الحوادث المرورية في جميع أنحاء العالم، ويعتبر استخدام حزام الأمان من قبل جميع ركاب المركبة من أهم الخطوات المتبعة لتفادي الإصابات والوفيات. نحن نرى في ذلك أمراً سهل التحقيق بالنسبة لأهداف حكومة الإمارات العربية المتحدة الطموحة التي حددتها في ’رؤية الإمارات 2021‘، والتي تهدف إلى تقليل وفيات الحوادث المرورية من 6 وفيات لكل 100 ألف نسمة في عام 2015 إلى 3 وفيات لكل 100 ألف نسمة بحلول عام 2021".

ومن نقاط البيانات التي تم جمعها خلال أبحاث أجريت على مدى الأعوام الثلاثة الماضية منذ إطلاق منصة (RoadSafetyUAE)، يبرز سلوكان مروريان يجب العمل على تغييرهما، إذ أن هذا التغيير سيسهم بتحسن كبير في السلامة المرورية وتقليل عدد الوفيات على طرقات الإمارات العربية المتحدة، وهما "إدارة الوقت" و"آداب وسلوكيات الطريق".

حيث تؤدي الإدارة السيئة للوقت في أغلب الأحيان إلى "التأخر عن المواعيد"، ويحاول السائقون التعويض عن الوقت المفقود أثناء القيادة. وذلك يؤدي إلى القيادة المتهورة، وتجاوز السرعة، وتخطي الصفوف والإشارات الحمراء، والتغيير المفاجئ للمسارات والقيادة دون ترك مسافة أمان وتخويف السائقين الآخرين على الطريق. وقال السيد إيدلمان مفسراً: "بيّن أحد الاستطلاعات التي أجريناها أن 67 في المائة من السائقين أفادوا أن ’التأخر عن المواعيد‘ هو السبب الرئيسي لسرعتهم. وبالتالي يجب علينا أن ندعو السائقين إلى البدء بتطبيق إدارة الوقت بشكل مناسب، فعلى سبيل المثال، يمكنهم أن ينطلقوا إلى وجهاتهم قبل 10 دقائق. وسيؤدي ذلك إلى خفض مستويات التوتر ويعزز سلامة السائقين، بالإضافة إلى سلامة الركاب ومستخدمي الطريق الآخرين".

كما يشار إلى أن غياب آداب وسلوكيات الطريق هي المتسبب الرئيسي في الحوادث والحوادث الوشيكة. حيث بينت دراسة في هذا المجال نشرتها منصة (RoadSafetyUAE) عام 2016، أن 55 في المائة من السائقين أفادوا أن طرقاتنا أصبحت أكثر خطورة، و75 في المائة منهم شهدوا قيادة دون تركيز، و66 في المائة منهم عانوا من تغيير مفاجئ في المسارات، و65 في المائة عانوا من السرعة الزائدة و69 في المائة منهم تعرضوا للقيادة دون ترك مسافة أمان. واختتم السيد إيدلمان حديثه بالقول: "تؤدي آداب وسلوكيات الطريق دوراً هاماً، حيث يجب أن يعامل السائقون بعضهم كما يرغبون أن تتم معاملتهم، بذات الطريقة المحترمة والمؤدبة. نحن نهتم ببعضنا البعض، ويجب أن ينعكس ذلك من خلال سلوكنا على الطرقات. حتى ولو كنا متأخرين أو انتهى بنا المطاف في موقف عصيب آخر، فإن السلوك الحسن والمراعي للآخرين يجب أن يكون هو السائد".

وتود منصة (RoadSafetyUAE) أن تعبر عن امتنانها العميق للدعم القوي الذي تلقته من المؤسسات الحكومية ووسائل الإعلام، وأكثر من 30 من الداعمين المؤسسيين والأفراد من المساهمين في السلامة المروية. وتدعو جميع الأطراف المعنية إلى التركيز على أهمية هذه المواضيع المحورية الثلاثة في مجال السلامة المرورية لدى جماهيرها المعتبرين.

ويمكن الاطلاع على "نصائح وحيل" خاصة بالمواضيع الثلاثة المذكورة على موقع RoadSafetyUAE.com، كما يمكنكم الاطلاع على جميع الدراسات المذكورة عبر الرابط الإلكتروني: http://www.roadsafetyuae.com/statistics/.


=