Tuesday, 3 January 2017

Menacorp ranks first on Dubai Financial Market and Nasdaq Dubai for 2016


Premier investment firm achieves dual leadership in Dubai’s two financial markets


January 2, 2017

Menacorp has been ranked the number one securities brokerage firm in Dubai for the full year 2016 in terms of trade value and market share, according to official data published by the Dubai Financial Market (DFM) and the Nasdaq Dubai. The investment firm topped 49 competing companies to take the highest position on the DFM and posted an impressive 60.51 % market share for equity futures trading on Nasdaq Dubai, becoming the undisputed leader on this newly launched market.

Menacorp has maintained its leading position on the DFM in continuation since 2013. The company is at the helm of the UAE’s main exchange for the fourth consecutive year. By also being the leading player on Nasdaq Dubai equity future market, Menacorp has established itself as the main securities brokerage firm in Dubai and as a major actor of the Middle East and North Africa financial (MENA) sector.

Commenting on the firm’s ranking, Fathi Ben Grira, Chief Executive Officer, Menacorp, said: “It is a great honour for all our team to be recognized, this year again, as the leading securities brokerage in Dubai. We are thankful for the loyalty of our clients who have maintained their trust to our firm throughout the years. This achievement would have not been possible without the full dedication of all our employees led by our Managing Director of Brokerage, Nabil Al Rantisi. Each member of our team went the extra mile to deliver the best available service and products to our clients during a period characterized by very challenging market conditions.”

“On a final note, I would like to highlight the constant support of our shareholders represented by H.E. Faraj Ali Bin Hamoodah in his capacity of Chairman of the Bin Hamoodah Group. The guidance of our Board of Directors represented by its Chairman Mr. Hamad Ghanem Bin Hamoodah was also crucial to ensure that Menacorp remains at the top of the United Arab Emirates financial services industry,” concluded Ben Grira.  

"ميناكورب" تتصدر سوقي دبي المالي وناسداك دبي للعام 2016
الشركة تحافظ على ريادتها لقطاع الخدمات المالية في دولة الإمارات

الامارات، 02  يناير 2017 - احتلت "ميناكورب" (Menacorp) مركز الصدارة بين شركات الوساطة في دبي عن عام 2016 من حيث قيمة التداول والحصة السوقية، وذلك وفقاً للبيانات المالية الصادرة عن سوق دبي المالي وسوق ناسداك دبي. وتفوقت الشركة الاستثمارية الرائدة على 49 شركة منافسة لتحتل المركز الأول في سوق دبي المالي، كما حققت حصة سوقية بنسبة 60.51% من حيث تداول عقود الأسهم الآجلة في ناسداك دبي، لتحتل بذلك مركز الصدارة بلا منازع في هذا السوق الذي تم إطلاقه حديثاً.
وحافظت "ميناكورب" على مكانتها الرائدة في سوق دبي المالي منذ العام 2013، كما أنها تأتي في صدارة سوق الأوراق المالية الرئيسي في الدولة للعام الرابع على التوالي. ولكونها لاعباً رئيسياً في سوق عقود الأسهم الآجلة في ناسداك دبي، قامت "ميناكورب" بترسيخ مكانتها كأهم شركة وساطة في دبي وكممثل رئيسي للقطاع المالي في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.
وقال فتحي بن قريرة، الرئيس التنفيذي لشركة "ميناكورب"، في إطار تعليقه على هذا الإنجاز: "إنه لشرف كبير لنا أن يتم تكريمنا مرة أخرى كأفضل شركة وساطة في دبي. ونحن ممتنون لعملائنا الأوفياء الذين حافظوا على ثقتهم بشركتنا على مر السنين. وما كان لهذا الإنجاز أن يتحقق لولا تفاني موظفينا تحت قيادة مدير عام قسم الوساطة المالية نبيل الرنتيسي. وضاعف كل فرد من أعضاء فريقنا من جهوده من أجل توفير أفضل الخدمات والمنتجات لعملائنا الكرام خلال فترة شهدت ظروفاً صعبة في السوق".
واختتم بن قريرة: "أود أن أسلط الضوء على الدعم المتواصل من جانب مساهمينا ممثلين بسعادة فرج علي بن حمودة بصفته رئيساً لمجلس إدارة مجموعة بن حمودة. كما كان للتوجيهات السديدة لمجلس إدارة الشركة ممثلاً بالسيد حمد غانم بن حمودة، الدور الكبير في ضمان حفاظنا على ريادة قطاع الخدمات المالية في دولة الإمارات".
=